The Jungle ![]() Troszkę niżej, po lewej stronie znajduje się SECRET #1 (shotgun). Lara musi zsunąć się, ale tylko kawałek i od razu skoczyć. Znajduje się tam mała półka. Ześlizgując się dalej i trzymając się lewej strony Lara zatrzyma się na kolejnej półce - tym razem dobrze widocznej. Jest tam duża apteczka oraz naboje do shotguna. Jeżeli spróbuje podnieść apteczkę, z tyłu zacznie toczyć się kamień. Za drzewem ukryty jest SECRET #2 (naboje). W dalszym zsuwaniu się przeszkadzać będą kolce. Gem znajduje się po lewej stronie. Lara musi uważać na bagna. SECRET #3 (flary i amunicja) jest tuż obok. na górze koło wodospadu. Teraz należy wrócić do miejsca, gdzie skończył się zjazd i ruszyć prosto. Mała małpa zaprowadzi ją (albo i nie) do dźwigni umiejscowionej na końcu zawiłego tunelu na wprost. Otworzą się wcześniej mijane drzwi. W niewielkim pomieszczeniu znajduje się dźwignia. Po jej przesunięciu Lara musi się szybko ukryć w niszy naprzeciwko - przejedzie ściana ponabijana kolcami. Lina z drążkiem pozwoli przeprawić się Larze przez rzekę z silnym prądem. Idąc dalej natrafi ona na przejście z lewej strony, w którym znajduje się dźwignia. Kiedy ją przesunie, z góry zacznie toczyć się kamień. Uciekając w lewo Lara może odnaleźć flary. Kolejne drzwi i kolejna dźwignia. Zza krat wyskoczy pasiasty tygrys, za krzakami z boku znajdują się naboje, za rogiem czai się tygrys, a dalej leży więcej naboi. Mgła skrywa dół z kolcami. Po odcinku na czworaka dotrze do kolejnego gemu. Zaatakuje tygrys. Z lewej strony znajduje się amunicja. Z kłody Lara powinna zeskoczyć jeszcze przed jej końcem. Lewy korytarz prowadzi prosto na kolce i Lara może się przez nie przespacerować. Po półkach dotrze do ciemnego korytarza, na końcu którego ulokowana jest dźwignia. Po jej przesunięciu, kiedy Lara zrobi kilka kroków w stronę wyjścia, z góry zacznie toczyć się kamień. Odsłoni on znajdujący się nad dźwignią SECRET #4 (rakiety i strzały do harpuna). Teraz Lara może wybrać się na wędrówkę po znajdujący się po przeciwnej stronie gem. Po powrocie do poprzedniego pomieszczenia (uwaga na kolce!) i skoku na wydrążony koniec gigantycznego drzewa znajdzie SECRET #5. Na dole, gdzie powarkując oznajmia swoje niezadowolenie tygrys, z lewej strony znajduje się magazynek. Idąc w prawo Lara trafi do dżungli. W pniu z lewej leżą flary, a z zarośli wytoczą się trzy kamienie. W tych też zaroślach jest dół z kolcami, które bronią dostępu do SECRET #6 (gem i flary). Żeby się tam dostać, musi opuścić się, spaść kawałek i od razu złapać półki poniżej. Wyjście jest już łatwiejsze. Idąc drogą przez las Lara trafi do malutkiego wodospadu (obok niego leży amunicja) i płycizny. Z unoszącej się na wodzie kłody może dostać się na półkę powyżej. Jest tam dźwignia otwierająca podwodne przejście. W oświetlonej pochodniami sali znajdują się dwie kolejne dźwignie. W następnej sali Lara musi wysunąć kamienny blok, co spowoduje otwarcie drzwi, za którymi jest dźwignia. I ona otwiera drzwi. Dźwignia za nimi spowoduje podniesienie się poziomu wody, która znajduje się u wylotu tunelu, biorącego swój początek koło dwóch posągów ściskających pochodnie. W oddali będzie migotał gem. Pod jednym z wodospadów znajduje się przejście. Droga wieść będzie i pod innymi wodospadami, a wędrówkę wieńczy dźwignia otwierająca podwodną bramę. Drogę do niej skróci skok na główkę. Po wyjściu z wody Lara od razu zostanie zaatakowana przez tygrysa. W rogach sali znajdują się magazynki. Drabina poprowadzi na dach, gdzie Lara musi zastrzelić małą małpkę. Upuści ona klucz (Indra Key). Na dole miotać się będzie kolejny tygrys. Uwaga też na bagno! Klucz pasuje do zamku zaraz obok. Temple Ruins Wśród pobliskich traw czają się dwie kobry, zaś do pobliskiego tunelu prowadzą dwie drogi podwodna i lądowa. Za jednym z zakrętów ukrywa się kolejny wąż. Jedyną skuteczną odtrutką na jego jad jest apteczka. Dwie małpy czają się u wylotu tunelu, a w pobliżu wody można znaleźć magazynek oraz flary. Po przeciwnej stronie zbiornika wodnego znajduje się dźwignia. Lara musi się jednak spieszyć, jeśli nie chce skończyć jako pożywienie dla ławicy piranii. Otworzy się brama do podwodnego tunelu. Za nim znowu pojawią się dwie małpy, Lara może do nich strzelać, choć nie są specjalnie groźne i udać się na górę oraz okrężną drogą do tunelu - na jego końcu migocze gem. Szybki skok zaniesie Larę na drzewo, a następnie na półkę za wodospadem. Węże. Zaraz przy zjeździe z lewej strony zacznie toczyć się kamień. W niedużej sali groźnie wygląda posąg sześciorękiego wojownika. Lara musi tutaj odsunąć kamień w rogu i przeczołgać się przez odsłoniętą szczelinę. Posąg w tej sali wykaże więcej przytomności umysłu i zaszarżuje. Kiedy zasłania się mieczami, pociski rykoszetują od niego nie robiąc mu krzywdy. W końcu jednak będzie musiał ulec i wtedy Lara może spokojnie zebrać gem na nasypie. Za gemem znajdują się dwie dźwignie. Jedna otworzy klapę w podłodze, gdzie po kilku krokach Lara odkryje kolejną dźwignię. Brama na górze stanie otworem. W niszy znajduje się SECRET #1 (apteczka). Korytarz za bramą jest zabagniony, ale nie ma innej drogi. Trzeba trzymać się blisko ściany. Duża pochyłość uniemożliwi dalszą drogę. Tu Lara musi zrobić w tył zwrot i wskoczyć na półkę naprzeciwko. Na końcu korytarza znajduje się dźwignia, drzwi, a za nimi metalicznie świszczące ostrza. Kolejna sala jest w kształcie kwadratu z wyciętym środkiem. Z tyłu znajduje się dźwignia. Wcześniej należy jednak przesunąć kamień tuż obok, tak żeby można po nim dostać się na górę. W rogu jest drabina, a za nią SECRET #2. Dopiero teraz przyszedł czas na dźwignię i skok do wody poniżej. Lara powinna się spieszyć. Do przesunięcia są dwie podwodne dźwignie, umieszczone naprzeciwko siebie. Otworzą one klapę nieco z tyłu (w tunelu), pozwalając Larze złapać oddech. W basenie na górze są trzy dźwignie. Dwie leżące po przeciwnych stronach uruchamiają ognisty oddech posągów, a trzecia otwiera tajne drzwi, za którymi spoczywa SECRET #3. Dzięki ziejącym ogniem posągom na krótką chwilę widoczne stają się normalnie niewidzialne wysepki zawieszone nad basenem. Pozwalają one dotrzeć do dźwigni, która otwiera na chwilę drzwi z lewej strony na dole. W ciemnej sali znajduje się dźwignia. Spełnia ona potrójną rolę. Po pierwsze podnosi kratę z lewej pozwalając Larze dostać się do klucza (Key of Ganesha). Po drugie powoduje, że naszpikowana kolcami krata z prawej strony zaczyna się niebezpiecznie zbliżać. Po trzecie robi demolkę w poprzedniej sali. Lara musi szybko złapać klucz z lewej i zdążyć do drzwi, którymi się tu dostała. Sala zmieniona jest nie do poznania. Basen przeistoczył się w bagno, przez które Lara musi przebrnąć. Z prawej strony znajduje się korytarz. Po zakręcie w prawo, z góry zacznie toczyć się kamień. Jeśli Lara wcześniej się na niego nie przygotuje i nie będzie wchodzić tyłem, nie zdąży uciec. Drzwi z dwóch stron same się otworzą. Droga na prawo jest zdecydowanie mniej niebezpieczna. Nie sposób przegapić gem. Z lewej znajduje się duża dziura grożąca śmiertelnym upadkiem Lara może jednak spokojnie zejść po drabinie. Doprowadzi ją to na powrót do sali, gdzie stoczyła walkę z ożywionym posągiem. Na lewo od wielkiej bramy jest sala, w której powitają Larę dwie małpy. Po przepłynięciu basenu Lara musi przesunąć dźwignię umieszczoną równo pośrodku dwóch posągów o ognistych oddechach. Podwodny tunel stanie otworem. Jest on jednak chroniony urządzeniem plującym zatrutymi strzałkami. Lara można ich uniknąć płynąc z boku. W kolejnej sali na niewielkiej półce z prawej jest apteczka, a z lewej drabina. Żeby wejść na wyższą półkę, Lara musi wykonać skok z obrotem. Dalsza wspinaczka wymagać będzie od niej jeszcze kilku skoków i zabicia węża. Natychmiast po finalnym skoku Lara będzie musiała uniknąć Pędzącego z góry kamienia. W pomieszczeniu z gemem, w powietrzu Świszczą również zatrute strzałki, a metalowe ostrza młócą powietrze. Dół z kolcami tylko czeka na jeden nierozważny ruch. Lara może się jednak do niego opuścić. Jeśli to zrobi znajdzie SECRET #4 (gem i amunicję strzeżoną przez węża). Zdobycie tego sekretu wymagać będzie jednak powtórzenia drogi na górę do miejsca z ostatnim gemem. W rogu sali znajduje się kamień, który można przesunąć Za nim kilka kolejnych. Drugi po lewej skrywa za sobą dźwignię. Do szybszego biegu ze stromego zbocza motywować będą Larę dwa toczące się z tyłu kamienie. Musi przeskoczyć w biegu dół z kolcami, a za nim opuścić się do wody. Znajdzie się w znajomym już tunelu. Czas na powrót do sali, którą przesunięcie ostatniej dźwigni wypełniło wodą. Znajduje się tam dźwignia, wrota, a za nimi drugi klucz (Key of Ganesha). Teraz Lara powinna skierować kroki do wielkiej bramy w komnacie z powalonym posągiem. Po jej dwóch stronach są dwa zamki na dwa klucze. Kiedy Lara postawi pierwszy krok, za bramą z góry zacznie zsuwać się krata naszpikowana kolcami. Lara musi zdążyć wspiąć się po drabinie na wyższą półkę i uniknąć przykrego losu. W sali znajduje się gem, a w najbliższym, prawym rogu (patrząc od wejścia) kamień, który należy przesunąć. Dzięki temu Lara dostanie się na wyższą kondygnację z dwoma dźwigniami Z otworzonej bramy wytoczą się dwa kamienie Koło dyszącego ogniem posągu Lara musi przebiec sprintem. W przestronnej sali funkcję strażników pełnią dwa gigantyczne posągi Zostaną po nich dwa miecze - większe od Lary, ale i tak zmieszczą się w jej malutkim plecaku. Żeby otworzyła się kolejna brama, Lara musi umieścić miecze w dłoniach posągu na górze. Lara znajdzie się w olbrzymiej sali z ołtarzem, w której ożyje kolejny posąg, kiedy wejdzie ona na ołtarz. Nad ołtarzem lewituje nieszczęśnik z wielką dziurą zamiast klatki piersiowej. Pod nim znajduje się klucz (Key of of Ganesha). By zdobyć drugi klucz Lara musi wykonać szybką akcję w ciemnym pomieszczeniu z lewej strony (patrząc od wejścia). Są tam dwie dźwignie oraz szybko zniżający się sufit. Jeśli Lara wykaże się zwinnością, zdoła uniknąć zmiażdżenia i drugi klucz wyląduje w jej plecaku. Trzeci klucz też nie jest daleko. Leży sobie pod wodą, do której wejście jest w sali sąsiadującej z tą z ołtarzem (są tam też trzy zamki). Wodą szarpią jednak silne prądy, które wyłączają dwie dźwignie - jedną z lewej, drugą z prawej strony. Jeśli Lara da się porwać prądowi, ten zniesie ją na kolce. Trzy klucze- trzy zamki. Drzwi staną otworem. Ganges River Czterokołowy motor przyciąga uwagę, ale by znaleźć SECRET #1 (apteczka i gem) Lara musi wykonać w tył zwrot i znaleźć drabinę prowadzącą w dół. Trafi do groty z rzeką. Czeka ją tam kilka trudnych skoków. Poświęcenie zostanie jednak nagrodzone odnalezieniem wspomnianego sekretu. Dopiero teraz Lara powinna zasiąść za kierownicą motoru (wyżej znajduje się nisza z małym co nieco). Droga jest szeroka - raz Lara będzie musiała przesadzić rzekę (motor można przygazowywać w miejscu - szybciej nabiera wtedy prędkości). Kiedy Lara dojedzie do wielkiego dołu, może zejść z motoru, skorzystać z drabiny i zdobyć SECRET #2 (apteczka, flary i amunicja) . Dalszą drogę na motorze uniemożliwią dopiero zamknięte drzwi. Wystarczy, że Lara cofnie się na poprzednią platformę - już na własnych nogach - i wskoczy do tunelu w ścianie po prawej. Czaić się w nim będą dwa węże. Na przemian idąc i czołgając się Lara dotrze za zamknięte drzwi. Znajduje się tam przełącznik. Na motor i w dalszą drogę. Przy gemie droga rozwidla się. Opłaca się, żeby Lara skręciła w lewo. Zaraz za zakrętem straszy olbrzymia przepaść. Trzeba ją pokonać jak najbliżej prawej ściany, tak by Lara zdążyła wyhamować przed kolejną, znajdującą się z przodu. W pomieszczeniu po prawej, na środku, znajduje się duży dół. Dalej na motorze podjazdem na górę, a następnie po wielkich schodach na dół. Zaraz z boku po prawej znajduje się zagłębienie w skale z SECRET #3 (gem i amunicja) . Jadąc dalej Lara będzie musiała pokonać wąską, górską ścieżkę. W końcowym jej biegu trzeba wykonać jeden po drugim dwa odległe skoki. Łazik powinien znaleźć się wtedy na dużej półce skalnej koło gemu. Obok jest drabina prowadząca do węża i magazynku. Kiedy Lara już wróci na motor, będzie mogła przeskoczyć wodę po raz drugi, a po zakręcie w prawo zjechać po nierównym zjeździe. Zaatakują dwa sępy. Z jednego ze stopni Lara może dostać się na wyższą półkę, a po kilku długich skokach (ostatni wymaga obrotu w powietrzu i złapania się krawędzi) znajdzie SECRET #4 (apteczka i magazynek). Droga powrotna od sekretu wiedzie w prawą stronę - skok pod ukosem, mały zjazd i kolejny, szybki skok. Teraz Lara może kontynuować jazdę na motorze. Przed gemem powinna skręcić w lewo i zsiąść z motoru. W powietrzu krążą trzy sępy, a z prawej strony, po drugiej stronie wodospadu jest pęknięcie w skale. Jeśli Lara się do niego dostanie, to znajdzie SECRET #5 (gem). W wodzie poniżej jest bezpiecznie i przejście za wodospadem kończy poziom. Kaliya Caves Poziom ten to jeden, nieszczególnie skomplikowany labirynt. Znaleźć w nim można kilka magazynków, apteczek, węży, flar i niewiele .ponadto. Po kilku minutach błądzenia Lara zdoła dotrzeć do pomieszczenia oświetlanego zielonym blaskiem gemu. Będzie musiała spaść niżej, do dołu pełnego węży. Ich jad odbiera bardzo dużo energii. Dalej prowadzi już tylko jedna droga. Kiedy Lara będzie w połowie pomieszczenia, zacznie się za nią toczyć kamień, przed którym trzeba uskoczyć. Po kilku metrach czołgania się, Lara odnajdzie kolejny kryształ gemu. Zjazd poniżej prowadzi do wielkiego pomieszczenia z kilkoma wysepkami. Z początku pomiędzy nimi płynie woda, a w centrum stoi znany gościu. Trzeba go zdrowo naszpikować ołowiem, bo to pierwszy boss. On ze swojej strony dzieli ogniem - nawet woda wokoło zaczyna wrzeć (Lara nie może do niej wskoczyć, jak się zapali). Boss ciska kulami ognia, przed którymi trzeba uskakiwać na sąsiednie wysepki. Kiedy zginie, Lara może spokojnie podnieść granatnik, porozrzucane granaty oraz artefakt (spadek po bossie). Nevada | Pacyfik | Londyn | Antarktyda | Bonus level |