Skorpion
Przerośnięte wersje zwyłych skorków.Są to pierwsi przeciwnicy jakich spotkamy we właściwej części akcji The Last Revelation.Skorpiony są bardzo słabe i dosyć wolne.Jeżeli w porę je zauważysz, to nie ma sensu się niczym przejmować.
Szakal
Strażnicy Seta.Sporo tego biega po grobowcach, ale nie stanowi głębszego problemu.Wystarczą zwykłe pistolety.
Guziec
Słabe to bardzo.Z drugiej strony występuje podczas leveli treningowych gdzie młoda Lara nie jest uzbrojona.Trzeba uciekać i liczyć na sprawność Von Croy'a, gdyż tylko on może zatłuc tego napastnika.
Mumia
Złośliwe bestie.Chodzą wolno i zadają silne ciosy. Właściwie zwykłą bronią nie można im nic zrobić. Na szczęście mumie nie umieją wchodzić na wszelkie podwyższenia, więc można im dosyć łatwo umknąć.
Nietoperz
Małe, zwinne i słabe.Właściwie żaden problem.Bywają pewne trudności w trafieniem w te latadła, jednak kilka dobrych strzałów ze zwykłych pistoletów kończy sprawę.
Ninja
Czyli najemnicy Von Croya.Tak dokładniej mówiąc to są to arabscy wojownicy jednak nazwa Ninja mocno do nich przeległa.Spotkamy dwie werje tych wrogów. Powiem tylko, że ci w czerwonych szmatach są większym wyzwaniem.Na uwagę zasługuje fakt, że potrafią oni odbijać pociski za pomocą swoich mieczy.
Krokodyl
Owa bestia przeszła chyba pewną fazę ewolucji. Od starszych braci z poprzednich części TR, ten jest szybszy i bardziej zabójczy.W dodatku dosyć wytrzymały i w wodzie stanowi poważną przeszkodę. Z drugiej strony na lądzie wystarczy kombinacja sprawnych odskoków i zwykłych pistoletów.
Skarabeusze
Nie można ich zabić.Są bardzo szybkie, a że występują w licznych stadach, przynoszą szybką śmierć naszej bohaterce.Możne je odstraszać płonącą pochodnią, jednak zwykle jedyną drogą ratunku jest ucieczka.
Byk
Toro, toro! Ten wielki byczek zachowuje się w sposób klasyczny dla swojego gatunku.Podbiega, staje, atakuje rogami.Zabić go nie można, ale za to da się wykożystać jego siłę do swych własnych celów :)
Szkielet
Całe stada tych umarlaków bronią egipskich świątyń. Są dwie motody pozwalające na ich eliminację. Albo strzelamy z rewolwera prosto w ich głowę (używać celownika laserowego), albo strącamy w przepaść przy pomocy shotguna.Szkielety są dosyć mobilne i mogą przebyć za nami spory kawałek levelu.
Stalowy rycerz
Chroni ich bardzo mocny pancerz, a jedyny czuły punkt to błękitny kamień umieszczony na korpusie.Trzeba trafić w niego sporo razy by ostatecznie pokonać wroga. Z oczywistych względów musimy do niego strzelać od strony czołowej.
Latające czaszki
Bardzo wredne stworzenia(?).Nie można ich zabić żadną bronią.W dodatku umieją przenikać ściany i ścigać Larę po calutkim levelu.Jedyną motodą na anihilację jest naprowadzenie ich na specjalne statuetki.Gdy potworek zderzy się ze statuetką, zginie w efektownym wybuchu.
Ogniki
Bardzo podobne do poprzednich stworzonek. Różnica polega na tym, że ogniki giną w kontakcie z wodą.Ten motyw znany jest dobrze z demka TR4.
Hydra
Lata, strzela wybuchowymi niespodziankami, i atakuje trującym jadem.Nieciekawa kombinacja, z drugiej strony szybkość tego latadła pozwala na bezpieczną eliminację zagrożenia z dystansu.
Wielki chrząszcz
Bzzz...takiego robala nie chciałbyś spotkać w rzeczywistości.Niemniej dla Lary nie jest to nic nadzwyczajnego.Zabij i ruszaj dalej.
Szkielet strażnik
Tak wygląda inna odmiana szkieletu.Praktycznia nie różni się niczym poza swoimi braćmi.Shotgunem go!
Strażnik grobowców
Niebezpieczny przeciwnik. Bardzo wytrzymały i uparty. Strzela pociskami energetycznymi, które potrafią zabrać sporą dawkę zdrowia.Można się z nim bawić, ale dobrze będzie wyjąć najmocniejszą broń i stanąć do pojedynku "kto wytrzyma dłużej".
Karabin maszynowy
A to już współczesny wynalazek.Działa podobnie jak działka z "Obcego II".Reaguje na ruch i z pełną celnością pozbawia cię zasobów życiowych.Bez wybuchowych zabawek lepiej szybko uciekać za najbliższą przeszkodę.
Żołnierz
Ehh...ile tego pozabijaliśmy w TR3.Tym razem Ci panowie uzbroili się w bardziej zabójcze żelastwa jak choćby minigun.Pamiętacie jak to się robiło w poprzednich częściach TR? Teraz robić to samo!
Krzyżowcy
Rycerze wskrzeszeni przez Von Croya. Jest to seria przeciwników nie do zatłuczenia. Poruszają się z prędkością ZOMBI, więc łatwo unikać ich ciosów miecza. Stosuj uskoki i uniki - to powinno pomóc. Da ich się wykorzystać tak jak byczka - do własnych celów.

Strażnik z młotem
Tego rycerza z głową cielca, zaopatrzonego w solidny młotek na długim kiju też nie da się ukatrupić. Biega nie gorzej od Lary i gdy znajdzie się w jej pobliżu, z całej siły wali młotem w podłogę, co skutecznie odbiera zdrowie i siły naszej bohaterce. Myślę, że używanie klawisza dającego nam sprint podczas biegu, było by wcale nie głupie. Skubaniec - tak potrafi tłuc tym młotkiem, że nie raz trudno utrzymać się na drabince...

Smok
Zwierzę ze znanej nam bajki o Szewczyku Dratewce i choć nie lata po placu tak jak tamten z Wawelu, to potrafi skutecznie przypiec nam tyłek ziejąc ognistymi pigułami i drąc w niebogłosy pyszczydło. Przy dobrej taktyce i zdrowych nogach, da się te bydle oszukać. W sumie zabić go można - lecz Lara osobiście dokonać tego nie może. Dlatego nie marnuj naboi, tylko skoncentruj się nad taktyką...

Szarańcza
Nazwa mówi sama za siebie! Używanie dowolnej broni - to tak jak by się porwać z motyką na słońce. Może nie są to tak skutecznie krwiożercze owady jak poznane wcześniej skarabeusze - lecz również potrafią nas sukcesywnie pozbawiać energii. Nagle się pojawiają, i nagle potrafią zniknąć! Fruwają równie szybko, jak Lara biega, a są tak upierdliwe jak komary na Mazurach. Z tego co wiem, to nasza bohaterka nie zaopatrzyła się na wyprawę w żaden aerozol.

Małpa
Dziwni strażnicy posągów. Te małpy potrafią nawet eksplodować gdy poddaje się je eksterminacji. Niektóre osobniki stają się czasem niewidzialne. Nie spotkamy ich zbyt wiele na swej drodze i nie różnią się one zbytnio wytrzymałością na pociski, od tych spotykanych w poprzednich częściach gry. Nie marnuj z takim trudem zbieranej amunicji, tylko użyj zwykłych giwer - i po kłopocie...

Skorpion gigant
Ten obrazek nie wymaga opisu. Scena rodem z Jurassic Park! Jeśli nie chcesz skończyć jak ten Arabski żołnierzyk, zapomnij o zwykłych pistoletach. Przyda ci się tu solidna taktyka i nie mniej solidna giwera! Przyszykuj się - spotkasz tego trochę na swej drodze ;o)

Strażnik piramid
Powiem wam, że kawał GADA! Podobną kategorię spotamy wcześniej na swej drodze. Choć wygląda na to, że biegać nie umie, to nie należy go lekceważyć! Wali pigułami ogniowymi niczym smok. Dobrze by było zaopatrzyć się w coś solidnego z celownikiem laserowym, przyczaić sie gdzieś za filarem, i wpakować w niego naprawde solidną porcję dynamitu. Nie liczcie na to, że po pierwszych porcjach kucnie ;o)

Udomowione szakale
Osobniki spotykane w grze niczym się nie różnią od swych prawdziwych kolesi. Chociaż na ich karku można się dopatrzeć obroży, mało mają z psa domowego. Chude to i wybiedzone, wiecznie z podkulonym ogonem. Lubią atakować z zaskoczenia i oczywiście całą kupą. Ich odporność na kule jest nie lepsza od nietoperzy. Bez namysłu traktuj je zwykłą bronią, kilka strzałów i mogiła! Gdybyś jednak był niecierpliwy, lub wylazło by ich naraz za dużo, posługuj się rewolwerem - wystarczy jedna kula na jednego osobnika !!!

Żołnierze arabscy
Średniej klasy przeciwnicy.Stanowią podstawowe menu Skorpionów Gigantów. Podczas naszych wędrówek niejednokrotnie wpadniemy na potyczki rozgrywane między tymi dwoma osobnikami. Można im pomagać w walce z Gigantami. Jeśli nie postrzelimy żadnego z nich, nie są do nas nastawieni negatywnie. Napewno niektórzy gracze pamiętają z TR3 takiego osobnika jak Człowiek z Miotaczem Ognia, który pomagał nam rozprawiać się z Mutantami.W ostateczności wystarczy broń średniej klasy typu UZI...

Dzika bestia
Jeden z ochroniarzy Seta z pyskiem podobnym do krokodyla i łapami w kształcie szpon. Paskudna włochata bestia trzymana w klatkach, przeznaczona do rozprawiania się z natrętnymi turystami. Ściga nas do upadłego, a i uciec przed nim nie sposób. Zlikwidować go nie można, bo żadne kule się go nie imają. Więc uważajcie zanim niechcący wypuścicie go z klatki! Tym bardziej, że Lara nie posiada w swoim plecaku srebrnej kuli ;o)

Set
Wskrzeszony przez Larę zły Bóg. Ominąć się go nie da, zastrzelić również. On tu jest PANEM! Będziesz mógł tutaj rozwinąć i sprawdzić swój kunszt taktyczny. Nie zapomnij przygotować pokaźny zasób środków opatrunkowych - będą ci potrzebne!

Von Croy
Tego pana nie muszę przedstawiać graczom, którzy już zaczęli grać w Last Revelation ! Niech nas nie zmyli sympatyczna sylwetka starszego pana! Jest to chyba najgroźniejszy przeciwnik ze wszystkich, bo walczy z ukrycia, skutecznie utrudniając nam życie do końca gry. Zabić go się nie da, a i taktyka połączona z całym mnóstwem forteli nie zdaje egzaminu na długo. Zawsze pojawia się w najmniej odpowiednim momencie , urozmaicając nam całą wędrówkę i przygody ;o)) Nieuchwytny przeciwnik najczęściej spotykany w grze do samego końca.


GFX by Chris45 - TOMB RAIDER PL
 stat4u