Aktualizacje
Pomoc

Tomb Raider
Tomb Raider II
Tomb Raider III
Tomb Raider - TLR
Tomb Raider - C

Dodatki
Room Editor
Edycja Leveli
Dziwne Screeny

Tomb Architekt
Nowości TR PL
Wymagania sprzętowe

Room Editor wymaga ok. 300 MB wolnego miejsca na dysku. Do pracy potrzebna jest mu rozdzielczość 1024x768, w 16-bitowej głębi kolorów. Oczywiście trzeba jeszcze zainstalować DirectX, który jest na płytce CD z edytorem.



Instalacja


Edytor umożliwia instalację domyślną, czyli zostaną wtedy zainstalowane wszystkie składniki, co zajmuje około 240 MB. Oczywiście najlepiej wygospodarować więcej miejsca na dysku, z tego względu, że nasze projekty będą również zajmować nieco miejsca. Podczas instalacji można również sobie ustalić, czy ma zostać zainstalowany cały pakiet, czy tylko niektóre jego składniki. Na rysunku obok jest przedstawiona struktura katalogów i plików Room Editor'a (po całościowej instalacji). Dodatkowo znajdują się jeszcze dwa katalogi - Extra Textures z dodatkowymi teksturami oraz katalog Manual z tutorialem (plik .PDF). W katalogu Maps znajdują się kolejne katalogi, w których są projekty leveli. Po instalacji znajduje się tam kilka przykładowych mapek, w tym oryginalne z TR - TLR oraz dodatkowo jeden, służący jako tutorial.




Problemy techniczne

Podczas pracy z edytorem może się pojawić wiele błędów. Samo uruchomienie programu, przysparza użytkownikom wiele problemów. Oto najczęściej występujące błędy.


Gdy uruchamiam edytor to wyskakuje mi komunikat, informujący o tym, że program wykonał nieprawidłową operację.
Należy się upewnić, że pulpit Windows'a jest ustawiony w rozdzielczości 1024x768 oraz głębia kolorów wynosi 16-bitów (High Color). W przypadku dalszych problemów, należy zainstalować możliwie najnowsze sterowniki do karty graficznej.


Gra nie może się uruchomić, jest czarny ekran i wyskakuje komunikat: „Failed to Set Up Direct X”.
Należy uruchomić ponownie system (zrestartować go).


Edytor wyświetla komunikat: „Arg list too big”.
Gdy zapisujesz projekt mapki, ścieżki do pliku .WAD oraz tekstur są zapamiętywane przez edytor. Dlatego, gdy przeniesiesz jakieś plik lub folder w inne miejsce, wyskoczy powyższy komunikat. Po naciśnięciu Cancel, zostanie wyświetlony następny błąd.


Edytor wyświetla komunikat: „Warning: texture file (path name) not found”.
Po naciśnięciu OK, pojawi się okienko „Load object file”. Za jego pomocą należy załadować swój plik .WAD (z katalogu Graphics\Wads), a następnie załadować tekstury (\Maps).


Edytor wyświetla komunikat: „Retain all Triggers (Remap to Lara?)”.
Po naciśnięciu Cancel dowiesz się ile obiektów zostało usuniętych. Nie zapisuj jednak projektu. Musisz ponownie załadować swój projekt i załadować prawidłowy plik .WAD, jeśli chcesz, aby problem się nie powtórzył.


Przyciski u dołu okna edytora nie są widoczne.
Wciśnij Alt i Enter do powiększenia programu na pełny ekran. Upewnij się również, że jest ustawiony tryb 1024x768.


Obraz w okienku edytora (lub jego część) jest czarna.
Aby rozwiązać problem trzeba odświeżyć zawartość okna. Wystarczy w tym celu je zminimalizować, a następnie powiększyć. Pomocne może się okazać wciśnięcie Alt i Enter, by się przełączać między trybami pracy okna programu i tym samym umożliwić minimalizację okna.


Okno edytora jest białe po załadowaniu projektu.
Należy włączyć przycisk 2D, a następnie go „wyłączyć”.


Pokoje i rzeczy, które edytuję, znikają częściowo.
Edytor ma problemy z kompatybilnością kart graficznych opartych na układzie GeForce. Rozwiązać problem można poprzez wyłączenie opcji „Draw Doors”.


Otwieram nowy projekt i ładuję tekstury. Wszystkie przedmioty mają dziwny kolor.
Zapisz i załaduj ponownie projekt.


Edytor zawiesza się, gdy zostanie uruchomiony.
Po uruchomieniu pojawi się okienko „Load in last autosaved?”. Należy wybrać którąś opcję nim wykonasz cokolwiek innego (jak np. minimalizację okna).


Tworzę swój level i kompiluję go, ale po uruchomieniu gra się zawiesza.
Upewnij się, że Lara została umieszczona w projekcie.


Program się niekiedy zawiesza, gdy użyję „Average Floor” lub „Average Ceiling”.
Problem występuje, gdy podświetlisz biały kwadrat na siatce w „Plan View”, a następnie użyjesz w/w opcji.


Edytor zwalnia, gdy przechodzę do innego pokoju.
Prawdopodobnie przekroczyłeś limit. Duże pokoje z załadowanymi światłami i przedmiotami, powodują zwolnienia i przestoje. Może pomóc wyłączenie opcji „Draw Doors”.


Podczas używania konwertera, nie jestem pewien czy wszystko jest w porządku, gdyż program ten nie wyświetla żadnych danych.
Prawdopodobnie z powodu rozmiaru projektu, konwerter podczas pracy może nie wyświetlać żadnych informacji. Zwykle jest ukazany niebieski pasek postępu i wiadomo wtedy, kiedy program zakończył swoją pracę. Jeśli chcesz się upewnić czy wszystko zostało dobrze zakończone, sprawdź czas utworzenia nowego levelu.


Gdy testuję level, gra nie jest płynna, ale „skacze”.
Pomaga zwykle restart systemu.


Lara jest „wbita” i dziwnie drży.
Problem powstaje wtedy, gdy użyjesz złej pochyłości. Należy w tym celu używać opcji „Illegal slope checker”.


Wstawiłem mgłę, ale podczas gry nie jest ona widoczna.
Należy włączyć opcję „Volumetric FX” w setup'ie gry.


Zastosowałem do swoich tekstur „mapę wybojów”, ale nie widać podczas gry żadnych różnic.
Upewnij się, że została włączona opcja „Bump Mapping” w setup'ie gry. Możesz je również utracić, podczas załadowania tekstur bez opcji „Save texture sounds”.


W moim levelu występują jakieś „dziury”.
Jest to spowodowane występowaniem pustych, nieoteksturowanych miejsc. Do likwidacji tego efektu służy opcja „Find Untextured”.


 
Copyright © by TOMB RAIDER PL. All rights reserved.