Aktualizacje
Pomoc

Tomb Raider
Tomb Raider II
Tomb Raider III
Tomb Raider - TLR
Tomb Raider - C

Dodatki
Room Editor
Edycja Leveli
Dziwne Screeny

Tomb Architekt
Nowości TR PL
    Jak już wszyscy wiedzą, oficjalny edytor do TR pojawi się wraz z piątą częścią przygód Lary. Ów Room Editor będzie prawdopodobnie załączony do zapowiadanej bonusowej płytki CD.  Do tej pory mogliśmy skorzystać z nieoficjalnych narzędzi do edycji leveli, zmiany tekstur, obiektów 3D itp. Ze wstępnych informacji i umieszczonego pierwszego FAQ na temat tego edytora można się już dowiedzieć bardzo wielu rzeczy i aspektów technicznych tego programu. Jednym z większych wymagań edytora jest ok. 300 MB wolnego miejsca na dysku.
   Cała mapka, którą będziemy robić za pomocą tego narzędzia, składa się z wielu pomieszczeń. Pomieszczenia te są ze sobą w odpowiedni sposób połączone, tworząc jednolitą całość jaką jest level. W pierwszym etapie powstają właśnie wspomniane pomieszczenia, w których się znajdują różnego rodzaju bloki, schodki, pochyłości. Room Editor pod tym względem będzie umożliwiać wstawianie różnych brył, po których Lara może się przechadzać. Wszystko oczywiście w pełnym 3D, czyli będziemy mieli możliwość modyfikowania takich brył (wznoszenie, obniżanie, pochylanie pod różnym kątem, obracanie itp.). Zwykle na tym etapie stworzone pomieszczenia są ze sobą łączone. Z widocznych na obrazkach opcjach, Room Editor będzie również umożliwiał takie operacje na pokojach jak kopiowanie, usuwanie, dzielenie pokoju na mniejsze części itp. Samo modelowanie pomieszczenia, czyli wstawianie schodków, pochyłości itp. różnych brył, prawdopodobnie będzie się odbywało na podobnej zasadzie jak to było w przypadku takich gier jak Transport Tycoon, czy RollerCoaster Tycoon. Zmiana terenu polegała tam na jego wznoszeniu lub obniżaniu o pewien odcinek i szerokość. Aby uzyskać jakąś pochyłość, wystarczyło tylko „uchwycić” któryś narożnik kwadratu, by pochylić pod odpowiednim kątem teren. Może to się też odbywać w taki sposób jak w nowej wersji TReditor'a 3D, gdzie najpierw wybieramy wysokość jaką ma mieć np. słup, a następnie wstawiamy go do pomieszczenia o wcześnie wybranej wysokości. W ostatnim etapie powstawania levelu pozostaje jedynie wstawić tekstury, oświetlić to wszystko i dodatkowo poustawiać różnego rodzaju rzeczy takie jak np. apteczki, broń jak i również inne obiekty 3D służące do wzbogacenia środowiska gry (okrągłe słupy, rzeźby, meble itp.). Samo wstawianie tekstur odbywać się będzie w prosty sposób. Ów edytor będzie miał panel z teksturami, gdzie po wybraniu takiej tekstury będziemy mogli ją bezpośrednio wstawić na wybrany sektor levelu (niemal identycznie jak to umożliwia obecnie Room Viewer). Edytor ten będzie miał bardzo przydatną opcję, która potrafi wyszukiwać miejsca w mapce, gdzie nie zostały wprowadzone żadne tekstury. Dzięki temu możemy być pewni, że nie zapomnieliśmy wstawić jakiejś tekstury - skraca to również czas testowania. Wszystkie standardowe tekstury używane w grze są w rozmiarach 64x64 pix. Oświetlenie będzie się wstawiać po wcześniejszym ustaleniu jego parametrów RGB (kolorowe oświetlenie).
Co się zaś tyczy samych obiektów 3D to być może edytor będzie miał opcję ich importowania, dzięki czemu posiadacz jakiegoś programu 3D będzie w stanie wprowadzić obiekt do gry własnego pomysłu.
Oto spis funkcji, których edytor nie będzie umożliwiał:
- brak wstawiania pojazdów z TR - TLR,
- ograniczenia związane z ilością wstawianych przeciwników,
- nie będzie możliwa modyfikacja postaci Lary,
- projektowanie mapek tylko pod kątem TR - TLR i nowego TR - CH.
Jak więc widać nieoficjalne programy będą mogły być wciąż używane, choćby z tego względu, że można nadal tworzyć mapki do „starszych” części TR. Już wkrótce będziemy się mogli przekonać o wartości nowego edytora.
 
Copyright © by TOMB RAIDER PL. All rights reserved.