Aktualizacje
Pomoc

Tomb Raider
Tomb Raider II
Tomb Raider III
Tomb Raider - TLR
Tomb Raider - C

Dodatki
Room Editor
Edycja Leveli
Dziwne Screeny

Tomb Architekt
Nowości TR PL
Własne obiekty 3D




Uwaga  ¤ 
Sposób przedstawiony poniżej przedstawia zamianę istniejących obiektów w pliku WAD na obiekty użytkownika. Możliwe jest dodawanie tylko obiektów statycznych!


Otóż jest to dosyć proste, ale wymaga dużo pracy. To tego celu niezbędne będą następujące programy:
  1. TrueSpace3 SE (dołączony jest do numeru „PC World Komputer” 03/2001).
  2. Strpix (można go pobrać z sekcji Room Editor \ III).
  3. Niekoniecznie TRViewer, aby wyciągnąć obiekty z wcześniejszych TR.
No to do dzieła! Najpierw otwórzmy jakąkolwiek planszę w TRViewer (np. Compound.tr2 z TR3) i wybierzmy jakiś statyczny obiekt, a następnie zaznaczmy jego nazwę prawym przyciskiem myszy, wybieramy opcję „Export to 3DS” i wyznaczamy mu miejsce, gdzie ma zostać zapisany obiekt. Następnie uruchamiamy TS3 (True space) i w dolnym menu wybieramy opcję „Load object”. Odczytujemy wcześniej zapisany obiekt. W następnym oknie dialogowym wybieramy według jakich jednostek ma być skalowany nasz obiekt. Wybieramy „Screen Fit” i zatwierdzamy OK. W następnym oknie również wybieramy OK.


Uwaga  ¤ 
Jeżeli program będzie chciał otworzyć plik SET to operacje mu anulujemy, ponieważ plik ten nie będzie nam potrzebny.


Obiekty należy teraz wyskalować i rozmieścić. Kiedy nasz obiekt będzie gotowy zapisujemy go opcją „Save Object as...”. Należy zapisać go w formacie DXF, ponieważ innego formatu nie odczytamy. W następnym oknie dialogowym wybieramy przycisk OK, nie zaznaczając opcji „Make all object materials unique”. Następnie należy przekonwertować obiekt na format DXF zrozumiały dla Strpix'a. Dokonamy tego za pomocą programu DXF (168 KB). Dlaczego? Gdyby się nie użyło programu DXF, to po odczytaniu obiektu w Strpix'e byłby on wklęsły, a nie wypukły.
Następnie należy uruchomić program Strpix i odczytać plik zestawu obiektów, w którym ma występować nasz obiekt. Później należy wybrać odpowiedni obiekt z listy po prawej stronie oraz wybrać opcję „Import DXF...” z menu „File” i wybrać przekonwertowany obiekt.
Jak widać nasz obiekt nie posiada tekstur, co zmusza nas do nałożenia ich samodzielnie. W nowszych wersjach Strpix'a będzie możliwość dodawania nowych tekstur, które będą pasowały do obiektu. Po dokonaniu zmian należy zapisać pakiet obiektów poleceniem „Save” z menu „File”.
 
Copyright © by TOMB RAIDER PL. All rights reserved.