Coastal Village ![]() W prawej odnodze rzeki, na dnie, znajduje się klucz (Smuggler's Key). Skały na plaży skrywają SECRET #1. Na plaży znajduje się również wejście do niewielkiego pomieszczenia z ogniskiem na środku. Znaleziony klucz otwiera zapadnię w podłodze - drogę szmuglerów. Nie jest ona specjalnie skomplikowana. Jeden skok pozwoli Larze dostać się na półkę z pochodnią. Dosięgnie z niej sklepienia powyżej i trzymając się go przekroczy wodę. W manewrach przeszkadzać będą tubylcy strzelający zatrutymi strzałkami. Pierwszy etap zakończy się przy gemie. Następnie Larę czeka zjazd i skok na wysepkę skalną, tak by nie spadła do wody, w której pływa aligator. Skok na drabinę i po gzymsie do kolejnego gemu. Poniżej jest niewielka półka i pęknięcie w ścianie. Tą drogą dotrze do wiszącego mostu. Na prawo od niego znajduje się półka skalna, a dwie półki dalej SECRET #2. Teraz są dwie drogi. Albo Lara zejdzie na sam dół, wybierze dłuższą drogę i znajdzie kolejny sekret (nadmiarowy 4/3) albo wróci na most i wejdzie do świątyni. Najpierw na warsztat idzie świątynia. U jej wejścia zamontowane jest ostrze i zaatakuje Larę tubylec. W żadnym wypadku nie powinna wchodzić w słup światła. Wcześniej musi je wyłączyć przełącznikiem po prawej. Po drugiej stronie wody jest gem oraz zjazd prowadzący do wioski. Teraz o dłuższej drodze. Kiedy Lara zejdzie na dół niewielkiego kanionu, zaatakuje ją tubylec. Droga kończyć się będzie urwiskiem. Wcześniej minie jednak korzeń drzewa, po którym może wejść na wysokość mostu. Po kilku skokach znajdzie się przy pierwszym wężowym kamieniu (Serpent Stone). Nad nim, na ukrytej półce, znajduje się obiecany wcześniej SECRET #3. Z gałęzi Lara powinna skoczyć na półkę przy wodospadzie, a następnie wpaść do wody. Silny prąd porwie ją w dół, ale bezpiecznie wyląduje na półce przy wodospadzie. W korytarzu obok znajduje się drugi wężowy kamień. Po powrocie na poprzednią półkę Lara musi dostać się na drabinę z prawej, a po niej na górę. Po półkach skalnych dotrze do trzeciego czerwonego kamienia. Tunelu w skale pilnuje jeden z tubylców. Kiedy Lara umieści trzy kamienie w trzech głowach węży, podniosą się trzy kraty. Za zakrętem znajduje się wioska. Od razu zaatakuje tubylec. W wiosce porozmieszczane są przeróżne przedmioty, w tym gemy. Droga na lewo (odpowiednio strzeżona) prowadzi do drzewa, na którym znajduje się dom. Teraz jednak Lara się tam nie dostanie. Jej uwagę przykuje raczej wykrzykujący coś tubylec. Drugi znajduje się za spadzistą skałą po lewej. Przy nim jest również pokrętło. Podniesie ono kraty w jednym z przejść w wiosce. Za nimi znajdują się trzy połączone ze sobą chaty. W niszy na prawo spoczywa SECRET #4. W jednej z chat z lewej, na górze, ulokowane jest kolejne pokrętło opuszczające drabinę z pobliskiego domku na drzewie. Lara może skoczyć z niego pod kątem i złapać się niewielkiej półki z lewej. W korytarzu zaatakuje tu. by lec. Drogę na lewo blokuje ogień i zostaje prawa droga. Po kilku skokach i łapaniu się sklepienia Lara dotrze do niewielkiego pomieszczenia z tubylcem i pokrętłem, które opuści półkę w korytarzu z ogniem i Croft zdoła przejść. W cieniu znajduje się przełącznik. Spowoduje on podniesienie się kraty obok oraz przywoła jeszcze jednego tubylca. W nowo otwartym korytarzu są dwa równolegle obracające się ostrza. Teraz Lara musi wrócić do głównej części wioski i zanurkować. Klapa na dole będzie otwarta. W wodzie pływać będzie również krokodyl. Droga prowadzi prosto do domku na drzewie. Crash Site Bagno można przebyć dzięki mapie, na której są zaznaczone niemal wszystkie stałe wysepki. Kiedy Lara będzie znajdować się już na ostatniej i skoczy na wysepkę w rogu po lewej (może na niej stanąć, choć nie jest ona zaznaczona na mapie) to znajdzie SECRET #1. Po krótkiej drodze, na stałym lądzie, Lara trafi na dolinę zasnutą mgłą. Zaatakuje tam raptor. Po chwili znajdzie się przy rozbitym samolocie, a po eliminacji raptora powinna okrążyć wrak samolotu i zejść niżej, gdzie walkę z kolejnym raptorem prowadzi dwóch żołnierzy. Żołnierze nie zaatakują Lary, jeśli zostawi ich w spokoju (przydadzą się jako przynęty). Dalsza droga wiedzie przez tunel z prawej strony od wodospadu. Po wyjściu z mroku Lara natrafi na kolejnego żołnierza, który strzela do raptora. Musi udać się do góry i po ścianie. Na gałęzi porykiwać będzie raptor. Na tę też gałąź musi dostać się Lara. Z niej czeka ją skok na półkę w skale i ponownie na drzewo. Przed nią zielony blask rozsiewać będzie gem. Po gałęzi dojdzie do martwego, wiszącego na łańcuchu raptora. Jeden strzał rozerwie łańcuch i martwe cielsko spadnie do piranii. Na ukrytej gałęzi na górze znajduje się SECRET #2. Teraz Lara może bezpiecznie nurkować w wodzie poniżej - piranie są zajęte. Pod powierzchnią znajduje się dźwignia. Na brzegu w skale wykute jest mroczne pomieszczenie, a w nim ukrywa się raptor. Są też trzy dźwignie. Za każdym razem jak Lara będzie którąś przesuwać, z ciemności wynurzy się kolejny zwierz. Wyżej znajduje się pomieszczenie, a w nim zwłoki mężczyzny z kluczami (Lt. Tuckerman's Key). Lara powinna powrócić do rozbitego samolotu i wejść do czerwonawego korytarza z boku. Po jego drugiej stronie znajduje się duża pusta przestrzeń. Patroluje ją jeden żołnierz. Kiedy Lara zejdzie niżej pomoże on jej w walce z dwoma szarżującymi raptorami. Na gałęzi powyżej znajduje się duża apteczka, a zaraz obok SECRET #3. Żeby się do niego dostać, Lara musi wykonać skok z rozbiegu i odbić się nie na samej krawędzi. Dalsza droga jest bardzo szeroka i nic dziwnego - na jej końcu znajduje się gniazdo T -rex'a. Leżą w nim zwłoki kolejnego mężczyzny i drugie klucze (Commander Bishop's Key). Jak tylko Lara je podniesie, zjawi się sam T-rex. Walka z nim jest bardzo trudna i lepiej pobiec szybko do drzwi z zapaloną obok pochodnią (mijała je wcześniej, tylko pochodnia się nie paliła). Jest tam dźwignia otwierająca kolejne drzwi z dźwignią. Do tej też trzeba się dostać i wymagać to będzie ponownej konfrontacji z tyranozaurem. Dźwignia otworzy przejście, za którym Lara będzie już prawie bezpieczna. Po powrocie do rozbitego samolotu musi wskoczyć na jego kadłub i przez klapę dostać się do środka. W ładowni zaatakuje raptor. Za to w kabinie pilotów są dwa zamki, do których pasują znalezione wcześniej klucze. Ich przekręcenie spowoduje włączenie zasilania w całym samolocie. W ładowni poniżej znajduje się dźwignia uruchamiająca działo. Wyjedzie ono z ładowni na zewnątrz. Teraz czeka na Larę około dwudziestu (może więcej) raptorów nadbiegających ze wszystkich kierunków. Kiedy zmasowany atak zostanie odparty, Lara spokojnie może zniszczyć (oczywiście z działa) kawał ściany naprzeciwko wodospadu. Wystarczy, że się tam uda. Madubu Gorge Już na samym początku zaatakują Larę dwa zielone, pełzające stwory. Jeden wyskoczy z półki poniżej. Na tę właśnie półkę musi ona zejść, a następnie dostać się na wysepkę pośrodku szalejącej rzeki. Skacząc na drugą stronę zdoła chwycić się gzymsu. Jeśli przejdzie do końca w prawo, znajdzie dźwignię otwierającą dostęp do dodatkowej amunicji na początku poziomu. Droga do wyjścia wiedzie jednak w lewo po gzymsie. Lara może zejść tam gdzie poniżej świeci gem - opuścić się i spadając złapać niższą półkę. Przycisk umożliwi powrót na górę. Nad rzeką układa się naturalny most, którego Lara może się chwycić i przedostać ponad kipielą. Od tunelu w skale dzieli ją tylko jeden skok. Ciemny korytarz wiedzie w dół (po drodze są zamknięte drzwi - trzeba będzie do nich później wrócić). Lara będzie musiała uważać, bo na dole ułożone zostało bardzo ostre żelastwo. W niskim przejściu zaatakuje zielony stwór z zatruwającym oddechem. Na końcu tej drogi znajduje się gem. Teraz musi wrócić do miejsca, z którego brał początek niski korytarz i skręcić w prawo. W międzyczasie pojawią się jeszcze dwa gadowate stwory. Nie sposób nie zauważyć przycisku na końcu korytarza. Dalsza droga wymaga powrotu do mijanych wcześniej drzwi - teraz już otwarte. Z lewej strony spada wodospad, za którym znajduje się SECRET #1. Seria kilku skoków powinna zakończyć się lądowaniem na wysepce z gemem, za wodospadem, naprzeciwko wejścia. Tam Lara dotrze po sklepieniu do kolejnego korytarza. Z lewej strony znajduje się ściana, Po której Lara musi wspiąć się na górę. Tylko z tej półki może dostać się do SECRET #2 (bambusowa chata). Lara musi więc skoczyć pod kątem (i nie zawadzić o skałę pełniącą rolę barierki) na półkę skalną, której nawet nie widzi. Powrót na szlak wymaga długiego skoku z drewnianej półki. Idąc dalej korytarzem Lara trafi do komnaty z kajakiem. W wodzie pływać będą dwa krokodyle. Pilnują one dźwigni na dnie. Jeśli Lara zaraz po spłynięciu w dół zdoła skręcić na wodę, po prawej zbierze gem. Teraz musi już poddać się silnemu prądowi rzeki. Z wodospadu bezpiecznie może spaść z prawej strony - z lewej spadają skały. Dwa hałasujące ostrza wyłączą się, jeśli Lara przepłynie przez zieloną linię z lewej. Po pokonaniu kolejnego wodospadu lepiej wybrać ciemny tunel po prawej. W dalszej drodze powinna omijać czerwone liny, które uruchamiają pułapki, zabierające sporo energii. W końcu, płynąc czasami pod prąd, zdoła dotrzeć do wielkiej sali z korkiem na dnie. W wodzie uwijać się będą piranie. Tutaj Lara powinna wybrać najpierw prawą odnogę wpływającą do sali (nie zieloną). Na jej końcu znajduje się SECRET #3. Dopiero teraz po powrocie do sali z korkiem wypada Larze wpłynąć w zielony tunel. Skończy się on spokojnym zbiornikiem z krokodylem. Na brzegu uwijać się będzie zielony gad, tak więc po wyjściu z kajaka czeka Larę trochę strzelania. Przejściem wróci do sali z korkiem i po stropie przejdzie na jej drugą stronę. Musi jednak uważać na ogniste oddechy posągów. Kilka skoków i znajdzie się przy bazooce. Idąc dalej dotrze do groty, gdzie znajdował się trzeci sekret. Po stropie Lara zdoła dostać się na wysokość wodospadu, a następnie powinna skręcić w prawo (z lewej jest amunicja). Dalej szlak wiedzie w lewo i trzeba wykonać długi skok po ścianie do góry. Po chwili dotrze do głębokiego dołu z drabiną. Już na dole, w wąskim korytarzu z naprzeciwka, stoczy się jeden, później drugi kamień. Można ich uniknąć kucając przy stopniach. W sali z pochodniami na górze na swoją kolej czeka trzeci kamień. Spadnie kiedy Lara go minie. Uratować się przed nim może jedynie szybkim i krótkim (kawałek dalej pełzają ognie) skokiem w korytarz po lewej. Kiedy przeskoczy pełzające ognie, spadnie czwarty kamień, którego trzeba uniknąć kucając. Dalsza droga to kilka skoków, wspinaczek po ścianach oraz czołganie się. Potem czeka zjazd na linie do pomieszczenia z wielką szpulą. Po ścianie Lara dostanie się do dźwigni puszczającej szpulę w ruch. Wtedy zaatakuje zielony gad, a w przejściu jeszcze jeden. W końcu dotrze do miejsca, gdzie zostawiła kajak. Korek nie tkwi już w dnie i w sali obok utworzy się wielki wir, w który Lara musi wpaść. Znajdzie się piętro niżej, w basenie z dwoma krokodylami. Pod wodą jest dźwignia otwierająca wyjście z tego poziomu. Temple Of Puna Lara zostanie zaatakowana przez plujących zatrutymi strzałkami obrońców świątyni. Na schodach na górę stać będzie jeszcze dwóch tubylców. W rogu na górze (tam gdzie zakręcają schody) znajduje się SECRET #1. Lara musi więc skoczyć, złapać się gzymsu i po nim przejść do właściwego tunelu. Po powrocie na schody ścieżka wiedzie dalej w górę do niskiego przejścia. W dużej sali przez całą jej długość jeżdżą koła z dwoma kolcami. Na czterech kamiennych blokach po czterech stronach pomieszczenia znajdują się przyciski. Lara musi je nacisnąć, żeby przejść dalej. Jest bezpieczna w rogach pomieszczenia, jeżeli stanie plecami bądź twarzą do ściany. Kiedy już drzwi staną otworem może pokusić się o zebranie gema. Jak tylko spadnie do pomieszczenia poniżej, naszpikowany kolcami sufit zacznie się obniżać. Lara może szybko przesunąć wszystkie trzy dźwignie albo spokojnie wysunąć ze ściany kamienny blok. Każda z tych czynności zatrzyma kolce. Po przesunięciu dźwigni otworzą się drzwi do korytarza pułapki. Kiedy Lara przesunie dźwignię (zapali się pochodnia) i zrobi kilka kroków w kierunku wyjścia, z tyłu zacznie toczyć się olbrzymi głaz. Przyszedł czas na sprint! Drugi korytarz to również pułapka, a głaz z lewej zacznie się toczyć od razu, tak więc Larze pozostaje uciekać w prawo. Na szczęście kamień zatrzyma się za chwilę na ścianie. Pozwoli to Larze zabrać gem, jeśli minęła go w panicznej ucieczce. Droga przywiodła pannę Croft na początek poziomu, gdzie zaatakują strażnicy, stanowiący ostatnią przeszkodę stojącą na drodze do trzeciego bossa, Punty. Zasiada on na tronie w sali po prawej. Nie jest zbyt ruchliwy, ale włada potężną bronią. Ciska w Larę potężnymi piorunami. Na szczęście słabo u Punty z celnością, więc Lara powinna cały czas się ruszać. Od czasu do czasu Punta przyzywa pomocników, zielone gady. Chroni go też pole siłowe wyłączające się tylko na chwilę, kiedy razi piorunem. Po walce wystarczy zebrać to, co po nim zostało. Indie | Nevada | Londyn | Antarktyda | Bonus level |