Solucja do TR4 - Copyright 1999-2000 TOMB RAIDER PL.
Kopiowanie w celu dalszej publikacji bez zgody autorów zabronione!

Autorzy solucji:
Adam "Awe" Grabowski, Konrad "Gonzolak" Mrożek, de Sol, Andrzej "SCSI" Przybylak, Arkadiusz "ARO" Hutta



TOMB OF SETH

Z miejsca ruszaj przed siebie.Po drodze zbieraj wszystkie leżące przedmioty uważając jednocześnie na jadowite skorpiony.Twój przewodnik powienien cały czas oświetlać ci drogę.W końcu dojdziesz do korytarza z inskrypcjami na ścianie. Ruszaj dalej.Znajdziesz się przed jakimś starożytnym mechanizmem.Oczywiście twój głupi przewodnik nie wiec co z tym zrobić, więc zajmij się tym sam. Zauważ, że w ścianach są niewielkie dziury.Podchodź do każdej z nich i naciskaj CTRL.W rezultacie uda się otworzyć drzwi i przejść dalej. Przed tobą nowa pułapka, jednak tym razem nasz przewodnik okaże się przydatny.Poczekaj spokojnie aż facet rozbroi co trzeba, a wtedy podejdź do ołtarzyka i podnieś fragment okrągłego klucza.Połącz go z drugą częścią za pomocą menu i poszukaj pobliskiego "slotu", w który da się włożyć artefakt. Udaj się dalej, aż zobaczysz scenkę pokazującą wielką głowę sfinksa. Ruszaj za swoim przewodnikiem, który nagle postanowił pójść naprzód. Po minięciu dwóch statuetek i drzwi, przewodnik uda się w lewo, a ty spokojnie ruszaj w przeciwnym kierunku.Znajdziesz się w ciemnym pomieszczeniu z posągiem.Twój "kumpel" stoi za kratą, więc trzeba go jakość przepuścić. Wejdź w przejście, którego jeszcze nie odwiedzałeś i mknij przed siebie. Za chwilę staniesz przed łańcuchem, który oczywiście szybko przeciągnij. Drzwi na dole się otworzą, przewodnik wejdzie do środka i rozpali łatwopalny płyn.Ognista łuna szybko rozświetli pomieszczenie, w którym się znajdujesz.Teraz bez problemu zobaczysz, że niektóre płyty podłogowe są jakby przezroczyste.Widzisz zamkniętą kratę przed soba? Aby ją otworzyć, musisz w odpowiedni sposób skakać po owych przezroczystych płytach.Skacz po kolei po każdej płycie kierując się w stronę zamkniętej kraty.Nie możesz stanąć na żadnym innym polu ( nawet na brązowych obwódkach).Krata się otworzy, a ty będziesz mógł podnieść artefakt i ruszyć dalej.Znajdziesz się pobliżu sfinksa, a wkrótce dołączy do ciebie twój przewodnik.Idź za nim, aż dojdziecie do nowego korytarza.Facet stanie jak wryty i wkrótce ucieknie w popłochu. No tak, teraz już musimy liczyć tylko na siebie.Za chwilę zaatakuje cię kilka skorpionów.I to tego tak się wystraszył ten tchórz? Phi ... Idź dalej, a dojdziesz do sporej komnaty.Widzisz ten posąg? Podejdź do niego i użyj artefaktu zdobytego przy pomieszczeniu z "płonącą" podłogą. Spowoduje to obsunięcie się piachu koło sfinksa.Wracaj więc na górę, a odkryjesz nowe przejście niedostępne do tej pory przez zwały piachu.Wdrap się do przejścia i ruszaj przed siebie.Ha.Ukończyłeś level.

BURIAL CHAMBERS

Przestaw dźwignię po lewej i przejdź przez otwartą bramę. Gdy wskoczysz na środek zdradliwej pułapki, musisz szybko podnieść leżący przedmiot (Hand of Orion) i odskoczyć na lewo lub prawo.Wykonując to z wystarczającym pośpiechem, unikniesz spotkania z serią kolców. Idąc dalej musisz jeszcze minąć kila "ostrych" niespodzianek, jednak nie powinno być z tym dużych problemów.Wreszcie dojdziesz do nowej komnaty, a po swojej lewej zobaczysz slot idealnie nadający się do umieszczenia w nim niedawno zdobytego przedmiotu. Kolce opadną, ale w ruch pójdzie wymyślny zestaw ostrzy. Przy odrobinie szczęścia i wyczucia zdołasz pokonać i tę przeszkodę. Trafisz do pomieszczenia z posągiem Seta.Udaj się na południe. Przed tobą grób złego boga.Podejdź do sarkofagu i popatrz na krótki filmik. Ruszaj dalej, a znowu pojawisz się w komnacie z posągiem.Musisz przepchać statuę na wyróżniający się fragment podłogi (przy ścianie). W jednym z sarkofagów otworzy się przejście.Co prawda na drodze stoi mumia, ale można ją łatwo wywabić i ominąć.Biegnąc dalej dotrzesz do sporej jaskini z fragmentami budowli.Ruszaj naprzód, skręć w lewo i wbiegnij na górę po schodach. Gdy miniesz most, zaatakują cię dwa szakale.Pozbądź się ich i ruszaj wyżej. Za chwilę staniesz przed dużym i nietypowem pomieszczeniem.Widzisz blok z drabinką po lewej stronie sali? Musisz się tam dostać, wejść na górę i uruchomić przełącznik.Otworzy to kratę na dole pomieszczenia, do której nie zaniechaj się teraz przedostać.W środku zastaniesz dźwignię, która przekręci całe pomieszczenie! Wracaj do hali.Teraz w odleglejszym rogu pomieszczenia w prawej ścianie jest przejście, do którego trzeba przejść (poskakać). W środku znajdziesz głęboki szyb.Oczywiście skok nie wchodzi w grę, więc trzeba zejść po drabinie.Kłopot w tym, że trochę trudno na nią wskoczyć, ale nie można się zniechęcać.Na dole przesuń łańcuch i szybko uciekaj na drabinę.Za chwilę będziesz ponownie w dużej hali.Możesz teraz za pomocą liny dostać się do niszy z ołtarzykiem.Będąc na miejscu, zabierz Scarab Talisman i biegnij dalej korytarzem.Dobrniesz do znajomej jaskini. Ponownie ruszaj na górę, ale tym razem pobiegnij prosto i wejdź na górę po drabinach.Podążając dalej natkniesz się na kolejny ołtarzyk. Zabierz Golden Serpent i uciekając przed mumiami wdrap się do niszy w ścianie. Gdy tylko znajdziesz się w następnym pomieszczeniu, zaczną się do ciebie zbliżać kolce w suficie.Sprintem ruszaj na lewo, i ustaw się w bezpiecznym narożniku pomieszczenia-pułapki.Wdrap się wyżej.Już za moment dojdziesz do dziury w podłodze. Musisz bezpiecznie opuścić się na dół (i tak nie unikniesz straty małej porcji energii). Jesteś już ponownie w dużej jaskini.Teraz można udać się do przejścia w zdobionej ścianie. Korytarzem dojdziesz do wysokiego pomieszczenia z leżącą na środku mumią. Umieść w slotach dwa zdobyte wcześniej przedmioty.Poziom podłoża zacznie się podnosić, a leżąca mumia nagle ożyje.Musisz odczekać, aż razem z piachem "dojedziesz" wystarczająco wysoko, aby wydostać się z pomieszczenia.W międzyczasie uciekaj przed mumią (najlepiej biegaj naokoło).Gdy już wdrapiesz się poziom wyżej, skieruj się przed siebie.End of this level.

VALLEY OF THE KINGS

Zaczynasz u wejścia do grobowca. Od razu przygotuj pistolce lub lepiej shotguna i biegnij w prawo. Zastrzel wszystkich ninja z karabinami maszynowymi. Pobiegaj w koło i pozbieraj: dużą apteczkę, 2 magazynki do Uzi, Ignition Keys, 2 małe apteczki. Przeszukaj jaskinie koło wejścia. W prawej (patrząc w stronę wejścia) zapal flarę i wspinaj się 2 razy aż znajdziesz SEKRET - dwie paczki naboi do shotguna i sam shotgun. Po przeciwnej stronie wejścia znajdziesz płytki podest, z którego możesz skoczyć na sąsiednią półkę. Musisz tylko ustawić się skośnie i nacisnąć naraz Alt i Ctrl, wtedy złapiesz się krawędzi i będziesz mógl się podciągnąć. Podciągnij się na jeszcze jedną półkę,a znajdziesz kolejny SEKRET - 2 paczki naboi do shotguna, magazynek do Uzi i małą apteczkę. Podejdź teraz do Jeepa. Aby do niego wejść, stań koło drzwiczek i naciśnij klawisz Akcji (domyślnie Ctrl). Wyświetli się Menu z Ignition Key. Potwierdź "Use" klawiszem Enter. Klawisz Alt (sam) powoduje hamowanie samochodu, razem ze strzałką (w lewo lub w prawo) - wysiadanie. Przyspieszenie to Ctrl + strzalka , wyższy bieg - Shift, bieg wsteczny to /. Gdy już opanujesz samochód, możemy ruszać. Jedź za wojskowym samochodem i omijaj wyrzucane przez niego granaty. Na wzgórzu przejedź dwóch snajperów. Gdy dojedziesz do miejsca, w którym jest głęboki dół, a obok most wpoprzek tego dołu, masz do wyboru dwie możliwości : dla ambitnych przeskok przez dół lub po prostu wjeżdżasz na most i zabijasz kolejnego snajpera. Gdy pokonasz i tę przeszkodę, możesz poszukać kolejnego SEKRETU. Znajduje się on pod rampą, tylko jak się tam dostać ? Zrób długi skok z rozpędu i chwyć się krawędzi, podciągnij się i podejdź do brzegu rowu zaraz za rampą. Teraz możesz zejść na dół po ścianie. Przesuń się w prawo do dolnej krawędzi szczeliny. Co jest ?! Nie można się wspiąć do szczeliny naciskając klawisz Ctrl. Nie wiem czy to jest bug, czy specjalne utrudnienie programistów. W tej sytuacji należy kilkukrotnie puścić i nacisnąć klawisz Ctrl jednocześnie cały czas trzymając klawisz Alt i strzałkę do przodu. Gdy nam się to uda, mamy kolejną małą apteczkę i super-amunicję do granatnika. Wróc mostem z powrotem do samochodu i posuwaj się dalej drogą, ostrożnie manewrując między zdradliwymi dołkami.W końcu dojedziesz do ciemnej jaskini, w którą możesz wjechać bez obawy do następnego etapu.

KV5

Zaczynasz zjeżdżając rampą z poprzedniego etapu. Gdy wjedziesz do pierwszego pomieszczenia, nie jedź od razu dalej, lecz wysiądź i pozbieraj 2 paczki niebieskich naboi do shotguna i dużą apteczkę. Wsiądź z powrotem do Jeepa i jedź dalej. Gdy dojedziesz do pierwszej doliny, po prawej stronie wzgórza jest dół z kolcami. Tak więc skieruj się w lewo i staranuj konstrukcję z podestem i snajperem, po czym przejedz go. Gdy juz będziesz wyjeżdżal przez bramę, zatrzymaj się, a po prawej stronie zobaczysz półke. Tam musi byc SEKRET ! - duża apteczka. Dojeżdżasz do dużej doliny z budynkami i konstrukcjami po lewej. Zatrzymaj się, wysiądź i zastrzel kolejnego snajpera lub po prostu skręć w lewo w stronę zamkniętej bramy i zniszcz kontrukcję, na której stoi facet. Znajdź dużą apteczkę w ciemnej niszy po lewej stronie bramy. Na rogu konstrukcji po prawej stronie znajdź miejsce, gdzie mógłbyś wspiąć się wyżej. Blisko prawej strony bramy możesz znaleźć naboje do shotguna. Wejdź na skrzynię i zabij kolejnego snajpera. Przejdź na drugą stronę skrzyni i masz kolejny SEKRET w swojej kolekcji - dużą apteczkę. Następnie wejdź na najwyższy poziom i podejdź do miejsca, z którego możesz wskoczyć na linę. Obok jest kolejna apteczka. Skocz na line uźywając klawisza Alt a następnie Ctrl , rozbujaj linę klawiszem / (chyba masz to już opanowane ? ). Gdy będziesz już po drugiej stronie, na ścianie zauważysz dźwignię. Skocz i uchwyć się jej. Przesunięcie dźwigni spowoduje otwarcie bramy. Zeskocz na dół lecz nie wchodź jeszcze do samochodu. Skieruj się do nowego pomieszczenia i między filarami na podestach znajdź magazynek do Uzi i dużą apteczkę. Teraz wróć do samochodu i uważając na toczące się kolce przejedź przez wzgórze. Jeśli chcesz mieć kolejny SEKRET, wróć z powrotem i stań koło pierwszego otworu, z którego wypadł kolec. Podskocz do góry i podciągnij się - granaty ! Ostrożnie jedź dalej, aż dojedziesz do wielkiego dołu w kształcie litery L. Znajdź miejscem, w którym możesz opuścić się na dół po ścianie. Przesuń się do szczeliny i wykonaj ponownie manewr z naciskaniem Ctrl i trzymaniem klawisza Alt. Następny SEKRET - naboje do shotguna i normalne strzały do kuszy. Gdy dojedziesz do kolejnej doliny, kieruj się prosto, uważając na doły z kolcami. Teraz do końca, następnie skręć w lewo, aż zobaczysz obelisk. Zabij snajpera i wjedź na kolejne wzgórze. Znajdź ciemną jaskinię i wjedź do środka. Tak kończy się kolejny etap.

TEMPLE OF KARNAK

Przechodzisz przez mur (ten na wprost Ciecie) i zabijasz skorpiony. Jesteś na placu ze słupem (zapamiętaj to miejsce, później będę się do niego odwoływał). W pomieszczeniach na lewo możesz znaleźć trochę przydatnych rzeczy (apteczki, amunicja, sekret). Także z tamtąd możesz wejść na wyższą kondygnację (znów trochę stuffu). Idziesz do wejścia naprzeciw muru, przez który przeszedłeś. Mijasz niebieskie drzwi i dochodzisz do zbiornika z wodą. Nad nim otwierasz dwoje drzwi (przełącznikami w ścianach). Zbierasz wszystko ( Canopic Jar 1), oglądasz animację i wracasz do zbiornika. Jeśli chcesz zdobyć sekret to wskakuj do basenu. Płyń, otwórz drzwi (naciśnij CRT) i szukaj komory z powietrzem (sekret). Trochę dalej jest drugi - szczelina w ścianie w kanale z kratą. Wracasz na plac ze słupem. Przed sobą masz mur, przez który tu wszedłeś na początku gry. Po Twojej lewej stronie jest wyrwa w innym murze. Przejdź przez ten mur. Skieruj się między kolumny, gdzie widać kamienną posadzkę. Zabij skorpiona i już jesteś w komnacie oglądanej podczas animacji. Na rączkach przejdź nad jednym z dwóch dołów i naciśnij przycisk znajdujący się na środku ściany na podwyższeniu. Otworzyłeś drzwi po drugiej stronie sali. W nowo otwartej komórce włóż rączkę do dziury w ścianie. Spowoduje otwarcie kolejnego przejścia. Zejdź do "nowej" komnaty ( uwaga !!! wysoko !!!). Po obu stronach "rogów" znajdują się w otwory ścianach. Umieść w jednym z nich dzban, który wziąłeś kilka pomieszczeń temu. Przez szczelinę w ścianie (czołganie) opuść to pomieszczenie. Nie musisz chodzić to tego pomieszczenia z wodą (no chyba, że chcesz). Na to jeszcze przyjdzie kolej :). Będziesz się musiał kilka razy popodciągać, trochę popełzać i znów będziesz na świeżym powietrzu. Te drzwi po prawej prowadzą do sali, w której już byłeś. Musisz wrócić do słupa, więc albo wskocz na ten piasek po lewej, albo idź przez drzwi po prawej i dalej przez przejście, którym jakiś czas temu dostałeś się do tej sali. Przejdź przez zniszczony mur i skieruj się w stronę komnaty z basenem. Tym razem niebieskie drzwi po prawej są otwarte. Przechodząc przez nie kończysz ten level.

GREAT HYPOSTYLE HALL

Po małym zjeździe kierujesz się w stronę światła (czyli na zewnątrz pomieszczenia). Po lewej masz skorpiona i trochę stuffu. Jak zbierzesz wszystko, idź (patrząc według wejścia) na lew, do ciemnego przejścia. Jesteś w sali z kolumnami. Na prawo znajduje się drabina - możesz wejść na wyższą kondygnację i pozbierać trochę rzeczy. Generalnie kieruj się za zachód (W). Tam znajduje się długi korytarz, którym musisz przebiec. Po krótkiej animacji (Von Croy + Ninja) przeskakujesz rozpadlinę (skok z rozbiegu + CTRL). Masz przed sobą dwie drogi - niską rozpadliną zajmiemy się później, teraz wybierz tę z lekka zielonkawą grotę. Po chwili opuścisz ten level.

SACRED LAKE

Na tej planszy uważaj na licznie występujące krokodyle. Idziesz na lewo, zabij krokodyla i nietoperze. Podnieś apteczkę. Na razie odpuść sobie szczelinę w ścianie (później tu wrócisz). Uważaj, w wodzie masz kilku miłych kolegów. Popłyń do miejsca, gdzie będziesz mógł wyjść (przy stalowej kracie). Idź wzdłuż brzegu aż znajdziesz wejście do pomieszczenia z "ubytkami" w podłodze. Zabij nietoperki i zejdź do dziury w podłodze na końcu tego pomieszczenia. Musisz teraz wskoczyć na słup. Jest wiele technik zjazdu i skoku. Wejdź po słupie i na odpowiedniej wysokości przeskocz na półkę z drugim słupem. Wejdź wyżej po tym słupie i znów skocz na kolejną półkę. Wejdź w szczelinę i naprzód. Pociągnij za sznur (otworzysz kratę) i wracaj do słupów. Zejdź na sam dół i wskocz do wody. Płyń tunelem, wynurz się i szybko uciekaj na brzeg. Zabij krokodyla. Płyń do kraty (kolejny krokodyl). Załatw go i ( znajdując się w pomieszczeniu, do którego dostępu broniła krata) pociągnij dzwignię znajdującą się pod wodą naprzeciw kraty - tu kamera zmieni ujęcie. Wpłyń do odblokowanego otworu, otwórz drzwi (CTRL), płyń do miejsca, gdzie robi się zielonkawo i droga się rozwidla. Popłyń w prawo (apteczka + powietrze), a następnie prosto (na rozwidleniu) do lustrzanej sali. Popatrz w odbicie (sufit). Poszukaj według odbicia "wejścia" w suficie u siebie. Wyjdź z wody i weź dzbanek (Canopic Jar 2 ). Masz teraz otwarte przejście w głównej hali. Pozbieraj amunicję i "spływaj" do nowego podwodnego tunelu. Opuszczasz ten level.

TEMPLE OF KARNAK 2

Płyń dalej i wynurz się. Jesteś znów na planszy, gdzie zostawiłeś Jeepa. Lecz uważaj, teraz kręcą się tu gostki od Von Croya. Kieruj się korytarzem aż do hali (już tu umieszczałeś jeden dzbanek). Umieść drugi i sam zobacz... Czary. Lara może chodzić po wodzie. Idź za posąg ( amunicja) i dalej korytarzem. Gdy dojdziesz do basenu z krokodylami użyj spluw. Jesteś teraz przy dwóch kolumnach "pod napięciem". Mniej więcej pod zakratowaną statuetką jest podwodny tunel. Wpłyń tam. Wynurz się i naciśnij przycisk. Wracaj po klucz, statuetkę i trochę naboi. Wróć do pomieszczenia z "rogami" i "twardą wodą". Klucz, który znalazłeś będzie potrzebny do otwarcia drzwi w levelu Great Hypostyle Hall ( w tej niskiej rozpadlinie, o której pisałem przy okazji tamtego levelu). Rzuć okiem na solucję do leveli Temple of Karnak / Great Hypostyle Hall aby dowiedzieć się jak tam dotrzeć. Do zobaczenia przy rozpadlinie ( uważaj na Ninja).

GREAT HYPOSTYLE HALL 2

O, już jesteś ? Cały i zdrowy ? To dobrze. Wejdź w tę rozpadlinę i przejdź przez te wszystkie nierówności, a następnie użyj klucza. Wchodzisz do tytułowej wielkiej hali. Miej cały czas broń w pogotowiu ( wszędzie kręcą się Ninja). Zabij pierwszych, którzy bardzo ucieszą się na Twój widok, pozbieraj stuff i kieruj się na południe (S) levelu. Przechodź przez kolejne sale zostawiając za sobą milczących już Ninja. Na razie nie zajmuj się tym, gdzie można pójść na rękach (czyli wisząc) w hali nr 2, ale dobrze, że zauważyłeś, że sufit jest pokryty wrąbkami, które można chwycić. Dojdź do trzeciej hali (tej "południowej"), tylko uważaj. Do tejże sali można wejść trzema drogami. Wybierz tą, która jest lekko zawalona (pierwsza z prawej w hali nr 2). Wskocz na kamień i dalej na półpiętro. Masz teraz przed sobą ostatnią, trzecią halę. Nie schodź na ziemię tylko podskocz i złap się tych "sufitowych drabinek" i zasuwaj w stronę przełącznika ( według kompasu kierunek S-W). Zeskocz przy dźwigni i obróć się, bo Ninja depcze Ci po piętach. Z wyskoku przełącz dźwignię i wracaj do hali nr 2. Ze znanego już półpiętra chwyć się tych tzw. "drabinek" i kieruj się prosto-lewo :). Jak przejdziesz przez zapadnię to zeskocz i znów załatw wiszącego Ninja. Wejdź na najwyższą kondygnację i dawaj do przodu. Tylko nie zleć z wąskich "chodników", gdy kamera zmieni ujęcie. Zestrzel ciemnawy kamień i wracaj na dół. Tym kamieniem to zrobiłeś niezłą japę w podłodze :). Wskocz do niej i dalej biegiem wzdłuż korytarza. Jak chcesz, to skręć w lewo (jeden z dwóch otworów) i obejrzyj kolejne zadanie (świecąca piramidka). Są tam trzy em.. wisi toto pod sufitem :). Wróć na korytarz i biegnij nim do końca. Nad Tobą jest drabina. Jesteś teraz w centrum sterowania tymi trzema ... no wiesz. Stań przy kole i wykonaj jedno pchnięcie (CRT) zgodnie z kierunkiem wsk. zegara. Przy drugim kole 2x lewo lub prawo a trzecie jedna "ćwiartka" przeciwnie do ruchu wsk. zegara. Wróć na dół do tej śmiesznej piramidki. Pociągnij za sznur i podnieś Sun Disk. Połącz go z posiadaną statuetką. Pozbieraj niezbędne przedmioty i "spadaj" do dziury (przy kolumnie, na której był Dysk Słoneczny). Już więcej nie zobaczysz tego levelu.

SACRED LAKE 2

Witamy ponownie w Sacred Lake. Wyjdź zaczerpnąć świeżego powietrza. Zabij skorpiony i pozbieraj towar (w wodzie w małej niszy jest apteczka). Na wysepce użyj talizmanu. Te środkowe "drzwi" zostaw sobie na koniec. Najpierw boczne. Zejdź po słupie lub zeskocz. W wodzie za drzwiami znajdziesz sekret. Pozbieraj wszystko i wychodź stamtąd po słupie. Idź teraz do tych środkowych wrót. Z kamiennych kloców przemieszczaj się w pozycji wiszącej aż do szczeliny. Wejdź do niej szybko bo inaczej nietoperki Cię zjedzą. Zabij je i idź dalej. Widzisz teraz dwie rozpadliny. W tej po lewej jest amunicja i nietoperz. Z tej po prawej wejdź wyżej i wykonaj long jump z trzymanką. Zejdź na te resztki podłogi i skieruj swą uwagę na przejście po lewej. Wskocz tam (pamiętaj aby się trzymać). Zabij nietoperki i zeskocz na sam dół. Zabierz amunicję i biegnij na piasek.

TOMB OF SEMERKHET

I co, podobał się filmik? Chcesz pewnie teraz za wszelką cenę dopaść profesorka ? :) Na samym początku rozwal wazy (dostaniesz ammo i apteczkę). Zjedź na dół i bardzo szybko ( po animacji) chwyć się środkowego pasma na suficie (musisz się spieszyć, bo jak nie to skarabeusze zjedzą Cię żywcem). Przejdź na raczkach do końca i znów trochę się poślizgaj. Po słupie zjedź na niższy poziom. Możesz albo od razu rozwalić te wazy, albo zrobisz to później. Przy ogniu znajdziesz pochodnię. Podnieś ją i zapal (CRT). Zeskocz niżej (mając w ręku pochodnię nie możesz wykonywać żadnych czynności). Ogień trochę odstraszy skarabeusze. Na dole włóż łapkę do każdego z trzech otworów (w jednym apteczka). Pochodnię zostaw na dole i po słupie wróć na wyższy poziom. Masz teraz otwarte drzwi (miedzy dwoma wazami), przez które szybko przejdź. Następnie pchnij drzwi (taki kwadracik przedzielony na pół) po lewej. Po chwili będziesz na szachownicy. Po prawej stronie tej szachownicy (w głębi korytarza na parterze) jest drabina (skorzystaj z niej). Zabij pieseczki i pobaw się z ogniem ( trzy palniki obok siebie - na sam dół nie schodź). "Naciśnij" ten pierwszy z prawej, następnie środkowy i masz otwarte przejście obok płomieni. Uf, ale tu ciepło ( nie na darmo chodzi 6 palników). Możesz wejść między nie, ale trzymaj się środka i bardzo uważaj. Naciśnij trzeci z lewej licząc od Ciebie (on się nie pali). Dostaniesz amunicję do shotguna. Obróć się i "obsłuż" ten naprzeciwko (on jest czynny). Najlepiej podejść, "włączyć" i zrobić skok do tył (dostaniesz apteczkę). Teraz pierwszy z lewej (tylko tym razem nie rób skoku do tył bo się usmażysz). Następnie drugi z prawej, potem pierwszy z prawej (cały czas opisuję względem basenu z wodą). Ok, masz teraz wysuniętą skrzynię. Jeszcze tylko drugi z lewej i możesz iść dalej. Na rączkach przemierzasz przepaść i jesteś już przy tej skrzynce. Wchodzi się na nią za pomocą mniejszej obok. Skok i znowu czeka Cię zabawa z ogniem. Możesz teraz iść na dół, po instrukcję do szachów. Gdy ją weźmiesz otworzą się klapy po drugiej stronie szachownicy. Biegiem do szachownicy i zasuwaj po tej nowej drabinie. Aha, z miejsca, gdzie po raz pierwszy zobaczyłeś szachownicę, możesz zdobyć sekret (drabina po lewej stronie). No dobra, jesteś teraz naprzeciw twarzyczki jakiegoś boga. Przeegzaminuj instrukcję. Musisz wszystkie pionki (3) przesunąć na ostatnie pole długiej prostej przy szachownicy (ale nie ręcznie :). Pionki są różnych kolorów. Obok siebie masz "ruletkę" i trzy pola (niebieskie, czerwone, zielone) odpowiadające pionkom. Musisz być szybszy od tego boga (on też gra). Ilość wylosowanych białych pól odpowiada ilości pól na planszy o ile możesz dany pionek przesunąć. Powodzenia !!! .... Wygrałeś ? Moje gratulacje. Poskacz teraz po tych skrzynkach, które Ci się wynurzyły. Pobiegaj trochę po schodach, jak otworzą się drzwi to zabij szakale. Kontynuuj wędrówkę w głąb podziemi zbierając stuff i robiąc sieczkę z szakali. Skorzystaj z dziury w podłodze i (używając sprintu) biegnij do słupa (znów te chrząszcze). Wejdź na górę i popatrz sobie, jak się załamuje światło. Po nowym słupie wejdź wyżej (uwaga - nietoperki). Ładne salto i znów czujesz grunt pod nogami. Poprzestawiaj zielony, niebieski i czerwony pionek na odpowiednie miejsca. Jak skończysz to wracaj na dół bo szakale czekają. Przesunięta krypta odsłoniła przejście. Na co czekasz? Na dół marsz ! Teraz trochę czołgania.

GUARDIAN OF SEMERKHET

Zeskocz do otworu znajdującego się po prawej stronie największego "ołtarzyka" i biegnij korytarzem. Ostrożnie przejdź przez kręgi z wirującymi ostrzami. Zsuń się po pochylni do komnaty z mapą. Wejdź w korytarz po lewej stronie komnaty i przeczołgaj się przejściem po prawej stronie. Podesty okalające całe pomieszczenie doprowadzą cię do platformy na czterech kolumnach na drugim końcu sali. Wpierw jednak ustaw się po prawej stronie kołowrotu i kręć nim, aż do momentu, gdy wyda z siebie głuchy dźwięk zamiast terkotu. Teraz masz kilkanaście sekund, aby zdążyć nim opadną drzwi na drugim podeście. Nie zatrzymuj się nawet na moment, gdyż mordercze ostrza tylko przez krótką chwilę pozostają w bezruchu. Zabierz "Golden Vraeus" i zejdź na dół pomieszczenia. Za kolumną na jego drugim końcu znajduje się przejście, którym dostaniesz się z powrotem na podest z kołowrotem. Wróć do sali z mapą i umieść "Golden Vraeus" w złotym trójkącie, znajdującym się między dwoma płaskorzeźbami. Zabierz "Guardian Key" z otwartej piramidy i umieść w zamku. Po twojej prawej stronie otworzy się przejście. Zeskocz do niego i zjedź pochylnią w dół. Skieruj się w prawo korytarzem. Biegnij do momentu, aż miniesz oszkloną posadzkę. Z drzwi przed tobą wypadnie byk. Zawróć i biegnij z powrotem. Ustaw się przed drzwiami na końcu korytarza, a gdy byk zacznie atakować, czekaj do ostatniego momentu i odskocz, aby mógł z całym impetem uderzyć w drzwi. Droga do następnego pomieszczenia stoi otworem. Tutaj też musisz wykorzystać niechęć byka do twojej osoby i jego twardy łeb. Tak kieruj atakami byka, aby uderzył w cegłę z wyrytym okiem, znajdującą się na kolumnie po lewej stronie wejścia, którym wbiegłeś(łaś). Biegnij korytarzem, który odsłonił się za kolejnymi drzwiami (otwartymi z pomocą byka) i wdrap się po drabince na jego końcu.

DESERT RAILROAD

Proszę wsiadać, drzwi zamykać. Proszę bilety do kontroli. Dzisiaj konduktorem będzie Lara Croft. Osoba nieposiadająca biletu będzie usunięta z pociągu. Jesteś właśnie na jednym z fajniejszych leveli. Ale musisz być ostrożny - Lara może spaść z pędzącego pociągu a to nie jest mile widziane :). Przestaw dźwignię i zacznij zwiedzać ten "Orient Express". Z początku mogą Cię dezorientować ustawienia kamery, ale spokojnie. Pamiętaj także aby być ciągle pod bronią. W przedziałach znajdziesz stuff a na końcu wagonu pierwszego pasażera bez biletu. Wyjdź na platformę pokrytą zielonym brezentem. Poczęstuj Ninja porcją ołowiu i dalej biegnij na koniec pociągu. Skocz i chwyć się ściany wagonu, po czym wejdź na jego dach. Przywitają Cię kolejni najemnicy Von Croya. Wejdź do pierwszego wagonu. Będzie tan Ninja i trochę amunicji. We wnętrzu tego wagonu znajduje się sekret, ale będziesz mógł go zdobyć dopiero gry znajdziesz łom. Zrób co należy i zasuwaj dalej, na następny wagon. Platformę nr 2 (pokrytą brezentem) będziesz musiał przebyć w zwisie. Trzymając CRT przesuwaj się wzdłuż bocznej krawędzi wagonu, aż będziesz mógł z powrotem wejść na platformę. Znów skocz na ściankę wagonu (tą z drabinką) i wdrap się na ostatni już wagon tegoż pociągu. Zabij Ninję i opuść się na końcu tego wagonu. Otworzą się drzwi i zaliczysz kolejny sekret. Aby stamtąd wyjść wykonaj zwis i przejdź na drabinkę na ścianie wagonu, po czym z powrotem wejdziesz na dach wagonu. Wykonaj zwis na prawym boku wagonu (patrząc względem całego pociągu). Wejdź do wagonu. Pozbieraj wszystko dokładnie (nie zapomnij o łomie). Użyj go przy tym przełączniku bez wajchy. Wyskoczy na Ciebie Ninja, więc uważaj. Teraz czeka Ciebie powrót do wagonu, z którego zaczynałeś "zwiedzać" ten pociąg. Idąc tam nie zapomnij o sekrecie (m.im granatnik) w jednym z wagonów, o którym już pisałem, poza tym nadal "kasuj bilety". Gdy będziesz we właściwym wagonie przełącz łomem dźwignię i przygotuj się na zwiedzanie Alexandrii

ALEXANDRIA

Całkiem niezła jazda tym pociągiem. Szkoda, że nie było miejsc siedzących :). Gdy wysiądziesz zabij skorpiony i weź apteczkę (jest w ciemnym narożniku). Na placu zabij gostka. Masz przed sobą duży budynek z kolumnami, oraz mniejszy, z niebieską tabliczką (w nim kręci się paru gostków - może chcesz sobie postrzelać). Z boku (po lewej) tego dużego domu jest amunicja i ... motor. Jednak skorzystasz z niego dopiero za jakiś czas. Wejdź do tego dużego domu (normalnie, przez drzwi :) i spotkaj się z przyjacielem. Słuchaj uważnie, bo Jean Yves wyjaśni Ci, czego masz teraz szukać i gdzie się udać. Po filmiku weź z szafki trochę przydatnych przedmiotów i wyjdź na balkon. Na gzymsie budynku z niebieską tabliczką będzie dwóch koleżków z bronią. Załatw ich. Stojąc plecami do niebieskiej tabliczki wykonaj skok z rozbiegu na dach domu naprzeciwko. Trzymając się krawędzi miń narożnik i gdy będziesz nad przełącznikiem puść na chwilę CTRL. Lara spadając przesunie dźwignię i otworzy tym samym sekret. Wejdź teraz do tego budynku, zastrzel frajera i weź, co Twoje. Pobiegnij za budynek z niebieską tabliczką. Po drodze zajmij się Arabem, który nie bardzo Cię lubi i przejdź na kolejny level.

COASTAL RUINS

Jeśli wrócisz jeszcze do Alexandrii, to Twój przyjaciel znów Ci coś opowie, a przy okazji utłuczesz kilka skorpionów. Nadszedł czas, abyś się dowiedział bardzo ważnej rzeczy. Alexandria jest to pierwszy z wielu leveli będących połączonymi ze sobą. Możesz przechodzić tam i z powrotem. Gdy dobiegniesz do palm droga się rozwidli. Skręć w prawo, rozwal deski i zacznij zwiedzać egipskie muzeum. Dawaj cały czas prosto (mijając kasy), aż do budynku z piramidą. Podejdź do sarkofagu. Wybacz mi ale musiałem zrobić Ci choć jeden mały kawał. Ta mumia jest sztuczna :). Wejdź wyżej po schodach i zajmij się deskami w przejściu. No proszę, znów sala z lustrem. Tym razem przypatrz się podłodze. Nie możesz wejść w żadne wgłębienie (kolce). W lustrze widać, że coś leży na podłodze. Podnieś to (tak, wreszcie masz to, co tygrysy lubią najbardziej - kuszę). Wróć do sztucznej mumii. Wybierz korytarz po prawej stronie piramidy i naprzód. Przygotuj sobie coś szybkostrzelnego (uzi) lub kuszę z celownikiem. Zestrzel wszystkie talerze bo inaczej będziesz biedny. Podejdź do głowy w ścianie i podnieś monetę. Przez niszę udaj się do piramidy, a dalej idź do wejścia obok tego, gdzie znalazłeś kuszę. Wrzuć monetę i wejdź na górę. Podnieś kij od szczotki i wyrwij hak ze ściany. Połącz to w jedno i biegnij do kasy. Stań naprzeciw kluczy (przy takim jasnym fragmencie) i użyj "kijohaka". Masz kluczyki (ale nie do motoru - a już się cieszyłeś). Podnieś klucze z ziemi i wracaj w stronę palm. Teraz wybierz tę drugą drogę, na wprost. Dojdź do basenu z wodą. Przeskocz na drugi brzeg i wykonaj skok z CTRL w stronę niszy. Następnie wejdź po drabinie i biegaj dalej. Jak Ci się podoba wybrzeże Morza Śródziemnego? Ładnie tu, nieprawdaż ? Wskocz na pas zieleni po prawej. Lepiej zmień spluwę na shotguna, bo będzie potrzebny. BTW: Na tej planszy jest jeszcze trochę apteczek i innych dobrodziejstw, ale weźmiesz je, gdy jeszcze kilkakrotnie przemierzać będziesz szlaki Costal Ruins. Przejdź do "wnętrza" budynku i postrzelaj trochę do szkieletów ( jak dobrze pokombinujesz, to zużyjesz tylko 2 pociski od shotguna). Należy je strącić to tego głębokiego dołu. Wejdź po kamiennych blokach na górę, trochę poskacz, podnieś ammo i otwórz bramę kluczem. Opuszczasz (do czasu) Costal Ruins.

CATACOMBS

Właściwie nie masz tu co robić.W nowym pomieszczeniu ruszaj korytarzem na lewo. Naciśnij duży przycisk w ścianie.Zauważ, że obiekt w rogu można przesuwać, ale przeszkadza w tym ruchoma podłoga.Wracaj do Coastal Ruins.Pamiętasz dół, do którego strąciłeś niedawno 2 szkielety? Teraz sam tam zejdź i ostrożnie podejdź do miejsca, nad którym wisi głaz.Wskocz na podest i natychmiast odskocz do tyłu, gdyż głaz właśnie postanowił się urwać.Teraz zapal sobie flarę i wejdź do wnęki w ścianie. W ciemnym pomieszczeniu jest brama, którą można otworzyć łomem.Ruszaj przed siebie. Na końcu krętego korytarza znajdziesz obiekt, który szybko przesuń.Dzięki temu podłoga w Catacombs przestanie się wreszcie ruszać.Wracaj tam i zabierz się za ruchomy blok. Przesuń go przez cały korytarz do następnego pomieszczenia.Gdy ustawisz blok na ostatnim polu, otworzą się drzwi, ale równocześnie zatakują cię demony. Biegiem ruszaj przez przejście i na skrzyżowaniu skręć w prawo.Aby zabić demony, musisz doprowadzić do ich zderzenia z niewielkim, charakterystycznym posągiem. Za chwilę się na niego natkniesz.Demony zwabiasz podobnie jak znanego wcześniej byczka. Gdy już będzie po wszystkim, wracaj na skrzyżowanie, wskocz na słup i zsuń się na sam dół. Biegnij przed siebie i przestaw dźwignię.Ściana się otworzy, a ty znajdziesz się w wielkij hali.Czeka cię teraz zabawa z linami.Nawet nie myśl o spadania, bo to skończy się nieciekawie. Wskocz na pierwszą linę, z niej na drugą, a wreszcie na niewielką półeczkę z przejściem. Po drabinie zejdź na dół.Odwróć się i wejdź do wielkiej hali.Teraz musisz zdobyć 4 trójzęby (Trident), które będą potrzebne w następnym etapie.Z dużej hali odchodzą dwa korytarze (po lewej i prawej).Wdrap się do tego lewego i ruszaj przed siebie.Będziesz musiał trochę postrzelać do szkieletów. Generalnie twoim celem jest dostanie się na najwyższy poziom tej pogmatwanej struktury. Gdy już staniesz na nieco bardziej rozległej przestrzeni, przeskakuj po platformach na drugi koniec hali i znowu wejdź wyżej po drabinie.Na górze zabierz pierwszy Trident i skacz dalej po platformach.Znowu zabawa z liną, a twoim celem niewielkie przejście w centralnej budowli.Teraz ruszaj po drabinie i na górze zabierz drugi Trident.Uważając na szkielety wracaj do wielkiej hali z dwoma linami (jedyną możliwą drogą - Przez Coastal Ruins). Teraz udaj się do drugiego przejścia na dole hali.Biegnij przed siebie, aż w końcu wylądujesz w basenie z wodą.Wyjdź na brzeg, przejdź trochę wyżej i skacz po platformach przy ścianie.Na końcu przestaw dźwignię, co otworzy ci dalszą drogę.Skacz dalej, po czym chwyć się sufitu i przejdź na drugi koniec hali. Zaatakują cię znowu demony.Wskocz bez namysłu do wody i odszukaj niewielkie przejście do pomieszczenia ze zbawiennym posągiem.Gdy demony odejdą w niepamięć, wracaj do miejsca, gdzie zostałeś przez nie zaatakowany.Przestaw przełącznik i skocz na centralną platformę (uwaga na sufit).Teraz przeskocz na lewo, a potem w prawo.Odnajdź niewielką niszę w ścianie, złap się krawędzi i przesuwaj się cały czas w prawo.Następnie ruszaj dalej.Znajdziesz się w nowej hali z Tridentem na środku.Pomagając sobie liną zdobądź ten cenny przedmiot (uwaga na szkielety). Teraz odnajdź drabinę w jednym z rogów pomieszczenia.Ruszaj dalej, a wkrótce zdobędziesz ostatni Trident. Wyjdź z pomieszczenia i po słupach ruszaj na górę.Niebawem staniesz na znajomym skrzyżowaniu. Zjedź na dół po słupie.Na sam dół wielkiej hali dostaniesz się po drabinie. Przebiegnij przez całą halę do miejsca, gdzie po raz pierwszy stanąłeś na jej najniższym poziomie. Pora ruszyć dalej i przejść do etapu Temple of Poseidon.

TEMPLE OF POSEIDON

Skocz, złap się drabiny i zejdź na dół.Staniesz nad wielkim dołem. Trzeba doprowadzić do zalania tej dziury przez wodę z każdej z 4 stron. Na początek udaj się przez przejście na północnej ścianie.Ruszaj przed siebie, obiegnij pierwsze pomieszczenie, a w następnym wczołgaj się do dziury pod wielką gębą.Idź dalej, a wkrótce zobaczysz posąg Poseidona. Podejdź do niego i użyj jednego z Tridentów.Odblokuje to strumień wody, który skieruje się do dziury w głównej hali. Nie omieszkaj udać się właśnie tam i ruszyć do południowego przejścia. Za chwilę zobaczysz kolejną gębę.Wdrap się na górę po słupie. Umieść na miejscu kolejne Trident i znowu wracaj do głównej hali. Teraz udaj się na wschód.Po lewej stronie znajdziesz ścianę, po której można się wdrapać.Na górze znajdziesz kolejny posąg, więc umieść trzeci Trident na miejscu.Zaatakuje cię demon. Pamiętasz, że jedyną drogą pozbycia się tego intruza, jest naprowadzenie go na posążek ptaka.Takowy posążek znajdziesz zaraz przy początku tego etapu (na górze).Szybko się tam udaj i odpraw demona.Zejdź znowu na dół i ruszaj na zachód.Po lewej jest wnęka w ścianie.Musisz tam wejść, ale dostępu broni pole, które zapala się, gdy nie na wejdziesz.Najpewniej będzie podejść do ściany po lewej stronie pola i malutkimi kroczkami w prawą stronę podsunąć się bezpiecznie tak, żeby móc podciągnąć się wyżej. Na górze znajdziesz ostatni już posąg Poseidona.Umieść Trident na miejscu i wracaj do centralnej hali.Możesz teraz bez obaw wskoczyć do dziury. Nąstepnie wpłyń do korytarza w ścianie.Gdy wyjdziesz z wody, staniesz przed schodami.Skręć w dowolną stronę. W następnym pomieszczeniu zaatakują cię dwa demony.Nie ma co się martwić. Po obu stronach stoją duże wazy.Gdy je rozbijesz, ujawnisz posążki, które szybko pomogą ci pozbyć się latających przeszkadzajek. W następnym pomieszczeniu jest sarkofag, z którego wydobędziesz Left Gauntlet.Gdy to uczynisz, po obu stronach sarkofagu otworzą się drzwi. Wejdź do którykolwiek.W korytarzu odnajdź przejście wysoko w ścianie. Podciągnij się i przeczołgaj się dalej.Właśnie przeszedłeś do następnego etapu.

THE LOST LIBRARY

Wbiegnij do dużej hali znanej z demka i wybierz środkowe drzwi po lewej. Zjedź po słupie na sam dół (uwaga na ostrza), a następnie po podobnym słupie wdrap się na górę.Trafisz do nowego pomieszczenia i zostaniesz zaatakowany przez uzbrojonego robota(?).Jedynym czułym miejscem tego cwaniaczka jest niebieskawy punkt na klatce piersiowej.Można go pokonać bez większego problemu zwykłymi pistoletami (strzelaj patrząc mu prosto w oczy).Gdy facet wreszcie straci zapał, podejdź go gwiazdy w ścianie i wydłub ją za pomocą łomu.Teraz podejdź do lewej ściany tej konstrukcji i znajdź drabinkę, po której wejdź na górę.Teraz skręć w lewo i zjedź na dół po słupie. Spotkasz dwóch kolejnych wrogów.Zabij ich i ruszaj w lewo.Znajdziesz szyb z drabiną, za pomocą której zejdź na dół.Spotkasz tam kolejnego przeciwnika, jednak trudniejszego do zabicia, bo siedzącego na koniu. Gdy już sobie z nim poradzisz, zabierz klejnot, który po nim został i wracaj na górę po drabinie.Odszukaj drzwi i dziwny slot obok nich. Umieść w nim kamień, a w następnym pomieszczeniu pociągnij za łańcuch, który otwiera podwodne wrota (czasem trzeba pociągnąć dwa razy, żeby brama zaskoczyła).Wracaj do komnaty, gdzie znalazłeś gwiazdę w ścianie. Po obu stronach pomieszczenia jest droga wiodąca do korytarza z rozbujanymi łańcuchami.Wybierz dowolny, a i tak na końcu znajdziesz klapę w podłodze. Otwórz ją i wskocz do wody.Płynąc przed siebie, szybko zobaczysz wrota, które otworzyłeś liną.Wpłyń do nich i w małej komnacie zabierz dwie kolejne gwiazdy.Teraz musisz wrócić do głównego hallu z wieloma drzwiami.Droga prowadzi ponownie przez te wredne ostrza. Wybierz ostatnie drzwi po prawej (patrząc w stronę wielkich wrót). Za nimi kryje się planetarium.Na ścianach zobaczysz trzy sloty na zdobyte wcześniej gwiazdy.Umieść je na miejscu, a pootwierasz kraty zasłaniające modele planet.Teraz musisz ustawić owe modele na odpowiednich polach.Trzeba to zrobić w następującej kolejności (licząc od środka): niebieska, szara, zielona, czerwona, pomarańczowa.Dzięki temu otworzysz sobie drzwi zaraz obok ostatniej planety.Przejdź przez nie i ruszaj dalej po czym skręć w prawo (po drodze otwórz sobie drzwi, ale nie przechodź przez nie). Kolejna zagadka przed tobą.Wygląda na trudną, ale to pozory.Najpierw zgaś wszystkie płomienie (stań na polu z pentargamem), a potem przestawiaj dźwignie kolejno. Gdy wszystkie pochodnie zapłoną, na środku komnaty wysunie się zestaw bloków.Zaatakują cię też ogniki.Skacz na górę, a znajdziesz tam małą sadzawkę, która ostudzi zapał demonów. Teraz ruszaj do następnego pomieszczenia, a kolejny korytarz zaprowadzi cię do drzwi.Gdy je otworzysz, znajdziesz się na górnym poziomie głównego hallu.Przebiegnij na drugą stronę i wybierz ostatnie drzwi.W kolejnej komnacie znowu pojawią się ogniki. Na szczęście tuż obok jest basenik, który pomoże ci pozbyć się "latadeł". Wracaj do poprzedniego pomieszczenia i podnieś Pharos Pillar. Wracaj do hallu i wejdź w najbardziej oddalone drzwi na tej samej ścianie. Zsuniesz się do sporej jaskini.Szybko odskocz, bo w twoją stronę zmierza już wielka kula.Teraz zabij ewentualnych intruzów i poszukaj dźwigni zawieszonej na ścianie.Skocz, przestaw ją, a nieopodal wysunie się blok. Wskocz na górę, a następnie wykonaj skok by złapać się krawędzi.Wdrap się do przejścia i ruszaj naprzód. Przeskocz na głowę wielkiej rzeźby i pociągnij za łańcuch.Dzięki temu paszcza rzeźby nieco się poszerzy i będziesz mógł się do niej wczołgać. Uczyń to, a następnie wdrap się po słupie.Idź dalej korytarzem, podnieś pochodnię i wejdź do małej komnaty po lewej.By zapalić ogień, stań na jednym z wywyższonych pól.Przypal pochodnię i ruszaj dalej. Za chwilę zobaczysz drewnianą podłogę.Stając na niej, upuść pochodnię i odsuń się.Po chwili powstanie wielka dziura, więc wskakuj do środka. Na dole podnieś jeden ze zwojów (tylko ten się da) i wracaj do głównego hallu (korytarzem pod sufitem).Musisz wrócić na górę.Jedyna droga prowadzi ponownie przez salę z tymi płonącymi posągami.Gdy już znajdziesz się na górnym poziomie głównego hallu, wybierz pierwsze drzwi po lewej. W następnej komnacie znajdziesz harfę.Połóż obok niej znaleziony wcześniej zwój, a Lara odegra melodyjkę, która otworzy tajne przejście.Przejdź przez nie i pociągnij za łańcuch.Wielkie drzwi w głównym hallu staną otworem, więc przejdź przez nie.Upewnij się, że masz przy sobie Pharos Pillar i w drogę.

HALL OF DEMETRIUS

Ruszaj naprzód.Za chwilę staniesz w wielkiej hali.Skręć w prawo i wejdź w przejście.Znajdziesz pomieszczenie, a w nim Pharos Knot leżący na ołtarzyku.Podnieś artefakt zejdź na dół, po czym udając się na drugi koniec hali, wejdź w kolejne przejście.Obejrzyj filmik.Gdy odzyskasz kontrolę nad Larą, zabij najemników Von Croy'a i wracaj na górę.Przesuń lampę po widocznych śladach na podłodze.Otworzysz w ten sposób tajemne przejście, z którego natychmiast skorzystaj.Za chwilę znajdziesz się ponownie w Costal Ruins.

PHAROS, TEMPLE OF ISIS

Do tego etapu dostaniesz się podwodnym przejściem w Coastal Ruins. Znajduje się ono zaraz przy wyjściu z innego etapu - Hall of Demetrius. Gdy już znajdziesz się w wielkiej podwodnej jaskini, twoim oczom ukaże się wielka budowla.Po obu stronach głównych wrót są dwa małe korytarze, do których możesz wpłynąć. Każdy zaprowadzi cię do slotu, w którym umieścisz Pharos Pillar i Pharos Knot.Otworzy to główne wrota, a ty czym prędzej je przepłyń.Jesteś w świątymi.Wskocz do dołu z wodą, a w podwodnym pomieszczeniu otwórz sobie drzwi po prawej stronie.Po chwili znajdziesz się w hallu.Zabij latającą hydrę i udaj się w lewo (południe). Znajdziesz się w sporej komnacie z posągiem bogini. Drzwi się za tobą zamkną, ale nic to.Po obu stronach posągu jest słup (w rogach pomieszczenia), a na nim figurka skarabeusza. Za pomocą łomu wydłub oba posążki.Uwaga, gdy to uczynisz, zacznie za tobą biegać stado prawdziwych skarabeuszy.Podniesienie obu figurek wysunie słupy w centralnej cześci komnaty.Łapiąc okazję, wskocz po nich do przejścia pod sufitem.W następnym pomieszczeniu wciśnij duży przycisk i podnieś Winding Key. Teraz wracaj do hallu z basenem.Na miejscu wybierz zachodnie schody. Trafisz do pomieszczenia z niewielką piramidą.Musisz w niej umieścić 4 figurki skarabeuszy.Zauważ, że w tym samym pomieszczeniu są 3 drogi prowadzące do niższych komnat (północ, południe, zachód).W każdej z nich jest kolejna firurka skarabeusza.O przejściu północnym zapomnij, bo znajdująca się tam figurka jest zepsuta (podobnie, jak jedna z tych, którą już posiadasz).Wypada odwiedzić południe i zachód.W obu przypadkach musisz postępować tak samo.Gdy tylko zjedziesz na dół po pochylni, znajdziesz się w jeziorku łatwopalnej cieczy.Od razu w jej kierunku ruszą dwa ogniki, więc musisz czym prędzej wydostać się z pułapki. Następnie wyciągasz ze ściany figurki i uciekając przed robalami, wracasz na górę.Szybko zorientujesz się, że masz 3 dobre posążki.Brakuje więc trzeciego.Po niego udamy się do etapu Cleopatra's Palaces.Wracaj do hallu z basenem i ruszaj na północ.Ten fragment pobytu na tym levelu ujmę wraz z "Temple of Isis", gdyż póki co, długo tu nie zabawimy. Ruszaj przed siebie, wejdź po schodach i wbiegnij na górę po pochylni. Powinienieś trafić na ukryte drzwi (rzeźba w ścianie).Pomóż sobie łomem i ruszaj dalej.Za chwilę pokonasz kolejne drzwi i staniesz przed otworem w podłodze. Wskocz do niego, a pochylnia zabierze cię do kolejnego jeziorka łatwopalnej cieczy. Szybko skręć w lewo i wyjdź w ostatniej chwili w rogu pomieszczenia. Przywłaszcz sobie skarabeusza i wracaj na górę (kilka skoków i gotowe). Wracaj do "Pharos, Temple of Isis".Umieść w piramidzie wszystkie 4 skarabeusze i podnieś Machanical Scarab.Przy pomocy menu połącz go z Winding Key...fajna zabawka :) Wracaj do Cleopatra's Palaces.

CLEOPATRA'S PALACES

Ponownie miń pomieszczenie z sadzawką i wejdź po schodach. Idąc dalej trafisz na przejście oznaczone symbolem orła (malowidło na ścianie).Korytarz jest broniony przez pułapkę, jednak dzięki naszej zabawce można ją ominąć.Stań na polu oznaczonym symbolem skarabeusza i w menu wybierz nakręcanego robaczka.Prawda jak fajnie? Przebiegnij przez, bezpieczny już, korytarz i podnieś robaczka.Teraz skręć w prawo. Znajdziesz się w komnacie z sarkofagiem.Wydobądź z niego Right Gauntlet i wracaj do poprzedniego pomieszczenia.Udaj się na wschód i ponownie zrób użytek ze swojej zabaweczki.Na drugim końcu korytarza podnieś "przyjaciela" i ruszaj dalej.Zabij hydrę i odszukaj kolejne przejście oznaczone naściennym malowidłem (na zachodniej ścianie).Za chwilę zobaczysz dźwignię umieszczoną wysoko na ścianie. Skocz, opuść ją, a otworzą się wrota i z podłogi wysunie się blok. Wdrap się na ten blok i skocz tak, by złapać się szczeliny w ścianie. Przesuwaj się cały czas w prawo, aż do momentu, gdy będziesz mógł podciągnąć się wyżej. Ruszaj dalej, a za chwilę wydobędziesz Right Greave z kolejnego sarkofagu. Wracaj na dół (tam gdzie była dźwignia na ścianie).Idź w kierunku pomieszczenia, gdzie zabiłeś ostatnią hydrę.Po drodze zobaczysz nowe otwarte drzwi.Przejdź przez nie i zabierz Pharos Knot (jest w sarkofagu).Ruszaj do wspomnianego wyżej pomieszczenia (zabiłeś tam hydrę) i wejdź w zarośnięty bluszczem korytarz (nie po schodach). W następnej komnacie wejdź po schodach i umieść Pharos Knot w odpowiednim slocie. Przejdź przez otwarte wrota.Stań na podeście, a zobaczysz dziwne zjawisko. Na drugim kamieniu pojawi się złota imitacja Lary.Lepiej do niej nie strzelać, gdyż w ten sposób sam będziesz zadawał sobie obrażenia.Nie masz nic innego do roboty, więc staraj się udać na górę tej hali.Droga wiedzie przez serię kładek i drabinek pod sklepieniem.Po drodze pojawią się hydry, które mogą atakować twoją imitację. W takim przypadku musisz wracać szybko na dół, bo posążek sam się nie obroni. Gdy wreszcie staniesz na najwyższym poziomie, zauważ dwie dźwignie na ścianach. Musisz przesunąć każdą z nich.Otworzą one parę drzwi nieopodal. Za jednymi znajdziesz Hathor Effigy, za drugimi Ornate Handle. Połącz oba itemy i skocz do południowej niszy.Umieść Portal Guardian na podeście po lewej stronie drzwi.Ruszaj dalej i wkrocz do komnaty grobowej.Zaatakują cię dwaj strażnicy. Wybierz silną broń i wykończ dryblasów.Gdy to uczynisz, zabierz z sarkofagów Left Greave i Breast Plate.Po wszystkim wskocz na dołu na środku pomieszczenia.End of this level.



PART 2
 stat4u