Nevada Desert

Wąż pilnuje rakiety po prawej, a dalej za wodą droga przechodzi w tunel. Mniej więcej w połowie jego długości stoi sobie kamień, pod którym leżą naboje do strzelby. Dalej czekają Larę dwa skoki. Jeśli jednak po pierwszym z nich zejdzie na dół (uważając by nie nadziać się na drut kolczasty), to trafi do SECRET #1, pilnowanego przez dwa węże. Powrót na górny szlak wymaga przesunięcia kamienia. Po wyjściu z tunelu Lara trafi na metalową budowlę. Kiedy stanie na półce, zza skały wyleci myśliwiec F-117. Skok na przeciwległą półkę i wąska droga wokół skał. W krzaku czai się wąż. Kiedy Lara dotrze do półki z apteczką oznacza to, że czas na skok nad lotnymi piaskami i udanie się na wprost do metalowej konstrukcji. Na jej dachu jest szyb z falującą wodą. Po krótkim nurkowaniu Lara znajdzie się w kanionie, na którego dnie pluska woda, a z lewej strony spadają dwa wodospady. Za to po prawej zaczyna się szlak wiodący w górę. W czasie wspinaczki pojawią się dwa sępy. Droga skończy się pionową ścianą wymuszającą skok na drugą stronę kanionu. Jest tam ściana, po której może się wspinać. Lara powinna jednak wcześniej zejść na dół, bo w zagłębieniu skały jest SECRET #2. Teraz jednak czeka nią skok do wody (na dnie jest wiele użytecznych przedmiotów) i ponowne pokonywanie szlaku na zboczu kanionu. Kiedy jeszcze raz zawiśnie po skoku na ścianie, powinna obrać drogę w górę. W krzaku po lewej zaczaił się kolejny wąż. Dwa F-117 wykonają swoje podniebne akrobacje. Tu droga wcale się nie kończy. Niżej jest bowiem wyrwa w skale, której Lara może się złapać. Łapiąc się skał jest w stanie dotrzeć do migoczącego powyżej gemu. Leży tu też detonator, ale by dokonać detonacji potrzebny jest klucz. Nie pozostaje nic innego jak go poszukać. Droga wiedzie na dół, a następnie po ścianie przy wodospadzie do góry. Lara musi wykonać skok z obrotem i wylądować na płaskiej półce na wysokości, z której zaczyna spadać woda. Przejście na drugą stronę kanionu to tylko dwa skoki. Dalej po gzymsie. W końcowej części kamera odjedzie do tyłu odsłaniając spadzistą półkę. Zjeżdżając z niej Lara musi odbić się i wylądować na półce za sobą. Droga w górę strumienia skończy się w wielkiej sali z równie wielkim kołem wodnym. Zaraz po lewej stronie, tam gdzie sklepienie bardzo się obniża, znajduje się SECRET #3 i wąż. Lara musi się więc przeczołgać kawałek, a następnie wspiąć po drabinie. Korytarz z lewej strony koła kończy się szybem windy, w którym na razie nic nie można zrobić. Kola wodnego pilnuje jeden strażnik, a wspiąć się na nie można z prawej strony. Obszerny korytarz na górze wiedzie do zapory. Zaatakują dwa sępy. W wodzie są dwie dźwignie - pierwsza otwiera kratę, pozwalając w ten sposób dostać się do magazynków. Druga, umiejscowiona bliżej dwóch wodospadów, opuszcza kratę do podwodnego tunelu. Zaraz na jego początku, na górze, znajduje się dźwignia, a w głębi druga. Dopiero teraz Lara będzie mogła wypłynąć na powierzchnię z drugiej strony. Na końcu znalezionego tam korytarza jest dźwignia, która sprawia, że mijana wcześniej winda podjeżdża piętro wyżej. Lara musi się do niej pofatygować. Wcześniej może zebrać porozrzucaną koło wodospadów amunicję. Klucza w windzie strzeże jeden człowiek. Lara powinna wrócić z kluczem i zdetonować ładunek TNT. Z góry, zaraz po eksplozji, zacznie toczyć się kamień. Na miejscu wybuchu Lara znajdzie kilka półek, po których bez problemu dostanie się na otwarty teren powyżej. Z lewej strony, za siatką pod napięciem, znajdują się zabudowania wojskowe. Również z lewej strony jest niskie przejście w skale. Kiedy droga w tunelu rozdzieli się na dolną i górną, należy wybrać tę drugą. W wodzie znajdują się dwie dźwignie. Teraz Lara musi wrócić na teren z bazą wojskową i zejść do groty z lewej strony. Przejścia na dole pilnują dwa węże. Z prawej strony, za otwartymi niedawno drzwiami znajduje się następny przełącznik. Larę czeka kolejna wędrówka do wąskiego tunelu. Tym razem powinna wybrać jednak dolne przejście. Tej strony obozu strzeże dwóch żołnierzy. Do pomieszczenia powyżej można dostać się po drabinie. Po krótkiej kąpieli Lara dostanie się do półki z prawej. Z tej wysokości jest w stanie przeskoczyć ogrodzenie bazy. Od razu zaatakują ją kolejni żołnierze. Wnętrza pierwszego budynku może jeszcze teraz nie sprawdzać. Interesujący jest hangar z czterokołowym motorem. Pilnują go jednak żołnierze. Na motorze Lara może wjechać na dach poprzedniego budynku. Leży tam przepustka (Access Pass), pasująca do zamka na dole w budynku. Znajduje się tam dwóch wartowników. Wciśnięcie przycisku wyłączy napięcie na ogrodzeniu. Dzięki temu Lara będzie mogła dźwignią przy bramie otworzyć sobie drogę na zewnątrz. Musi dotrzeć na czterokołowcu do obozu poniżej (tam gdzie były dwa węże) i skoczyć nad ogrodzeniem.

High Security Compound

Wtrącona do celi Lara pozbawiona została wszystkiej broni i na początku będzie musiała radzić sobie bez niej. Naruszenie fotokomórki koło okna sprowadzi do celi brutalnego strażnika. Lara musi mu uciec i wcisnąć którykolwiek z przycisków przy sąsiednich celach. Współwięźniowie zajmą się strażnikiem. Za drzwiami jednej z cel znajduje się kamień, który Lara może przesunąć. Następny jest niski korytarz oraz kolejny kamień. Jeśli Lara pchnie pierwszy kamień maksymalnie w przód (w kierunku celi), a drugi dwa razy do siebie, to po przeczołganiu się znajdzie SECRET #1 (apteczka). Dalsza droga prowadzi górą. Lara musi przeskoczyć dwa zwoje drutu kolczastego, a na końcu przesunąć dźwignię. Po drabinie zejdzie niżej. Klapa zapadnie się pod jej ciężarem. W pokoju kontrolnym jest ukryta przed wzrokiem spacerującego strażnika. Jest tam też dźwignia i dzięki jej przesunięciu uwolnieni więźniowie zajmą się i tym strażnikiem. Przy ciele zostanie karta dostępu (Key Card Type A), otwierająca drzwi do korytarzy. Na lewo przed stołówką znajdują się drzwi, a zaraz obok przycisk do nich. W środku Lara musi podsunąć jeden kamień tak, żeby wskoczyć w przejście wysoko pod sufitem. Po przesunięciu znajdującej się tam dźwigni pomieszczenie zostanie zalane wodą i Lara dostanie się do drugiego korytarza w sklepieniu. Na jego końcu jest dziura, prowadząca na rozpalony blat kuchenny. Jeśli Lara uda się korytarzem na prawo, to po dłuższej drodze znajdzie dźwignię wyłączającą kuchenkę. Za kuchnią znajdują się drzwi (z przyciskiem tuż obok), a za nimi dwa przyciski i drzwi. Najpierw należy otworzyć drzwi do stołówki. Kiedy Lara otworzy drzwi z lewej, wybiegnie na nią strażnik. Musi więc szybko (sprintem) uciec do pomieszczenia, gdzie ostatnio widziała więźniów. Ci już odpowiednio potraktują ścigający ją ogon. Po powrocie do ostatnio otwartego pomieszczenia należy przełączyć dźwignię odsłaniającą wentylatory w kuchni. Lara musi przejść koło nich bardzo ostrożnie. Jest tam gem. Kolejny jest niski korytarz po prawej. Współwięzień na górze podniesie kratę Następnym etapem jest dostanie się na górę, do zielone. go korytarza. Chodzi w nim wartownik. Kiedy zniknie w lewym korytarzu, Lara zdąży przebiec niezauważona na prawo, a następnie na zewnątrz i w lewo. Kiedy zejdzie na dół i wciśnie przycisk, wypuszczony więzień wyskoczy z celi i nie tracąc czasu pobiegnie na górę ubić wartownika. Lara dostanie kartę dostępu (Key Card Type B) do czytnika obok. W pomieszczeniu na górze znajduje się amunicja, apteczka i przełącznik, który wyłączy czujniki laserowe oraz karabiny maszynowe. Pozwoli to Larze ponownie wyjść na zewnątrz i skręcić w prawo. Po zejściu niżej znowu wpadnie na strażnika. Jeśli będzie dostatecznie szybka, zdoła uwolnić dwóch więźniów zamkniętych w celi w korytarzu na dole po lewej i oni zajmą się strażą. Przy ciele żołnierza będzie leżeć przepustka (Yellow Security Pass). Otwiera ona przejście koło hangaru F-117 na dużym placu. Korytarz za nim zakręca i zjeżdża. Na dole chodzi jednak uzbrojony strażnik i dlatego Lara musi wybrać okrężną drogę, wczołgując się w niskie przejście w ścianie. Na dole przeczołga się jeszcze za niskim murkiem, żeby nie wpaść w oko wspomnianego wcześniej strażnika. Przesunięcie dźwigni powoduje otwarcie drzwi i uruchomienie czerwonego lasera, który Lara musi przeskoczyć. Korytarz wychodzi na wieżę z anteną satelitarną na górze. Lara musi się jednak udać do przedłużenia aktualnego korytarza po drugiej stronie, a dalej do pokoju kontrolnego. Jest tam przycisk przesuwający antenę tak, że odsłania się pod nią szyb. Lara wyląduje w wodzie po długim locie. Na środku wodę młóci wielka śruba, wywołująca silne prądy. Lara musi jednak zdołać wypłynąć na powierzchnię i wyjść z wody. Po kilku skokach dotrze do korytarza, a następnie znajdzie przycisk. Po jego wciśnięciu może wracać do wody i wpłynąć w podwodny korytarz (uwaga na śrubę i prądy). W ciemnym, niskim korytarzu musi zaczekać I kiedy strażnik zniknie z lewej strony, biec w korytarz z prawej. Najbliższe drzwi należy pozostawić otwarte, mimo że tuż obok jest przycisk zamykający je (potrzebne do zdobycia drugiego sekretu). Dwukrotnie korzystając z drabiny Lara dostanie się do korytarza, w którym po prawej stronie będzie stać odwrócony do niej plecami strażnik. Strzeże on drugiego sekretu, lecz nie przyszedł jeszcze czas na jego zdobycie. Interesująca jest, leżąca po prawej stronie w niszy, żółta przepustka (Yellow Security Pass). Z nią Lara musi wrócić do pierwszej drabiny i udać się w lewo. Jest tam czytnik zamykający śrubę. W drodze do wody Lara musi uważać tylko na jednego strażnika. Powinna najpierw zaczerpnąć tchu i wpłynąć w długi korytarz koło śruby. W podwodnym korytarzu będzie dźwignia, apteczka i flary. Lara wypłynie w pomieszczeniu, przez którego środek przebiegać będą promienie lasera, których nie może dotknąć. Za nimi, po kolejnym nurkowaniu, znajdzie się w dużej sali, mającej wiele wspólnego z magazynem. Po lewej stronie jest przejście po skrzyniach. Tylko jeden przycisk i drzwi dzielą Larę od jej pistoletów, apteczki oraz pistoletu DESERT EAGLE. Wychodząc z tego pomieszczenia musi ona jednak uważać na karabin maszynowy umocowany pod sufitem. Może go zestrzelić lub zwyczajnie nie uruchamiać nie przecinając promieni lasera. Przyszedł czas na skompletowanie drugiego sekretu. Kiedy teraz Lara zjawi się we wspomnianym wcześniej korytarzu, strażnik nie będzie już odwrócony plecami. Przy jego ciele Lara znajdzie kartę dostępu (Key Card Type B) do pobliskich drzwi, za którymi leży SECRET #2 (wyrzutnia granatów). Teraz czeka ją powrót do pomieszczenia magazynowego, skąd wzięła broń. W głównym pomieszczeniu po prawej, po długim podejściu, zaatakuje Larę czterech facetów z M P na plecach, a wyżej będzie jeszcze jeden z psem. Po ostatnim żołnierzu zostanie niebieska przepustka (Blue Security Pass). Czytnik do niej znajduje się w pomieszczeniu, do którego prowadzi pobliska drabina. Z dwóch przycisków w pokoju obok wystarczy przycisnąć tylko prawy (lewy zsyła więcej żołnierzy). W głównej sali, Lara zdoła dostać się po skrzyni na drabinę, a później łapiąc się sklepienia - na najwyższą kondygnację. Biegający tam strażnik posiada żółtą przepustkę (Yellow Security Pass). Jest tam też gem. Czytnik do przepustki jest tuż na dole. U wylotu wystarczy pokonać dwóch żołnierzy, a potem wsiąść do ciężarówki.

Area 51

Po lewej stronie za skrzyniami leży apteczka. Pierwszy strażnik rzuci się do najbliższego włącznika alarmu. Podobnie reagować będą inni, napotkani na tym poziomie strażnicy. Trzeba więc ich dopaść zanim zdążą podnieść alarm. Dźwignia w korytarzu likwiduje zaporę laserową, blokującą dostęp do karabinu MP5 i magazynków. Tak wyposażona Lara może się wczołgać w niski korytarz. W prostopadłym do niego szybie znajduje się kilka laserów. Na lewo leży apteczka, a właściwa droga prowadzi w prawo. Nie można pozwolić, żeby następny strażnik uruchomił alarm. Dźwignia z lewej otwiera celę z apteczką, a korytarz na wprost strzeże działko. Lara musi je ominąć, wczołgując się w korytarz po prawej. Po wyższej platformie chodzi strażnik, a w pomieszczeniu obok leży kilka użytecznych przedmiotów. Ważna jest dźwignia znajdująca się nad zapadnią. Odpowiednio wcześnie Lara musi wyciągnąć broń i zabić komandosa zanim ten uruchomi alarm. W rowie niżej jest przełącznik, a jeszcze niżej pod kratą SECRET #1 oraz przejście. Strażnik do szybkiej likwidacji spaceruje w korytarzu poniżej. Cofając się tym korytarzem Lara znajdzie celę, a w niej więźnia i apteczkę. Więzień szybko udowodni swoją przydatność i spierze tyłki kilku napotkanym strażnikom. Idącej za nim Larze pozostanie tylko kompletowanie ekwipunku. W przejściu z lewej strony leży shotgun. Przejście to jest to skrótem omijającym zaporę z laserów. Korytarz zakręca w lewo. Na jego końcu da się zauważyć strażnika i trzeba go szybko wyeliminować. Drzwi po prawej zamkną się, kiedy Lara spróbuje do nich podejść. Otworzą się za to inne drzwi i wybiegnie z nich dwóch żołnierzy z karabinami. W walce ponownie pomoże więzień. W lewym pomieszczeniu jest dźwignia podnosząca klapę z prawej strony. Czołgając się w niskim korytarzu Lara znajdzie się za drzwiami, które poprzednio zatrzasnęły się przed nią. Blask rozsiewa gem. Zielonych laserów nie da się ominąć. Kiedy zawyje syrena alarmowa, z góry przybiegnie strażnik. Korytarz rozdzieli się. Najpierw Lara musi skierować kroki na prawo do silosu z rakietą. Zastrzelony tam strażnik zostawia po sobie dysk (Cod Clearance Disk). Trzeba wrócić do skrzyżowania korytarzy i udać się do hangaru z rakietą. Nad podłogą krzyżują się tam dwa zielone lasery, których trzeba unikać. Pod działkiem jest interfejs do dysku. Dźwig podniesie rakietę. Z miejsca, na którym leżała, Lara zdoła dostać się na drabinę pomiędzy dwoma rakietami, a po niej na wyższą platformę. Żołnierz tam unieszkodliwiony ma przy sobie klucz do hangaru (Hanger Access Key). Pod spodem, gdzie miota się dźwig, jest półka. Z niej można dostać się do SECRET #2. Wystarczy przestrzelić podejrzanie wyglądającą kratę. Z kluczem Lara zdoła otworzyć drzwi za silosem z rakietą (minie drabinę prowadzącą na dół - będzie musiała do niej później wrócić). Za drzwiami na stacji kolejki elektrycznej jest strażnik. Tory są pod wysokim napięciem, ale Lara może zejść niżej i przejść na lewo, a następnie po drabinie dostać się do przycisku przywołującego kolejkę. Pod torami dotrze na drugą stronę skąd będzie mogła dostać się na dach wagoniku, a z niego wyżej. Po trzech leżących koło siebie kratach nie da się przejść i Lara musi złapać się sufitu. Pozostaje tylko uważać na czerwony laser. Po skoku na drugi peron należy zabić strażnika zanim ten zdoła wezwać pomoc. Korytarz idący do góry prowadzi do hangaru z UFO. Drogę w kilku miejscach przecina zielony laser uruchamiający działko. Po chwili Lara dotrze do pokoju kontrolnego ze strażnikiem (lepiej go ubić zanim sięgnie alarmu). Na górze znajdują się dwie platformy, a na nich dwa przyciski. Naciśnięcie któregokolwiek powoduje, że do sali wbiega strażnik, czyli w sumie będzie ich dwóch. Przyciski należy nacisnąć w odpowiedniej kolejności najpierw lewy, szybko prawy, a następnie biegiem do otwartych, podwójnych drzwi. Za skrzyniami jest jeszcze jeden strażnik. Z pięciu dźwigni przesunąć należy dwie z prawej i drugą od lewej. Teraz droga do UFO stoi otworem. W hangarze, Lara przed wejściem na drabinę powinna nacisnąć guzik, wejść na samą górę i wykonać skok do tyłu z drabiny. Tą drogą dosta. nie się do platformy nad statkiem UFO. Leży tam przepustka do przycisku odpalenia rakiety (Lauch Control Pass). Z nią Lara musi udać się do wcześniej mijanej drabiny, prowadzącej w dół (za silosem z rakietą). Dźwignia i przepustka dadzą Larze dostęp do przycisku odpalającego rakietę. Musi jednak ona szybko uciekać przed parą wodną, wytworzoną przy starcie. Teraz trzeba biec do pustego już silosu i po drabinie z prawej na górę. Chodzi tam strażnik, a dźwignia otwiera drzwi do ciemnego korytarza. Lara po krótkim czołganiu się dotrze do odcinka z laserem i ominie go łapiąc się sufitu. Kawałek dalej leżą granaty. U wylotu korytarza, na wieży, będzie snajper, a na ziemi strażnik z pałką. W pomieszczeniu niżej jest jeszcze jeden żołnierz z dyskiem (Cod Clearance Disk). Przesunięcie dźwigni umożliwi ponowne do. stanie się do hangaru z UFO. W pokoju przesłuchań znajduje się urządzenie, do którego pasuje dysk. Za szybą, koło ciała obcego, migocze gem. W pomieszczeniu naprzeciwko, przy akwarium z orkami, leży kilka przydatnych przedmiotów. W akwarium znajduje się kolejny gem, ale droga do niego nie jest taka łatwa. Najpierw Lara musi powtórzyć wspinaczkę po drabinie, a następnie wykonać kilka skoków, tak aby znaleźć się nad wejściem wysoko w ścianie. Musi skoczyć z rozbiegu wyciągając ręce, jakby planowała się czegoś złapać. Gem w akwarium to w istocie SECRET #3. Przyszedł czas wejścia do UFO. Wewnątrz statek jest dużo większy niż sugerowałby to jego kadłub. Tylko kilku żołnierzy broni mostka. Wystarczy, że Lara podniesie błyszczący artefakt.

Indie | Pacyfik | Londyn | Antarktyda | Bonus level