Thames Wharf

Podbój Londynu Lara zaczyna od odnalezienia pierwszego sekretu. Musi cofnąć się na most, żeby nabrać rozbiegu i przeskoczyć dach po prawej stronie. Niżej znajdzie gem i naboje do strzelby. Panna Croft musi przedostać się po dachu, a potem skoczyć do kabiny dźwigu. Później musi zejść na dół. Półki i drabina na ścianie bardzo to ułatwiają. Niżej powinna jedynie uważać na drut kolczasty. Kiedy już w plecaku będzie o apteczkę (SECRET #1) więcej, Lara wróci na początek poziomu. Z półki na wprost musi opuścić się na spadzisty dach poniżej, od razu odbić się i chwycić za pierwszą półkę, która wpadnie jej w ręce. Dzięki temu będzie mogła nacisnąć na przycisk i zaatakuje ją ptak. Dalej droga prowadzi do liny z rączką. Kiedy Lara się do niej zbliży, dźwięk poinformuje o intruzie w pobliżu. Strzelec jest po drugiej stronie, a dostać się do niego można dopiero po zjeździe, kiedy też trzeba wykonać kilka czynności. Lara zacznie się ześlizgiwać i powinna złapać wyższą półkę, opuścić się na niższą, a po gzymsie przejść w prawo na wysuniętą przez ostatni przycisk zapadnię. Tam zaatakuje ją strażnik. Zapadnię należy opuścić przyciskiem po lewej, a dalej Lara musi udać się do środka budynku. Problem polega na zejściu na sam dół. Lara może tego dokonać dzięki skoczeniu w poprzek sali na niższą półkę. Na dole znajduje się gem oraz przełącznik, opuszczający zapadnię powyżej. Lara wejdzie po drabinie, pobiegnie dalej korytarzem (po drodze dwa szczury) i dotrze do kolejnego strzelca. Zostanie po nim klucz (Flue Room Key) . Jedyną drogą na zewnątrz jest ta, którą Lara się tu dostała. W wewnętrznej, ciemnej sali, musi opuścić się na półkę niżej i wcisnąć przycisk. Po wyrwie w ścianie dostanie się do właśnie opuszczonej zapadni, a stamtąd na zewnątrz. Zapadnia pozwoli jej zejść piętro niżej. Zaraz obok, nad zielonymi drzwiami, znajduje się nisza. Jest pusta, ale jeśli Lara po gzymsie przejdzie w prawo, to znajdzie coś w następnych niszach (trzecia to SECRET #2). Po powrocie na półkę musi wpełznąć do ciemnego korytarza po lewej na górze. Droga poprowadzi na drugą stronę budynku, gdzie trzeba tylko wcisnąć przycisk. Teraz z powrotem na półkę przy zielonych drzwiach i na dół. W mroku czai się gościu z celownikiem laserowym. W rogu jest też gem, a przy skrzyniach magazynek. Szlak wiedzie ponownie na samą górę, na początek poziomu. Trzeba powtórzyć drogę do pierwszego przycisku. Teraz zamiast skakać do liny Lara musi doskoczyć do leżącej po przeciwnej stronie przepaści apteczki, a następnie po gzymsie przedostać się na prawo. Należy wybrać dolną drogę. Poprowadzi ona niemal bez przeszkód do przełącznika, który sprawi; że winda podjedzie do góry. Lara dostanie się po niej do zamka, do którego pasuje zdobyty wcześniej klucz i zaatakuje ją kolejny ptak. Wewnątrz znajduje się gem oraz przycisk, otwierający górne przejście i włączający ogień (trzeba go ominąć) w pomieszczeniu. Teraz czeka na nią poznany już wcześniej szlak, wiodący przez ciasny korytarz wewnątrz budynku, zejście na dół i ponowna droga na górę do początku poziomu. Lara będzie musiała powtórzyć niebezpieczny skok nad czarną przepaścią i ponownie dostać się do rozstaju dróg. Tym razem na warsztat idzie górna droga. Na jej końcu znajduje się krótki szyb prowadzący w dół. Zanim jednak Lara do niego zeskoczy może z górnej półki dostać się do SECRET #3 (rakiety do bazooki). Sekret jest perfidnie schowany z lewej strony (Lara musi spaść po tym jak wskoczy na półkę z nabojami do strzelby). Droga za szybem bez większych niespodzianek (jeden skok, dwa szczury, jeden gem) wiedzie do pomieszczenia kontroli wody. Od razu zaatakuje w nim umundurowany strażnik. Lara musi wcisnąć przycisk po prawej, a następnie udać się do końca korytarza z lewej i na prawo. Pod wodą czeka dźwignia kilka przedmiotów. Ponowne wciśnięcie przycisku w pokoju kontrolnym zredukuje poziom wody do połowy w pierwszym pomieszczeniu po prawej. Na dnie zbiornika znajduje się otwarta klapa, a za nią wirujące z wolna turbiny. Nie zrobią jej krzywdy, ale kiedy wyjdzie z wody zaatakuje ją strażnik i później dwa szczury. Powinna je zabić zanim wczołga się w niski korytarz. Kiedy zejdzie niżej, jej oczom ukaże się urządzenie. Za pomocą klatki z lewej należy wmanewrować je na skrzynkę zasilania. Wcześniej Lara może włączyć w pomieszczeniu światło za pomocą przycisku w prawym rogu pomieszczenia. Jest tam też gem. Kiedy urządzenie zewrze obwody, będzie mogła wydostać się z pomieszczenia drabiną prowadzącą do pomieszczenia kontrolnego. Tutaj powinna wcisnąć drugi przycisk, a następnie udać się do ostatniego pomieszczenia w korytarzu po lewej. Z lewej strony jest tam czerwony korytarz, a za nim kolejny wypełniony wodą zbiornik. Kiedy Lara znajdzie się w wodzie, otworzą się drzwi i wyjdzie strażnik, którego trzeba zastrzelić, a w pomieszczeniu, gdzie stacjonował wcisnąć przycisk. W drodze powrotnej do pokoju kontrolnego przeszkadzać będzie pusty zbiornik. Z lewej strony (tam gdzie jest barierka) Lara może uchwycić się sufitu i przehuśtać na drugą stronę. W tunelu czeka na nią gem oraz zwierzątka. Po wciśnięciu przycisku Lara musi wrócić do poprzedniego pomieszczenia, w którym ostatnio przedostawała się po suficie i zanurkować. Podwodny tunel (są w nim strzały do harpuna) zaprowadzi ją do miejsca przypominającego świątynię, a kiedy Croft wyjdzie z wody zaatakuje ją strzelec. Drabina prowadzi na dach. Lara musi tu uważać na drut kolczasty. Droga wiedzie do katedry z dwoma strażnikami ze spluwami. Wnętrze kopuły składa się z czterech zbiegających się w środku korytarzy. Jest tam też kamień, który Lara musi przesunąć, żeby dostać ukryty powyżej SECRET #4 (klucz - Cathedra Key). Z boku leży też apteczka. Jeśli Lara przejdzie się wokół kopuły nieco niżej, z boku znajdzie SECRET #5 (apteczka). Wystarczy teraz, że wyjdzie z wnętrza kopuły w odpowiednim miejscu.

Aldwych

Lara powinna zareagować wystarczająco szybko i złapać się półki. Znajdzie SECRET #1. W korytarzu znajduje się za kratą (trzeba ją przestrzelić) gem. Zaraz obok jest drabina, prowadząca do niskiego pomieszczenia z użytecznymi przedmiotami na podłodze. W ciemnym rogu czai się niebezpieczny typ. Teraz Lara musi wysunąć kamień i naokoło dostać się do odsłoniętego w ten sposób przejścia. Na górze, za kilkoma zakrętami, znajduje się klucz do pokoju konserwacyjnego (Maintenance Room Key). Pora by zeszła teraz do metra - najpierw prawymi schodami. Musi przeskoczyć tunel metra (w żadnym wypadku nie powinna tam schodzić), a na peronie zabić strażnika z psem. Zdobyty klucz przyda się przy najbliższych drzwiach. Jest tutaj przycisk włączający światło na peronie oraz leży stary pieniążek (Old Penny). Dopiero teraz Lara powinna zejść do tunelu metra, nad którym wcześniej skakała i udać się w lewo (patrząc od strony gdzie leżał pieniążek). Musi się jednak pospieszyć i szybko schować przed metrem w niszy z prawej strony. Znajdzie się w czerwonym pomieszczeniu i zostanie zaatakowana przez strażnika z psem. Zanim zacznie wdrapywać się na górę musi wcisnąć przycisk za skrzyniami. Nie sposób przegapić gema. Na półce pod sufitem zaatakuje kolejny strażnik. Lara może chwycić się sufitu i przebierając rękoma dostać na kolejną półkę. Po małym zjeździe, w niszy po lewej, czeka na nią rakieta do bazooki. Droga na prawo należy do trudnych. Ze spadzistej ścianki powinna zjechać tyłem i na chwilę złapać się krawędzi. Z góry zacznie obniżać się wielkie zębate koło. Kiedy Lara wypuści z rąk krawędź, wyląduje na chybotliwej półce poniżej, od której musi szybko się odbić i skoczyć w lewo. Trafi na kolejną spadzistą półkę, z której od razu zacznie się zsuwać. Musi skoczyć i złapać się wyrwy w przeciwległej ścianie, a następnie przesunąć się kawałek w prawo. Kiedy wypuści kant z dłoni, spadnie na jeszcze jedną chybotliwą półkę, potem jeszcze niżej i znowu zacznie się zsuwać. W tej chwili może spokojnie złapać się krawędzi, podciągnąć, odbić, obrócić w skoku i złapać kolejną krawędź. Następną czynnością jest opuszczenie się trzy poziomy niżej. Jest tam SECRET #2. Na samym dole komina leży apteczka. Dalsza droga prowadzi na górę. Na Larę czeka kilka skoków oraz ominięcie ognia ziejącego ze ścian. Z drabiny, na którą teraz natrafi, musi wykonać skok do tyłu i znaleźć przycisk. Otworzy on zapadnię oraz uruchomi ognistą pułapkę. Za zapadnią odnajdzie kawałek podłogi, który zapadnie się jeśli na nim stanie. Niżej wystarczy przeciągnąć kamienny blok, żeby zapadnia z drugiej strony otworzyła się. Korytarz doprowadzi ją do niszy z dwoma przyciskami Kiedy Lara wciśnie prawy, musi sprintem dobiec do prawych, z dwojga właśnie otwartych drzwi. Jest tam przycisk. Korytarz wiedzie z powrotem do dwóch przycisków. Znowu musi nacisnąć prawy i tym razem powinna zdążyć do lewych drzwi. Tam jest kolejny przycisk. Idąc dalej Lara znajdzie się ponownie przy dwóch przyciskach. Lewy z nich otwiera ostatnie drzwi. Nagrodą w tym kołowaniu będzie klucz (Salomon Key), gem i naboje do strzelby. Teraz powinna ponownie skierować kroki do czerwonego pomieszczenia, a tam wdrapać się na górę. Zębate koło tym razem umożliwi dostanie się do drugiego klucza (Salomon Key). Lara może udać się teraz do kas biletowych, które mijała na początku poziomu (zaraz przed zejściem na peron). W jednej z nich dostanie bilet za pieniążek. Tym razem należy wybrać lewe zejście na peron. Za kratą na wprost ukryty jest SECRET #3. Na peronie Lara będzie zmuszona zestrzelić strażnika, a następnie zejść do tunelu metra (idąc cały czas do przodu). Z prawej strony na chwilę pojawi się człowiek. Jeśli zdoła go zastrzelić, to z naprzeciwka nie nadjedzie metro. Jeśli jednak nie będzie wystarczająco szybka, jej jedyną szansą stanie się nisza z prawej strony. W tej i następnej są przyciski. Trzecia nisza prowadzi do labiryntu korytarzy. Znajdują się w nich przyciski, otwierające nowe przejścia. Lara może tam odnaleźć kilka apteczek oraz magazynków. Błądzenie zakończy się w pomieszczeniu z wielkim wirującym księżycem oraz obrazami na ścianach. W wielu miejscach podłoga zapada się odsłaniając kolce. Najpierw uwagę przyciągnie gem. Jeśli Lara lepiej się rozejrzy, znajdzie Uzi. W dalszym, lewym rogu, za kurtyną znajduje się gwiazda (Ornate Star), a kiedy Lara przekręci dwa klucze w zamkach otworzy się schowek z młotkiem (Masonic Mallet). Pojawi się też pies. Drugie drzwi prowadzą do podwodnego tunelu. Kiedy już Lara wypłynie na powierzchnię, po skoku, złapaniu .się wyrwy w ścianie i wskoczeniu wyżej, będzie musiała przeczołgać się do punktu kontroli biletów. Wcześniejszy zakup bardzo się tu przyda. W pomieszczeniu wyżej biegać będzie mężczyzna z pochodnią Gwiazda otworzy SECRET #4 (zza drzwi wybiegnie gościu z pochodnią). Na końcu długiego korytarza spoczywa gem. Lara będzie jednak musiała pokonywać ostatnio zrobioną drogę jeszcze raz. Drzwi poniżej staną otworem, jeśli potraktuje je młotkiem. Za nimi znajduje się przycisk. Za drzwiami należy udać się w lewo i na dół do właśnie otworzonej zapadni. Tam jest jeszcze jeden przycisk i kolejna zapadnia. W mrokach korytarza można odnaleźć kilka przydatnych przedmiotów. Wgłębi korytarza zacznie uciekać człowiek z pochodnią. Jest on przepustką do piątego sekretu i należy za nim pobiec. Za drugim rogiem Lara zostanie zaatakowana przez dwóch ludzi. W głębi korytarza znajdzie po prawej stronie otwarte drzwi, a za nimi dwa przyciski. Na podłodze leży też rakieta. Przyciski otwierają drogę do SECRET #5 w czerwonym pomieszczeniu. Wystarczy, że Lara się tam uda. Poziom kończy się zjazdem w głąb korytarza na prawo od drzwi z dwoma przyciskami.

Lud's Gaje

Zamaskowani panowie, trzymający nabijane kolcami kije, są teraz po stronie Lary, nie ruszą się, jeśli ona zostawi ich w spokoju. Jeden z nich poprowadzi pannę Croft do pomieszczenia poniżej. Biorą w nim początek dwie drogi. Lewa, trochę dłuższa, prowadzi przez sekret. Po zsunięciu się z pochyłości Lara musi szybko wskoczyć do korytarza z prawej, żeby uniknąć nadziania się na zjeżdżające z góry kolce. Przycisk otwierający klapę na górze można wcisnąć już teraz, choć sekret jest na dole. Jest tam też drut kolczasty. Lara zdoła go ominąć, jeżeli opuści się z samego rogu półki powyżej. Wejście do SECRET #1 jest tuż w ścianie. Wyjść można drogą na górze. Przy poprzednio mijanym przycisku jest drabina. Teraz czeka ją długa wspinaczka po ścianie. Jeśli nieco powyżej wysokości zielonej lampy odbije się od ściany, to po kilku jeszcze manewrach znajdzie SECRET #2. Po dotarciu na szczyt czeka Larę czołganie się. Powinna stanąć na nogi, kiedy tylko będzie mogła. W tym miejscu, na górze, znajduje się przejście prowadzące do pomieszczenia z ruchomym kamieniem (przesunąć w lewo) i strażnikiem (zabić). Kolejny strażnik znajduje się za drzwiami, które otwiera przycisk. Komnatę, do której teraz wejdzie, można określić jako egipską. Najpierw trzeba tu przesunąć kamień na końcu korytarza, do którego wejście znajduje się na górze. Zablokuje to wyjście lecz na górze jest niewielki tunel. Teraz Lara musi wykonać skok na drugą stronę egipskiej komnaty i oświetlonym na czerwono korytarzem wrócić do pomieszczenia, w którym poprzednio zastrzeliła dwóch strażników. Kamień powinien znaleźć się teraz na środkowej pozycji. Po tym zabiegu będzie mogła wrócić do egipskiej komnaty i dostać się do dźwigni z lewej strony od drzwi na górze. Łapiąc się kamienia od dołu zdoła dostać się do gem u oraz dźwigni z prawej strony (patrząc od wejścia do komnaty gem i dźwignia są po przeciwnych stronach). Wystarczy, że Lara wejdzie na samą górę pomieszczenia i przeskoczy do właśnie otwartych drzwi. Na końcu ślizgu może (jeżeli chce zdobyć dwa sekrety) odbić się i złapać przeciwległej krawędzi. Leży tam dziwny przedmiot (Embalming fluid). Wędrówka na czworakach doprowadzi Larę do kilku wąskich korytarzy. Zza rogu wyjdzie strażnik. Dalsza droga też odbędzie się na kolanach. Zanim Lara wstanie na nogi zaatakuje ją kolejny strażnik. Przechodząc po suficie zdoła skolekcjonować kolejny gem. Dobrze jest w tym momencie zapamiętać, w którym miejscu poniżej na sfinksie leży apteczka. Z głowy sfinksa powinna przeskoczyć właśnie na tę półkę (skok z dalszego, lewego rogu mocno w skos). Z tego miejsca będzie mogła się dostać na filar z boku i potem poprzez spadzistą półkę na platformę przy ścianie. Jest tam SECRET #3. Z sali ze sfinksem wychodzą szerokie schody (jest na nich strażnik), prowadzące do zamkniętych drzwi. Z boku Lara zdoła jednak dostać się wyżej, przesunąć kamień i po nim wejść jeszcze wyżej. Dźwięk obwieści zbliżenie się do SECRET #4. Popchnięcie kolejnego kamienia otworzy drogę na sam początek poziomu. W komnacie, z której Lara zaczynała wędrówkę, znajduje się niebieskawy ołtarz, gdzie powinna położyć wcześniej znaleziony przedmiot (Embalming fluid). Otworzą się drzwi. Spadając kilkanaście metrów Lara krzyknie... i wyląduje w wodzie. Jest tam podwodny skuter, kilka użytecznych przedmiotów oraz krokodyl. Szczęściem skuter ma wbudowany harpun. Strzały zużywają się jednak z zapasów Lary. Silny prąd zabierze ją na powierzchnię. Kawałek dalej, pod wodą, znajduje się dźwignia, otwierająca klapę do pomieszczenia powyżej, w którym znajduje się przycisk odblokowujący inne, podwodne drzwi. Lara zauważy strażnika oraz nurka w sąsiednim pomieszczeniu, do którego prowadzi właśnie otwarty korytarz. Strażnik nie stanowi żadnego problemu. Zostawia też po sobie klucz (Boiler Room Key). Co innego nurek. Trzeba go zabić z zaskoczenia, bo inaczej po skoku rozpłynie się w powietrzu i uniemożliwi odnalezienie SECRET #5 (podwodny skuter oraz gem). SECRET #6 znajduje się w małym zagłębieniu w ścianie. Po przetrząśnięciu sali w poszukiwaniu sekretu Lara nie będzie miała problemu w znalezieniu długiego, podwodnego tunelu. Jeżeli ma skuter, to cały wysiłek włożony w jego zdobycie zwróci się właśnie teraz. W tunelu zaatakuje ją drugi nurek, a zaraz potem krokodyl. Lara znajdzie się w wielkim, w całości zalanym wodą pomieszczeniu. Z prawej u góry znajduje się komnata, w której będzie mogła złapać oddech. Z niej też rozpocznie wypady do kilku dźwigni i drzwi porozmieszczanych w rogach wielkiej sali. Pierwsza dźwignia znajduje się (patrząc od wylotu pomieszczenia z powietrzem) na lewo na dole. Znalezienie dalszych par dźwignia-drzwi nie stanowi większe go problemu. Kiedy Lara przesunie ostatnią dźwignię, otworzy się przejście do komnaty, będącej w rzeczywistości długim, wypełnionym wodą kominem Na górze spada niewielki wodospad, a naprzeciwko pali się ogień, który wyłącza dźwignia w wodzie poniżej. Po kilku skokach Lara będzie musiała przebiec pod miażdżącymi wszystko stemplami. Po suficie dostanie się do niszy za wodospadem. Jest tam zamek, do którego pasuje znaleziony przy strażniku klucz (Boiler Room Key), gem oraz przycisk. Teraz czeka na Larę długie nurkowanie w wodzie pełnej wrogów. W pomieszczeniu, gdzie poprzednio znajdowało się powietrze, już go nie będzie. Lara musi dostać się do komnaty na wprost (patrząc od strony korytarza, z którego wpłynie do sali) na górze. Będą tam otwarte drzwi. Kiedy wypłynie z kolejnego komina, będzie musiała cofnąć się i znaleźć wejście na górę, bo droga kończy się przepaścią. Po kilku skokach i przeczołganiu przez kilka niskich korytarzy dobrnie do końca poziomu.

The City

Lara będzie musiała unikać energetycznych pocisków swojej przeciwniczki (nie warto marnować na nią amunicji), chronionej polem zielonej laski. Musi iść na górę (można darować sobie przechodzenie po suficie - Lara doskoczy do przeciwległej półki). Przed naciśnięciem znajdującego się powyżej przycisku może skolekcjonować SECRET #1 w niszy naprzeciwko (na górze) drzwi, z których tu wyszła. Będzie musiała przejść kawałek po gzymsie. Dalsza część rozgrywki sprowadza się do robienia uników oraz dostania się na półkę (po ścianie), koło której w ścianie zaczynać się będzie niskie przejście. Na drugiej stronie, po wejściu na górę, Lara zdoła przeskoczyć na odległą półkę (ale nie na drugi budynek). Na jej końcu znajduje się skrzyneczka z bezpiecznikami. Ostrzelanie jej spowoduje wyładowanie elektryczne na półce, na której stoi blondynka. Okrężną drogą Lara zdoła dostać się na drugą stronę i na samej górze wcisnąć przycisk wyłączający prąd. Wystarczy, że podniesie artefakt.

Indie | Nevada | Pacyfik | Antarktyda | Bonus level