Aktualizacje
Pomoc

Tomb Raider
Tomb Raider II
Tomb Raider III
Tomb Raider - TLR
Tomb Raider - C

Dodatki
Room Editor
Edycja Leveli
Dziwne Screeny

Tomb Architekt
Nowości TR PL
Tomb Raider Chronicles jest już ostatnią grą, która jest stworzona za pomocą „starej generacji narzędzi”. Chodzi oczywiście o zestaw do edycji mapek. W następnej generacji serii TR, Core Design użyje z pewnością nowych edytorów, gdyż sam TR będzie oparty na nowym silniku.
Autorzy dali nam dostęp do narzędzia, które było rozwijane od czasów pierwszego TR. Dzięki temu będziemy mieli niemal równe szanse, gdyż projektanci mapek korzystali z tego samego edytora, do którego i my mamy teraz dostęp.



Co można i nie można robić

Edytor nie zawiera funkcji do animacji i budowy nowych obiektów 3D. Możemy je jedynie wybierać spośród udostępnionych wraz z edytorem. Nie ma więc mowy o zmianie wyglądu, czy animacji Lary za pomocą Room Editor'a. Mamy za to całkowity wpływ na wygląd samego levelu. Możemy więc budować nowe pokoje, łączyć je, kopiować, wklejać, usuwać, zmieniać. Mamy dostęp do panelu z teksturami, którymi możemy pokryć dowolny obszar. Edytor umożliwia wstawianie źródeł kolorowego światła i cieni. Świateł może być oczywiście wiele rodzajów. Oprócz tego możemy wstawiać różnego rodzaju obiekty 3D, ustawiać gdzie, kiedy i jaka ma się uruchomić muzyka. Z dźwiękowych opcji możemy również dobrać dźwięk dla odpowiedniej tekstury (np. aby po wejściu na metalową posadzkę Lara wydawała metaliczne dźwięki).
Każdy pokój możemy zobaczyć w podglądzie 3D jak i w 2D (widok z góry). Tworzenie podstawowych brył, po których Lara może się przechadzać (bloki) jest bardzo proste - wystarczy „wyciągnąć” z ziemi na żądaną wysokość ów blok. Podobnie jest z sufitem, skąd również w podobny sposób wysuwamy blok z góry w dół. To oczywiście nie koniec. Taki wysunięty blok możemy modyfikować, tworzyć pochyłość, wierzchołki, pochyłe narożniki i co tylko jest możliwe z takimi blokami.



Room Editor, TReditor - różnice

Wszyscy użytkownicy zaznajomieni z TReditor'em poczują się niemal jak w domu. Przede wszystkim można zapomnieć o tworzeniu widoków, a więc odpada niewdzięczna czynność ciągłego sprawdzania, czy widok jest dobrze ustawiony. W Room Editor tego nie ma - jego wielki plus. Kolejną rzeczą jest zintegrowanie w jednym programie wielu opcji, które nieoficjalnie były dostępne jako osobne programy. Mamy więc opcje do teksturowania (panel tekstur), który zastąpi Room Viewer'a oraz opcje do wstawiania obiektów 3D, przełączników, wrogów itp. - do tego celu służył TRitem. Dodatkowo Room Editor zawiera bardziej zaawansowane opcje, jak np. animacja kamery. Kompilacja levelu do formatu .TR4 odbywa się w podobny sposób jak w TReditor. Plik .TOM jest odpowiednikiem pliku .TRE. Natomiast plik .WAD zawiera obiekty 3D i animacje postaci. Właśnie przy kompilacji są brane pod uwagę te pliki.
Poza tym Room Editor posiada funkcje, które kontrolują poprawność tworzonych leveli. Są to m. in. opcja do wyszukiwania nieoteksturowanych miejsc, komunikaty w przypadku błędnie połączonych pomieszczeń.
 
Copyright © by TOMB RAIDER PL. All rights reserved.