A.SmithAdrian Smith z Core Design ma w zwyczaju odpowiadać na pytania dotyczące nadchodzącej gry z serii TR. Tym razem mówi jednak nie o jednej, ale aż o dwóch kolejnych odsłonach przygód Lary. Jaki będzie Chronicles? Co przeniesie Next Generation? Okruchy odpowiedzi można wyłowić z poniższego wywiadu.



Ostatni klasyk czyli Chronicles



Czy mógłbyś powiedzieć coś o TR: Chronicles?

Adrian Smith : Będzie to piąta część serii, która rozpocznie się dokładnie tam gdzie zakończył się TRLR. Last Revelation miało być ostatnią przygdą Lary i celowo zostawiliśmy ją w grobowcu Horusa. Dzięki temu mogliśmy rozpocząć pracę nad TR nowej generacji, który na razie tworzymy od około 18 miesięcy. Tak więc nasza uwaga nie skupia się tylko na TRV, ale także nad przyszłością serii, która może nawet przestać nazywać się Tomb Raider.

Jak przedstawia się fabuła TRV?

Adrian Smith : Cały pomysł TRC opiera się na wątku zaginięcia Lary. Nie odnalezienie jej ciała jest tutaj głównym wątkiem, dzięki któremu mogliśmy zaczać symblicznym pogżebem bohaterki w jej dworze, trzy dni po zaginięciu. Na stypie zobaczymy wiele znajomych twarzy min. Von Corya, Pierre'a, Jean Yves'a, którzy będą wspominać dawne przygody Lary. Właśnie w nich gracz weźmie udział. Jako iż były to zupełnie oddzielne części życia panny Croft, przyjdzie nam rozegrać jakby cztery oddzielne gry. Całość będzie liczyła 15-20 leveli. To nie oznacza wcale, że gra będzie mniejsza. Będzie inaczej ułożona.

Gdzie będą rozgrywać się przygody Lary?

Adrian Smith : Zaczynamy w Rzymie. Właściwie będzie to level treningowy, który rozwinie się później w oddzielną przygodę. To najbardziej "Tomb Raider'owa" część gry. Następna przygoda będzie miała miejsce w rosyjskiej bazie łodzi podwodnych. Tutaj trzeba będzie używać nowych zdolności Lary pozwalających na przemykanie się za plecami przeciwników, ogłuszaniu ich itp. Trzeci level dzieje się w Irlandii, a przyjdzie nam sterować młodą Larą. W przeciwieństwie do TRLR szesnastolatka będzie musiała się zmierzyć z całym działem gry. Trzeba bedzie użyć zwinności i gibkości Lary, aby unikać pułapek i konfrontacji z przeciwnikami jako iż cierpieć będziemy na brak broni. Czwarty epizod będzie się dział w gigantycznym budynku korporacji Von Croya. Pełno tutaj elektronicvznych bajerów i takaż będzie rozgrywka. Lara będzie tu miałą pomocnika o imieniu Zip. Przeprowadzi on nas za plecami wrogów i pomoże omijać różne niebezpieczne miejsca.

Skąd takie niekonwenjonalne podejście?

Adrian Smith : Postanowiliśmy zakończyć tą częścią gry TR oparte na starej technologii. To właśnie dzięki temu dostępny będzie edytor, dzięki któremu stworzyliśmy wszystkie poprzednie gry serii. Na naszej stronie internetowej będziecie mogli ściągnąć nasze ulubione, nigdy nie użyte w finalnej wersji programów etapy oraz te już wam znane przerobione na technologię TRIV. To będzie ostatnia część i ma być połączeniem poprzednich czterech. To nie nowa gra - nią będzie Next Generation. TRV to ewolucja TRIV. Na PSX wprowadziliśmy nieznaczne zmiany, które jednak nie będą zauważalne nie wprawionym w TR.

Jakie będą zmiany w sposobie gry?

Adrian Smith : Będzie kilka nowych ruchów. Chodzenie po linie lub używanie chloroformu. Lara będzie bardziej interaktywna z otoczeniem. Dodaliśmy nowe bronie. Ma harpun z liną, więc będzie mozan wystrzelić linę, a później wspinać się po niej. Poza tym Lara będzie mogłą przeszukiwać szafki, otwierać szuflady itp. Przeciwnicy będą przenosić obiekty, siadać na krzesłach. Czasami siedząc będą zasypiać dając Larze szansę na użycie wspomnianego chloroformu, bądź ogłuszenie ich pałką. Rozbudowaliśmy także inventory. Teraz łączenie przedmiotów będzie miało szersze zastosowanie.

Czy wersje programu na różne platformy będą się bardzo różnić?

Adrian Smith : Najbardziej skupiliśmy się na wersji PC i Dreamcast. Naraz wydamy TRV na PC, PSX i Dreamcasta co nie stało się w zeszłym roku. Gry należy się spodziewać około 18 Listopada.

I ostatnie pytanie. Czy po przejściu gry dowiemy się wreszcie czy Lara żyje czy nie?

Adrian Smith : Z uśmiechem mówię, że pod koniec TRC Von Croy znajdzie jakiś przedmiot należący do Lary dając nam nadzieję na to, że dziewczyna żyje. To właśnie wprowadzi nas w Next Generation. Myślę, że będzie to zupełnie inna gra niż spodziewają się gracze.





Rewolucja czyli Next Generation



Powiedz. Lara jednak nie zginęła w tej piramidzie?

Ważnym aspektem jest fakt, że zakończyliśmy żywot serii Tomb Raider na konsoli Playstation. Dlatego zdecydowaliśmy się zostawić Larę w tej niepewnej sytuacji. Dzięki temu nie mamy żadnych zobowiązań względem przeszłości i możemy zaczynać od nowa. Ostatnią rzeczą jaką byśmy chcieli zobaczyć w TR6 to kolejny grobowiec.

Więc w jakim kierunku uda się TR: Next Generation?

Jest takie wspaniałe słowo jak "epizody". TR6 będzie właśnie podzielony na takie epizody. Nię będzie to gra, którą przechodzimy od początku do końca, a potem odkładamy na półkę czekając kolejny rok na "ponowne odkrycie koła". Napisaliśmy pewnego rodzaju książkę z wieloma rozdziałami. W podstawowej wersji gry umieścimy pierwszy trzy lub cztery rozdziały. Gracz będzie czuł, że dany epizod jest częścią większej i spójnej całości. To będzie swego rodzaju serial. Kolejne odcinki będą przypuszczalnie dostępne on-line.

Co TR6 oznacza dla Lary.

Dla nas Lara zawsze była osobą znajdującą się w wyjątkowej pozycji. Po tym jak otarła się o śmierć, jej sposób patrzenia na życie może ulec przemianie. Czy naprawdę została stworzona do tego by eksplorować kolejne grobowce? Tym sposobem możemy skierować jej życie na zupełnie inny tor. Lara może popaść w alkoholizm, narkotyki, jej dom może się spalić. To tylko przykłady, a możliwości jest cała masa. Wszystko to oznacza, że nasza bohaterka trafi niemal do zupełnie innego świata, który jest całkiem odmienny od tego, który znała do tej pory. Lara będzie musiała coś udowodnić i nie przyjdzie jej to łatwo.

Podobno będzie istnieć możliwość gry innymi postaciami...

Lara spotka na swej drodze wiele nowych postaci. Fabuła w dużej części będzie posuwać się dalej właśnie dzięki interakcji z tym postaciami. W kilka z nich gracz wcieli się osobiście. Trzebą będzie daną osobą wykonać jakieś proste zadanie. To taki rodzaj subquestów.

Czy TR6 będzie zawierał elementy RPG?

Postanowiliśmy umieścić w grze czynniki, które będą wpływać na rozwój możliwości bohaterki. Tym sposobem Lara prowadzona przez jednego gracza, będzie się różnić od drugiej Lary, należącej do innego gracza. Nie będzie się to jednak odbywało na zasadzie przydziału punktów doświadczenia. Wszystko będzie zależeć od sposobu gry. Na przykład jeśli ktoś będzie lubował się w nieustającym bieganiu Larą na długich dystansach, to wkrótce zobaczy, że Lara radzi sobie z tym bieganiem coraz lepiej.

Więc jakie bedą podstawowe różnice pomiedzy TR6, a TR1-TR5?

To zupełnie nowy projekt. Pomimo, że znowu mamy Larę, nie można tego nazwać kolejnym sequelem. TR6 to gra od samych podstaw pomyślana do działania z systemami nowej generacji. W mojej opinii będzie to gra, jakiej jeszcze do tej pory nie było. Z całą pewnością coś odkrywczego. Tym razem będzie to gra przeznaczona dla nieco starszego odbiorcy. Klimat będzie w zupełnie innym stylu. Jeżeli ktoś widział takie filmy jak "Omen" lub "The Exorcist", to może się mniej więcej spodziewać, co zobaczy w TR6.

 stat4u