Aktualizacje
Pomoc

Tomb Raider
Tomb Raider II
Tomb Raider III
Tomb Raider - TLR
Tomb Raider - C

Dodatki
Room Editor
Edycja Leveli
Dziwne Screeny

Tomb Architekt
Nowości TR PL
Lekcja 6





Flip room

FLIP ROOM to nic innego jak kopia danego pokoju ze zmienionymi niektórymi elementami. Całość polega na tym, że np. jest gdzieś woda, a po przełączeniu dźwigni znika. Aby zrobić tzw. „flip mapę” danego pomieszczenia, otwieramy dany pokój i na panelu zaznaczmy przycisk F. W okienku obok wpisujemy numer danej „flip mapy”, czyli na razie 1. Tło edycji 3D zrobi się czarne. Po dokonaniu zmian w danym pokoju klikamy FLIP MAP. Widok powróci do oryginalnego pokoju, czyli „flip mapy” numer 0. Jeżeli chcemy teraz w czasie gry aktywizować zmieniony pokój w menu z TRIGGER, klikamy na pole, gdzie pisze OBJECT i wybieramy z menu pozycję FLIPMAP. W polu obok wpisujemy numer odpowiedniej „flip mapy” czyli 1. Teraz tylko wstawimy gdzieś daną aktywizację i już możemy podziwiać zamianę pokoi w czasie gry.



Prądy wodne

Prądy wodne, jak sama nazwa wskazuje, będą przyciągać Larę w wodzie do danego punktu. Aby takowy wstawić, z menu EFFECT wybieramy SLINK. I wstawimy dla niego aktywację. I teraz tak: jeżeli Lara będzie na takowej przebywać, to tylko wtedy prąd wody będzie ją przyciągał do punktu gdzie wstawiliśmy SLINK. Więc aby zrobić basen, w którym można poruszać się jedynie po środku należy tak ułożyć SLINK i odpowiednie dla niego TRIGGER'y, jak na poniższym obrazku.








Czas w TRIGGER'ach

Jak zauważyliście w każdym menu, gdzie ustawimy TRIGGER jest pole TIMER. Służy ono do określenia działalności danego TRIGGER'a w sekundach. I tak: jeżeli wpiszemy 0 to aktywacja będzie działać w nieskończoność. Jeżeli cokolwiek większego od 0, to po danej ilości sekund TRIGGER wygaśnie (np. jeżeli otwierał on drzwi to zamkną się po danym czasie). Natomiast jeżeli wpiszemy wartość mniejszą od 0, to dany TRIGGER uaktywni się dopiero po tym czasie (np. po przełączeniu dźwigni, drzwi otworzą się dopiero po danym czasie).



Cząstkowe TRIGGER'y

Co to właściwie jest? No więc jest to tylko część danego TRIGGER'a. Co za tym idzie, sama taka cząstka nigdy nie włącza aktywacji, ale dopiero wtedy, gdy wszystkie cząstki zostaną załączone. Brzmi troszkę zawile, ale ogólnie chodzi o to, aby np. dane drzwi otworzyły się dopiero po przełączeniu np. 3 dźwigni. Zrobienie TRIGGER'a cząstkowego nie jest problemem. W menu wyboru TRIGGER'a są domyślnie zaznaczone przyciski od 1 do 5. Są to opcje, które mówią ile cząsteczek ma być uruchomionych. Jeżeli są zaznaczone wszystkie 5, to aktywacja następuje od razu. Jeżeli natomiast zrobimy dwa przełączniki i w jednym zaznaczymy 1, a w drugim 2, 3, 4, 5 to TRIGGER zadziała po przełączeniu dopiero tych dwóch. Oczywiście, co zaznaczymy nie gra roli. Ważne, aby suma była równa zaznaczeniu wszystkich cyfr od 1 do 5. Czyli równie dobrze można w jednym przełączniku dać 1, 2, 3, a w drugim 4 i 5. Mamy już przełączniki, teraz jeżeli chcemy podłączyć do tego drzwi, to musimy wstawić do nich TRIGGER na każdym cząstkowym przełączniku. Tak przygotowany układ powinien bez problemu zadziałać.








Inne TRIGGER'y

W menu, gdzie wybieraliśmy FLIPMAP jest jeszcze dużo innych funkcji. Teraz omówię niektóre z nich:
FLIPMAP - służy do włączania FLIP MAPY danego pokoju.
FINISH - służy do zakończenia levelu. W polu obok wpisujemy numer levelu, który ma się włączyć po uaktywnieniu tego TRIGGER'a.
CD - za jego pomocą wstawimy muzykę audio. W polu obok wpisujemy numer danej ścieżki muzycznej (pliki audio znajdują się w folderze z Room Editor'em w katalogu /audio).
SECRET - po uaktywnieniu tego TRIGGER'a zostaje zaliczony sekret.
FLYBY - używane jedynie do sekwencji, jaką może zobaczyć w menu TR level editor (o tym już wkrótce).
Teraz możecie już tworzyć całkiem ciekawe kombinacje. Np. wstawić HEAVY oraz FLIPMAP, a timer ustawić na -5. To spowoduje uaktywnienie się danej czynności po 5 sekundowym opóźnieniu, ale jedynie przez „przeciwnika”, którym może być np. przesuwany klocek, tzn. wszystko to, co nie jest Larą.
Pamiętajcie, aby po wpisaniu wartości liczbowej w pole, gdzie ustawimy np. numer FLIP MAPY potwierdzić to naciskając klawisz ENTER. W przeciwnym wypadku wpisana wartość nie zostanie przyjęta.


 
Copyright © by TOMB RAIDER PL. All rights reserved.