Aktualizacje
Pomoc

Tomb Raider
Tomb Raider II
Tomb Raider III
Tomb Raider - TLR
Tomb Raider - C

Dodatki
Room Editor
Edycja Leveli
Dziwne Screeny

Tomb Architekt
Nowości TR PL
Obiekty i ich OCB (Object Code Bit)

NazwaOCBOpisPrzykład
flame_emitter0To jest zwyczajny ogień jaki można ujrzeć w większości levelów Tomb Raider'a. Ma możliwość zabicia Lary (a raczej jej podpalenia). Aby dobrze wyglądał należy podnieść go w edytorze o jeden klik, gdyż w przeciwnym wypadku podczas gry będziemy mieli wrażenie jakby był wbity w ziemię.
flame_emitter-1To samo co z OCB 0 z tą różnicą, że ogień nie pali się, ale bucha seriami z ziemi. Można coś takiego wykorzystać w sytuacjach, gdzie w levelu mamy przepaść, a na jej dnie właśnie taki flame_emitter. Jest to dość sadystyczne rozwiązanie, bo Lara nie dość, że się połamie to jeszcze się spali ;-)
flame_emitter-59To jest kopia flame_emitter z OCB -1 tylko, że ogień zamiast buchać z ziemi - bucha ze ściany. Kierunek strumienia możemy ustalić obracając w edytorze odpowiedni nullmesh.
flame_emitter_20Ten ogień nadaje się wyłącznie do pochodni, które są zawieszone gdzieś wysoko na ścianie. Skutecznie oświetla obszar wokół siebie. Nie podpala Lary!
flame_emitter_30To bardzo fajna odmiana ognia. Są to małe ogniki, które wydostają się z ziemi na niewielką wysokość. Mogą podpalić Larę.
steam_emitter0Steam_emitter to bardzo mały dymek wydobywający się z ziemi. Nie robi krzywdy Larze. Dla lepszego wyglądu radzę podnieść go o jeden klik.
steam_emitter888To jest moje ulubione rozwiązanie w levelach. Z OCB 888 steam_emitter będzie wydobywał się ze ściany ogromnym strumieniem odbierając dość intensywnie energię Lary. Kierunek strumienia ustalamy tak jak w wypadku flame_emitter z OCB -59. Jako zastosowanie podam te, które najbardziej lubię. Czyli tworzymy sobie małe pomieszczenie (4x4). Na każdym polu każdej ściany dajemy steam_emitter i aktywację do nich wszystkich w tym pokoju. To się nazywa komora gazowa. Lara wchodzi, a następnie po aktywacji ma ok. 5 sek. do całkowitego zagazowania ;-)
smoke_emitter_white
smoke_emitter_black
0Jest to bardzo niewielki dymek wydobywający się z ziemi. Nie odbiera energii.
waterfallmist0To coś w stylu kilku, intensywnych steam_emitter umieszczonych obok siebie. Efekt jest nawet fajny. Można wstawić go np. w jakiejś fabryce jako ulatniający się gaz ;-) Nie krzywdzi Lary.
dart_emitter0Dla maniaków torów przeszkód jest to nullmesh idealny. Wstawiony obok ściany z odpowiednio nastawionym kierunkiem, wypuszcza malutkie strzałki, które w wypadku dłuższego bombardowania Lary uśmiercą ją skutecznie ;-)


Informacja od EMOO:
Oto równanie na OCB obiektu twoblock_platform (chodzi o platformę z „Catacombs”):
OCB = 16 * wysokość + prędkość
gdzie prędkość mieści się w zakresie od 0 do 15.
 
Copyright © by TOMB RAIDER PL. All rights reserved.