Wywiad z Core design przeprowadzony przez nas
na początku sierpnia.
Pytanie:
O czym opowiada Tomb Raider IV? Gdzie i po co udaje się
Lara tym razem?
Core Design:
Lara zostaje wynajęta do zbadania nieznanego grobowca.
Podczas badania nietkniętych katakumb, przez przypadek
uwalnia potężnego i złego ducha boga Seta (brat Horusa,
uwięziony w krypcie przez niego samego).Lara dowiaduje
się, że jedyną osobą, która może ponownie
unieszkodliwić ducha, jest ona sama.Aby
tego dokonać, musi przywrócić do życia Horusa
podczas odpowiedniego ustawienia konstelacji Oriona
na przełomie tysiącleci.Wtedy ten będzie mógł stoczyć
walkę z Setem i unieszkodliwić go.Tak się składa, że
wszystko nie jest takie proste i akcja będzie miała
kilka kluczowych zwrotów.Lara nie będzie sama i przyjdzie jej czasem
skorzystać z pomocy starego przyjaciela Jean-Yves'a.
Nasza bohaterka ocali mu życie po tym, jak jej przeciwnik Von
Croy porwie go by zwabić ją samą.
Pytanie:
TR3 budził dość mieszane uczucia i do wydania czwórki
wielu odnosi się sceptycznie.Czy TR4
naprawi błędy poprzednich części?
Core Design:
Engine gry nie jest do końca nowy, jednak ten z TRIII został
rozebrany na części pierwsze i niemal zupełnie przebudowany.
Tak więc engine TRIV jest w ok. 90% nowy.Fundamentalne elementy
jak choćby celowanie zostały w całości odmienione.To samo dotyczy
inteligencji przeciwników.Wielu wrogów będzie mogło gonić Larę
po całej mapie korzystając z wielu ruchów dotąd dla nich niedostępnych.
Nowy engine pozwolił także na wyeliminowanie zagadek z przesuwaniem
bloków i dźwigni.W to miejsce pojawi się dużo więcej nowych rozwiązań
niespotykanych dotychczas w serii.
Pytanie:
Zapowiadacie, że akcja gry osadzona zostanie w
mniejszych pomieszczeniach niż to miało miejsce dotychczas.
A co z atmosferą takich leveli jak The Lost Valley czy
Wreck of Maria Doria? Te wielkie, otwarte przestrzenie podobały
się graczom.
Core Design:
Gra zawierać będzie ok. 15 poziomów.Ogólny rozmiar świata gry
jest mw. taki sam jak w TRIII, jdenak same pomieszczenia zostały
zmniejszone.Możemy się więc skupić na samej atmosferze i fabule.
Będzie trochę dużych lokacji, jednak musimy być pewni, że gracz
nie będzie się po nich uganiał w poszukiwaniu jakiejś wskazówki.
Otrzymaliśmy sporo informacji o tym, że lokacje w TRIII były zbyt
duże i gracze biegali po nich zapominając o samym celu poziomu.
Pytanie:
Jak brzmieć będzie muzyka w TR4? Czy Pete Connelly wprowadził
jakieś zmiany do jej ogólnego charakteru?
Core Design:
Soundtrack będzie raczej klasyczny.Główny motym będzie podobny
do tego z TRIII.Jednak Peter skomponował też swoje własne i oryginalne
kawałki.
Pytanie:
A co z pojazdami? Czy zamknięty charakter grobowców
pozwoli na eksploatację jakichś maszyn?
Core Design:
Tak...będą pojazdy.Tyle możemy powiedzieć teraz.
(update - teraz wiadomo, że będzie jeep i motor).
Pytanie:
Dwa życzenia od dłuższego czasu przewijają się przez internet -
tryb multiplayer i edytor leveli. Pomijając ten pierwszy aspekt,
dlaczego nie chcecie wydać tego edytora? Czy obawiacie się
konkurencji ze strony co bardziej utalentowanych maporobów?
Core Design:
Problem polega na tym, że edytor poziomów jest integralną częścią
pakietu do tworzenia TR.Nie posiadamy wersji mogącej działać
samodzielnie i na dzień dzisiejszy trudno było by ją uzyskać.
Pytanie:
Jak prezentuje się wasz nowy engine graficzny?
Czy można liczyć na znaczną poprawę jakości wyświetlanej
grafiki?
Core Design:
Znacznie lepsza jakość, więcej detali i możliwości.Wykorzystamy
bump mapping, surface mapping oraz nowy system oświetlenia.
Otoczenie będzie bardziej interaktywne.Nowy system pozwala nam
umieścić na ekranie o wiele więcej obiektów 3D.Ponadto możemy
dodawać 3D-upiększenia do drzwi, ścian itp.
Pytanie:
Sądząc po zapowiedziach, zamierzacie ograniczyć
liczbę przeciwników.Czy istotnie nie dojdzie do tego,
że głównym problemem stanie się anihilowanie kolejnych
wrogów?
Core Design:
Wrogów będzie mniej, jednak będą oni teraz znacznie bardziej
inteligentni, więc Lara będzie miała większe problemy z pozbyciem
się zagrożenia.Przeciwnicy mają swoją genezę w mitologii, ale dodamy
też kilka własnych, niezwykłych stworów.
Pytanie:
Czy moglibyście powiedzieć coś na temat zmian
na ekranie ekwipunku?
Core Design:
Jak tylko uruchomisz grę od razu trafisz na zupełnie nowy
interface.Nie ma już kółeczek, paszportów itd. Przedstawimy
zupełnie nowy system, który pozwoli na dowolną kombinację
ze znalezionymi przedmiotami.Nowością jest też pamiętnik Lary,
w którym znajdą się zapiski z gry, mapy i wskazówki.W każdym
momencie można będzie się do niego odwołać.
Głównym celem powstania nowego menu jest ułatwnienie życia
Larze i większa zabawa dla gracza.Wszystkie elementy można będzie
łączyć (np. Latarka + bateria + broń).Mapę można będzie odnajdywać
w kawałkach, a gdy Lara znajdzie już wszystkie, to nie tylko
będzie miała wgląd na strukturę obszaru, ale odnajdzie też
sprytnie ukryte sekrety.Dostępna będzie też lornetka pozwalająca
na obserwację dalszych lokacji, lub odczytanie czegoś co znajduje się
w pewnej odległości.Przyda się też kompas, szczególnie przy
rozwiązywaniu niektórych zagadek.
Pytanie:
Tomb Raider IV ma być łatwiejszy od poprzedniczek.
Czy przypadkiem nie wpłynie to na skrócenie czasu zabawy?
Core Design:
Nie, czas gry będzie mw. taki sam.
Pytanie:
Jak będzie ze scenkami FMV? W TR3 było ich mało,
sytuacja jaka ponowała pod tym względem w TR1
zupełnia nam odpowiadała.Ostetecznie można
pokusić się o wypełnienie płytki CD do końca
właśnie filmami FMV.
Core Design:
Owszem...scenek FMV i tych na enginie gry będzie
znacznie więcej niż to miało miejsce dotychczas.
Pytanie:
Co z wymaganiami sprzętowymi? Czy idąc z duchem czasów
TR4 będzie działał dobrze dopiero na mocnym P2? Czy
np. Voodoo1 wystarczy do płynnej animacji?
Core Design:
Teraz jeszcze tego do końca nie wiemy.
Pytanie:
Jak zachęcilibyście w 3 zdaniach do kupna Tomb Raider IV (taka
mała reklama)?
Core Design:
Jeśli jeszcze nigdy nie grałeś w TR, to oto jest gra dla ciebie.
Jeśli już grałeś w TR, to teraz spodziewaj się czegoś zupełnie nowego.
The Last Revelation - epicka przygoda w niezbadanych grobowcach,
której zwyczajnie nie możesz przegapić!
Pytanie:
Na koniec sakrametalne pytanie: Czy ujrzymy Tomb Raider V
i jak może być to uwarunkowane sukcesem TR4?
Core Design:
Na razie bez komentarza!
|