Autorzy Tomb Raider IV


Martin Gibbins
Historia: Asterix and the Great Rescue (Master System), BC Racers (PC), Blam! (PC/Playstation/Saturn) ShellShock (PC/Playstion/Saturn), Swagman (Playstation/Saturn), Tomb Raider 3 (PC/Playstation)

W TR4: Pracuje nad pułapkami, zagadkami i poprawkami w enginie gry.

Derek Gilchrist
Historia: Tomb Raider - Playstation ShellShock - Playstation Ninja - Playstation Fantastic Dizzy (Sega Genesis,Amiga,CD32 etc.) Cosmic Spacehead (Sega Genesis,Amiga) Magicland Dizzy (Amiga, Atari ST) Bubble Dizzy (Amiga, Atari ST) Prince of The Yolkfolk Dizzy (Amiga, Atari ST) Captain Dynamo (Amiga, Atari ST) Battle Valley (Amiga, Atari ST) Spot (Atari ST)

W TR4: Pracuje nad optymalizacją kodu gry i nad nowymi możliwościami samego enginu.

Richard Flower
Historia: Poprzednio zatrudniony w Electronic Arts.W Core pracował nad TR3 i TR2GOLD.

W TR4: Programuje TR4 na PC.

Chris Coupe
Historia: 86-89: Elite Systems Ltd
89-97: Arc Developments
97-99: Core Design

W TR4: Programuje TR4 na PSX.

Tom Scutt
Historia: Studiował sztuczną inteligencję na uniwersytecie w Nottingham. Potem pracował nad AI w Tomb Raider III.

W TR4: Programuje AI każdej postaci (wrogowie bądź NPC) w grze.

Richard Morton
Historia: Yogi Bear, Scooby Doo, Chuck Rock II, Asterix and the power of the gods, Thunderhawk II, Tomb Raider II & III.

W TR4: Nowe etapy, pułapki i zagadki, umieszczanie przeciwników na mapach. Ogólne testowanie grywalności.

Jamie Morton
Historia: Tomb Raider III. Pracował też nad mapami w Thunderhawk 2 i Shellshock.

W TR4: Tekstury i obiekty na niektórych etapach.Pracował też nad fabuła i wniósł kilka pomysłów do tematu nowych zagadek i pułapek.

Andy Sandham
Historia: BLAM! Tomb Raider III. Fighting Force.

W TR4: Projekt leveli, grafika i obiekty 3D do umieszczenia na poziomach.

Peter Duncan
Historia: Absolwent szkoły filmowej, pracownik studia graficznego.

W TR4: Projekt leveli, modelowanie i teksturowanie.

Joby Wood
Historia: Battle Valley (Amiga). Pub Trivia (Amiga-St). Llamazap (St Falcon). Tempest 2000 (Jaguar-PC). Fantastic Dizzy (MegaDrive-Amiga). BC Racers (PC-3DO). Ninja Shadow of Darkness (Playstation).

W TR4: Generalnie odpowiedzialny za kilka ostatnich etapów. Ponadto był człowiekiem "od wszystkiego".

Phil Chapman
Historia: Animacja w Tomb Raider III.

W TR4: Projekt i animacja przeciwników.

Jerr O' Carroll
Historia: Running Man. Moonwalker. The Deep. Littil Divil i Team Suzuki dla Gremlin. Ponadto Gender Wars, Heimdall 1 & 2, Premiere, Asterix, Ninja - do tego TR2&3.

W TR4: Jest odpowiedzialny za ruchy Lary. Pracuje też na scenkami FMV i nowymi pojazdami.

Pete Connelly
Historia: Pracuje nad grami jakieś 4 lata. Ponadto tworzy na potrzeby innych gałęzi przemysłu rozrywkowego. Z muzyką bawił się już za czasów C-64.

W TR4: Jest odpowiedzialny za wszelkie elementy udźwiękowienia TR4.

Mark Hazelton
Historia: Pracował nad: Rosco McQueen, Tomb Raider II, Tomb Raider III, Ninja, Fighting Force 1 & 2 Z muzyką bawił się już za czasów C-64.

W TR4: Tworzy wszelkie obrazki z Larą.Wliczyć w to można wszelkie rendery oraz scenki z FMV.
 stat4u