Preview - czyli co już wiemy

Demo TR4 już jest! Tutaj znajdziesz sam plik oraz opracowanie.

Tak więc mamy już pierwsze dane na temat Tomb Raider IV, którego podtytuł brzmi The Last Revelation. Gra zostanie wydana w listopadzie na PC i Playstation.

Fabuła gry będzie się koncentrować wokół starożytnego Egiptu.Świat stanie w obliczu nowego zagrożenia. Nietypowe ustawienie planet i gwiazd zwiastować będzie coś niedobrego.Lara znajdzie się w trudnej sytuacji i będzie musiała ratować zarówno siebie jak i resztę świata (hmm...). Podstawowe lokacje występujące w grze: Karnak, Kair, Giza, Alexandria, Dolina Królów. Same levele to tajemnica, ale nazwy mówią dużo:
Cleopatra's Palaces, The Lost Library, Library Vaults
Catacombs, Tulun Mosque, Citadel Gates
Citadel, Hall of Demetrius, Giza Pyramids
Sphinx Complex, Underneath the Sphinx, Guardians of Semerkhet
Pharos, Temple of Isis, Temple of Horus


Nowy engine pozwolił na wyeliminowanie screenów podczas ładowania poziomów.Całość będzie zrobiona tak, że będziemy mieli wrażenie płynnego przechodzenia pomiędzy kolejnymi lokacjami. Konstrukcja poprzednich części TR opierała się na kwadratowych blokach.Wszystko było więc schematyczne i łatwe do przewidzenia.Core obiecuje teraz wprowadzić zupełnie nowe formy modelowania otoczenia.Chodzi o to, by uniknąć architektury przypominającej budowle z klocków.

Do lamusa odszedł stary i dobrze znany system menu. Nie będzie już więcej obracającej się zawartości. Zostanie to rozwiązane inaczej, a myśle, że i lepiej. Gra będzie posiadać wbudowany dziennik, do którego można będzie sięgnąć w trakcie gry. Dziennik będzie zawierał opis postępów Lary (podobnie jak w Baldurs Gate), dodatkowe wskazówki i mapy. Do bardziej użytecznych elementów dołączą pochodnia i latarka które można będzie łączyć z bronią. Zrezygnowano z zamieniania Larę w chodzący skład broni. Pistolety, UZI, rewolwer, granaty i kusza. Nowością mają być różne rodzaje amunicji i granatów. Warto dodać, że kusza będzie operować na tzw. trybie snajperskim, podczas strzelania widok będzie się zmieniał na FPP.

Nowy system pozwoli na nowe typy zagadek, które mają być kluczową częścią Tomb Raider IV.Lokacje będą mniejsze nie zmuszając nas do długiego bieganie w jedną i drugą stronę. Całe otoczenie emanować ma tejemniczością...grobowce, krypty itd.

Zobaczymy nowe efekty atmosferyczne.Nowy system odpowiadający za światła w połączeniu z environment mapping pozwoli na jeszcze lepsze doznania wizualne.Poziom detali ma być znacznie zwiększony w stosunku do poprzednich części gry.

Lara znowu przeszła kilka zabiegów upiekszających i teraz ma jeszcze więcej polygonów (ciekawe gdzie? :).Nowe ruchy pozwolą jej na pokonywanie nowych pułapek. Sporo możliwości przyniesie zabawa z liną.Biegniesz, skaczesz i chwytasz się liny.Następnie wspinasz się wyżej by tam się rozbujać i dostać do konkretnego miejsca. Opisując nowe ruchy nie wolno pominąć kilku sposobów forsowania drzwi (kopniak, klamka, pchnięcie barkiem, użycie łomu). Do tego dojdzie przeszukiwanie ciał i otwieranie drzwi znajdujących się w podłodze lub suficie. Warto też wspomnieć, że Lara zyska nowy głos (I must hear that:).

Tym razem zagadki nie mają opierać się tylko na przesuwaniu bloków i szukaniu kluczy/przełączników.Wprowadzone zostaną zupełnie nowe rozwiązania, dzięki którym TR pozbędzie się naleciałości ostatnich lat. Orientacja w terenie zostanie ułatwiona w dość ciekawy sposób. Podczas używania klawisza "look", Lara stanie się przezroczysta. Nie wiem jak to będzie estetycznie wyglądać w praktyce, ale może się przydać.

Modyfikacji ulegnie system celowania.Od teraz gracz będzie mógł w każdym momencie zmienić cel Lary.Da to możliwość eliminowania w pierwszej kolejności bardziej niebezpiecznych przeciwników.

Wśród wrogów spotkamy mumie, szkielety, duchy, sfinksy, żywe posągi, wielkie pająki oraz ludzi (oby nie za wielu).Wygląda to na standardowe menu gry fantasy...oczywiścia z akcentem egipskim.

Tomb Raider IV ma zawierać wiele oryginalnych elementów, nie spotykanych dotychczas w serii.Całość ma wpłynąć dodatnio na grywalność produktu.

Level treningowy przedstawi nam Larę w wieku 16 lat (co dobrze widać:) podczas pobytu w Anghor Watt w Kambodży. Nasza młoda bohaterka wraz z jej mentorem Wernerem Van Croyem będzie uczyć się nowych (i starych) ruchów, a następnie zmierzy się w wyścigu na czas.Niestety Van Croy ulegnie tragicznemu wypadkowi, któremy Lara nie będzie mogła w żaden sposób zaradzić.W tym momencie akcja przenosi nas do czasów dzisiejszych i zaczyna się właściwa akcja.Level treningowy będzie integralną częścią gry i nie da się go ominąć (podobnie jak np. w Driver).

W TLR pomykać będziemy używając jeep'a i motoru. W sumie chyba wystarczy, gdyż operując na obszarze ograniczonym do jednego kraju przesadą byłoby umieszczanie pełnego zestawu maszyn.

Tomb Raider III przyczynił się do spadku popularności serii. Co prawda nadal gra wzbudzała wiele emocji, jednak pojawiły się już głosy wzywające do zaprzestania wydawania dalszych części. The Last Revelation ma więc za zadanie przywrócić zaufanie graczy.Oczywiście najpewniejszą metodą jest wspomniany powrót do korzeni czyli do TR1.Jak wiadomo, "jedynka" była bezdyskusyjnie najlepiej odbieraną częścią całej serii.Czy programistom z Core uda się wykorzystać stary klimat i sprawnie połączyć go z nową technologią? Przekonamy się już pod koniec roku. Jeżeli autorzy dotrzymają słowa danego w pierwszych zapowiedziach, sukces może okazać się faktem. Ryzyko jest spore, gdyż w wypadku porażki TR4 na rynku, bardzo ciężko będzie podtrzymać wysokie zainteresowanie Larą, a co za tym idzie możliwą, piątą już częścią jej przygód.

Przedstawiamy także:
Tapety

Ostatnie przedpremierowe screeny

Nasz wywiad z Core Design (about TR4).

Wywiad z Adrianem Smithem z Core nt. TR4

Duży wywiad z Richardem Mortonem (Core) nt. TR4

Autorzy Tomb Raider IV (pix, info)

SPOILER - Skrót fabuły TR4 - SPOILER

Lara będzie już poruszać ustami - zobacz jak!

Duże screeny (zestawy): | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |

Film - TR4 w akcji
Film - TR4 w akcji part 2
Film - TR4 w akcji part 3
Film - TR4 w akcji part 4
Film - TR4 w akcji part 5 (new inventory system)

































 stat4u