Recenzja:
Wbrew zapowiedziom Core i Eidos, demo TR4
wyszło już w nocy z 22 na 23 października.
Plik ważący 12MB kusi swoją zawartością,
lecz jak jest naprawdę? Analizując ten problem
ukończyłem demko 14 razy pod rząd.
Niestety - myślę, że ludzie, którzy nigdy nie lubili
serii TR, także i tym razem nie znajdą nic dla siebie.
Z drugiej strony możliwe, że entuzjaści pierwszej/drugiej
części znięchęceni wtórnością TR3/TR2, teraz znowu
chętnie będą grać.Zapowiadany przełom pod postacią
zerwania ze starym systemem "klucz/drzwi/dźwignia/ruchomy blok"
chyba się udał.Teraz naprawdę nic nie jest już takie oczywiste,
a możliwych dróg rozwiązania jest znacznie więcej.Nowe ruchy
Lary też robią wrażenie.Nasza bohaterka posiada teraz
całkiem pokaźny wachlarz możliwych posunięć.Sprytnie
urozmaica to grę i roszerza zakres możliwych zagadek.
Doliczyłem się ponad 20 trybów poruszania.
Taki Drakan z ledwie 4-5 wypada raczej "słabo".
Trochę denerwuje brak obsługi mouse look'a.
Celowanie w główy szkieletów przy pomocy
klawiszy nie należy do najsprostszych rzeczy.
Jak już wspominiałem na wstępnie, demo jest krótkie.
Zawiera jednak dość pokazowych sytuacji, aby zorientować
się jak będzie wyglądać finalna wersja.Moim zdaniem
sam system gry jest udany (chociaż z drugiej strony
znowu widzę stare bugi - dlaczego?).Jeśli Core
doda do tego dobrą fabułę/akcję (sorry, ale moim zdaniem "storyline"
TR3 nie był najwyższych lotów) i ciekawe poziomy, to można mówić
o sukcesie.Z drugiej strony nie będę
się strasznie dziwić, jeśli ktoś zmiesza TR4 z błotem.
Ta gra będzie budzić mieszane uczucia - to pewne.
Zresztą radzę samemu sprawdzić.Pograjcie i piszcie do nas
co myślicie.Jesteśmy bardzo ciekawi waszych opinii.
Walkthrough:
W menu ustaw sobie rewolwer połączony
z celownikiem (zostaw tak na całe demko)
i ruszaj przed siebie.
W następnej sali możesz załatwić dwa szkielety, albo
od razu wykonać podwójny skok i złapać się liny.
Zjedź na dół i podejdź do koła otwierającego bramę
(jeśli go nie widzisz, to poczekaj aż miejscowy
rozpali pochodnie).Pokręć kołem dobrych kilka razy
po czym ruszaj sprintem do zamykającej się bramy.
Wdrap się na górę po drabinie i ruszaj dalej.
W dużej sali podejdź do ostatnich drzwi po lewej stronie
i otwórz je pchnięciem (uwaga na robactwo).
Korytarz zaprowadzi cię do kolejnej sporej sali, w której
na anihilację czekają dwa szkieletory.Gdy się ich
pozbędziesz ruszaj w prawo.Drzwi otworzysz poprzesz strzał
w mechanizm (celuj w kulę).Pokonaj następny szkielet,
wdrap się na wysoki słup i skocz do niszę z klejnotem w ścianie.
Zabierz go i wracaj do ostatniej sporej sali (ta z wilczym dołem).
W jednym z rogów owego pomieszczenia zobaczysz niewielki podest,
a nieopodal niego dźwignię umieszczoną wysoko na ścianie.
Musisz tak skoczyć, by ją złapać i własnym ciężarem ciała
zmusić do zmiany pozycji.Dzięki temu z podłogi wysuną się dwa
bloki stanowiące świetną drogę do przejścia w suficie.Mknij dalej,
aż znajdziesz się w bibliotece z manuskryptami.Po lewej zobaczysz
drzwi, które otworzysz przy pomocy zdobytego wcześniej klejnotu.
Zabierz część leżącą na ziemi i ruszaj dalej.Otwórz sobie kolejne drzwi,
a znajdziesz się na drugim poziomie znajomej sali.Pobiegnij naokoło do
ostatnich drzwi, otwórz je i idź dalej.W pewnym momencie
zobaczysz dwa ogniste obiekty, które najwyraźniej postanowiły skrzywdzić
Larę.Szybko skręć w lewo i pędź przed siebie wpadając do wody.Ogniste
paskudy otopią się niechybnie, a ty możesz spokojnie opuścić basen.
Swoją uwagę skieruj teraz na stojący nieopodal ozdobny stół.
Musisz go przemieścić na oznaczone pole w rogu pomieszczenia.
Teraz bez przeszkód podniesiesz drugą część przedmiotu znalezionego
wcześniej w bibliotece.Za pomocą opcji "combine" połącz je, po czym ruszaj
do pomieszczenia, w którym zaatakowały cię ogniki.Użyj artefaktu na
mechaniźmie w ścianie i przejdź przez drzwi.Koniec demka.
Wymagania systemowe:
- Pentium Class 233 MHz lub w 100% kompatybilny (266 MHz zalecany)
- 16 MB RAM (zalecane 32 MB RAM)
- Windows 95 lub Windows 98
- Direct X 6.1
- 4MB Karta graficzna (zelacana karta 3D)
- 4X CD-ROM
|