Recenzja
Fabuła
Techniczne
Levele
Bronie
Wrogowie
Walkthrough (solucja)
Screenshoty
Przed premierą
Tłumaczenie tekstów z TR5
Wszystkie sekrety
Klawiszologia
FAQ
Kup grę w sklepie
Room Editor





Streets of Rome
Ten etap to początek epizodu rzymskiego. Lara biega po zabytkowej części Rzymu w poszukiwaniu wejścia do tajemniczej świątyni. Poziom zawiera także w sobie sekcję treningową, gdzie nowi gracze mogą nauczyć się podstaw kierowania Larą. Całość dosyć podobna do przygód z TR4 (podobnie jak cały Rzym).


Trajans Market
Dalsza cześć poprzedniego poziomu. Lara dalej poszukuje sposobu na otwarcie wrót do świątyni. W tym celu trzeba odszukać kilka kluczy i umieścić je w odpowiednich miejscach. Po drodze dochodzi do utarczek z Larson'em I Pierre'em.


Colosseum
Lara wreszcie trafia do świątyni, ale coś poszło nie tak i teraz przyjdzie nam torować sobie drogę przez podziemia. Po drodze dojdzie do walk z lwami i gladiatorami, a na samym końcu Lara zdobędzie wreszcie poszukiwany magiczny kamień.


The Base
Początek rosyjskiej eskapady. Lara dostaje się do bazy morskiej w Rosji. Trzeba przebić się przez teren wroga i odszukać sposób na dostanie się na okręt podwodny. W międzyczasie dojdzie między innymi do zabawy w kotka i myszkę z dźwigiem.


Submarine
I oto jesteśmy na łodzi podwodnej. Niestety Lara ma to do siebie, że lubi wpadać w tarapaty. Tym razem zostaje zamknięta w pustym pokoju i w dodatku bez broni. Na szczęście nasza bohaterka słynie także z cechy "nie ma problemu". Wkrótce odzyska broń i pacyfikując przeszkody zdobędzie dostęp do skafandrów głębinowych.


Deepsee diving
Bardzo krótki level, ale za to odmienny od pozostałych. Poruszamy się pod wodą w specjalnym kombinezonie. Trzeba unikać spotkań w rosyjskimi batyskafami i zdobyć kolejny artefakt - Włócznię Przeznaczenia. Nie będzie to trwało długo. Ostatecznie zbiorniki z tlenem ulegną uszkodzeniu, ale Lara w ostatnich sekundach zdoła dostać się ponownie na łódź podwodną.


Sinking submarine
Znowu na tej samej łodzi podwodnej. Tym razem w zupełnie innej sytuacji. Cała łódź została uszkodzona i wygląda na to, że wkrótce marnie skończy. Musimy więc wydostać Larę z pułapki. Z racji uszkodzeń tym razem będziemy musieli zmagać się głównie z takim problemami jak prąd, ogień czy woda. Na końcu spotkamy admirała, który pomoże Larze się ewakuować, sam zostanie jednak na pokładzie by odejść wraz ze swym okrętem.


Gallows Tree
Młoda Lara potajemnie dostaje się na tajemniczą wyspę i wybrzeży Irlandii. Nie ma przy sobie broni, ale przed siebie pcha ją wrodzona ciekawość. Już wkrótce zorientuje się, że na wyspie dzieją się bardzo dziwne i przerażające rzeczy. Do takich należeć będzie między innymi spotkanie z widmem wisielca.


Labirynth
Dalszy ciąg przygody w Irlandii. Zaczynamy w opuszczonym kościele gdzie Lara spotyka groźne szkielety oraz tajemnicze widmo, które najwyraźniej chce ją gdzieś zaprowadzić. Sprawy przybierają coraz dziwniejszy bieg. Atmosfera etapu podobna do tej z "Gallows Tree".


Old Mill
Wredny duch porwał przyjaciela Lary. Trzeba coś zrobić aby go uwolnić. Całkiem pomysłowy level. Czeka nas konfrontacja z kilkoma nietypowymi przeciwnikami. Lara będzie musiał uruchomić stary młyn i ostatecznie pokonać złego ducha.


13th floor
Wspaniały poziom. Lara zakrada się do budynków VCIndustries. Jej celem jest Iris - magiczny artefakt, który swego czasu zostawiła wraz z Von Croy'em w walącej się świątyni. Budynek jest chroniony przez systemy elektroniczne oraz licznych strażników. Lara z całą pewnością sobie jednak poradzi. Choćby przy pomocy nowoczesnego wyposażenia oraz operatora - hakera Zip'a.


Escape with Iris
Iris znalazł się w rękach Lary, ale trzeba się jeszcze wydostać z budynku. Spora część tego etapu rozgrywa się wokół szybów z windami. Przyda nam się sprawne oko oraz pewna doza cierpliwości. Ponadto trzeba będzie powyłączać specjalne skanery wykrywające broń (właściwie o to chodzi w całym levelu).


Red alert
Właściciele VCIndustries już wiedzą, że Iris został skradziony. Wszystkie straże zostają postawione w stan najwyższej gotowości. Ponadto ściągnięto posiłki. Lara musi ostatecznie udowodnić swe zdolności i wydostać się z dobrze strzeżonego budynku. Czy jej się to uda? A jak myślicie?


 stat4u