Aktualizacje
Pomoc

Tomb Raider
Tomb Raider II
Tomb Raider III
Tomb Raider - TLR
Tomb Raider - C

Dodatki
Room Editor
Edycja Leveli
Dziwne Screeny

Tomb Architekt
Nowości TR PL
FAQ

Dlaczego po odpaleniu mojego levelu nie widać niektórych rzeczy lub zamiast nich jest coś innego?
Problem tkwi w błędnym zapisaniu pliku przeznaczonego do kompilacji. Mówiąc ściślej, jeśli robimy level i używamy obiektów z np. city, to plik tom MUSI być zapisany na city.tom. W innym wypadku zamiast niektórych obiektów zacznie pojawiać się coś innego, najczęściej (część tyłka Lary). Dzieje się tak, ponieważ kompilator używa innego pakietu obiektów zamiast tego, którego powinien.

Czy można użyć w jednym levelu tekstur i obiektów z kilku zestawów?
Tak. Obecnie możemy złożyć własny pakiet zarówno tekstur, jak i obiektów za pomocą odpowiednich programów. Jak do pierwszej czynności wystarczy nam jakikolwiek program graficzny obsługujący format TGA, tak do drugiego zabiegu potrzebne będą nam specjalne narzędzia.

Jak zrobić wiszącą w powietrzu półkę?
Aby zrobić coś takiego potrzebne będą nam dwa pokoje, jeden na górze, a drugi pod spodem. W pokoju wyżej (w jakimś obszarze podłogi) podnosimy lekko teren. To będzie wspomniana półka. A resztę pustego obszaru robimy jako portal do pokoju pod spodem. W takim układzie Lara będzie mogła chodzić po półce, ale i pod nią. Dzięki temu możemy zrobić rzecz abstrakcyjną (czyli platformę wiszącą w powietrzu, która nie styka się z żadną ścianą).

Dlaczego niektóre drzwi otwierają się z opóźnieniem i skokowo?
Spowodowane to jest tym, że drzwi te prawdopodobnie przeznaczone są do animacji otwierania ich łomem, stąd takie opóźnienie. Przeważnie jak już trafimy na takie drzwi, to w danym zestawie obiektów powinny być jeszcze jedne, takie same, ale otwierające się normalnie.

Jak usunąć aktywację?
Na małej mapce 2D (tej z lewej) zaznaczamy dany trigger i naciskamy DEL. Jeśli w danym miejscu jest ich kilka, to po zaznaczeniu portalu klikamy w niego dalej LPM. Będą pojawiać się etykiety opisujące aktualnie wybraną aktualizację.

W jaki sposób przypisać przeciwnikom przedmioty, które pojawią się po jego śmierci?
Rzecz jest niezwykle prosta. W edytorze na polu, w którym znajduje się postać wroga, kładziemy inne przedmioty, które pojawią się dopiero w momencie zejścia delikwenta ;-)

Co oznacza numer levelu podawany w opcjach TRIGGERA FINISH?
Jest to numer levelu na liście plansz znajdującym się w skrypcie gry. Spis ten można przejrzeć w pliku script.txt.

Dlaczego po aktywacji mojej sekwencji kamerowej trwa ona wiecznie? Po pierwszym przejściu rozpoczyna od nowa!
Aby tego uniknąć, należy w opcjach TRIGGERA aktywującego całą sekwencję, wybrać pozycję ONE SHOT, co spowoduje zakończenie sekwencji po jej jednokrotnym wykonaniu.

Po uruchomieniu gry pojawia się komunikat "tomb4.exe wykonał nieprawidłową operację..." (dla Windows NT "pamięć nie może być read..."), co jest tego przyczyną?
Jeżeli dotychczas wszystko działało w porządku, a problem ten pojawił się po edytowaniu skryptu gry, oznacza to, że w owym pliku znajduje się błąd, na który gra reaguje w opisany wyżej sposób.

Dlaczego po umieszczeniu moich własnych plików wave w folderze audio nie słychać ich w gotowym levelu?
Problem tkwi w odpowiedniej kompresji i formacie pliku. Gotowy plik należy przekonwertować na format Microsoft ADPCM, 44 100 kHz, bitów: 4, stereo.

Dlaczego po wyjściu z mojego levelu gra wychodzi do systemu, a nie do menu głównego?
Standardowo w levelu (który został zastąpiony Twoim) w skrypcie była ustawiona kamera ładowania, która wskazywała na konkretny pokój i położenie kamery. Jeżeli twój level nie posiada tego pokoju gra się "gubi" i wychodzi do Windows. W takiej sytuacji trzeba w skrypcie zmienić ustawienia odnośnie tej kamery.

Jak ustawić kamerę ładowania levelu skoro nie ma mojego levelu na liście (ponieważ nie mam gotowego skryptu)?
Należy najlepiej ustawić parametry kamery na "0" i odpalić level. A później ponownie edytować plik ze skryptem.

Jak usunąć efekt rozciągania tekstur po wstawieniu drzwi do wysokiego pomieszczenia?
Tak właściwie to jedynym rozwiązaniem jest tak dobrać tekstury, aby efekt ten nie rzucał się mocno w oczy, ewentualnie podzielić owy pokój na dwa lub trzy mniejsze i razem połączyć.

Jak pozbyć się szybko niechcianych błędów, które objawiają się nieteksturowanymi miejscami lub źle wyprofilowaną powierzchnią?
Skorzystaj z funkcji "Find untextured" w celu znalezienia miejsc bez tekstur i "Find illegal slope", aby znaleźć miejsca o złej konstrukcji - takiej w której np.: prześwituje obraz z poza pokoju.

Do czego służą parametry pokoju takie, jak np.: "Outside", "Small room", "Pipe"?
W tej wersji programu nie są one używane, więc nie należy się nimi zbytnio przejmować.
 
Copyright © by TOMB RAIDER PL. All rights reserved.