Dom bez tajemnic ???

Witaj drogi czytelniku w domu pe�nym tajemnic. Nie jednego z nas ciekawi� pewnie zakamarki i ukryte miejsca. Prawie ka�dy z nas zadawa� sobie pytanie, co te� kryje si� w miejscach odwiedzonych ju� poprzednio w Tomb Raider II . Lara spr�buje nas oprowadzi� po nich, t�umacz�c, co takiego programi�ci przebudowali w jej domu, od ostatniej naszej wizyty w poprzedniej grze. W pierwszej chwili wydaje si�, �e wszystko jest po staremu, lecz po pewnym czasie zauwa�amy, istnienie kilku bram i drzwi, w miejscach, w kt�rych poprzednio ich nie by�o. Do labiryntu, w kt�rym otwiera�o si� kiedy� drzwi do piwnicy, wstawiono furtk� z zamkiem na klucz. Przez kraty tej furtki t�sknym wzrokiem obserwujemy pi�kny terenowy skuter - (a� chcia�o by si� wskoczy�). Gdzie teraz otworzy� te cholerne drzwi do piwnicy, by sprawdzi� czego Lara tym razem nazbiera�a??? Penetruj�c dom, okazuje si�, �e do wej�cia na strych te� kto� wstawi� drzwi otwierane przyciskiem. Po co kto� zada� sobie tyle trudu??? Zagl�damy z ciekawo�ci na strych, co te� tam mog�o si� zmieni�? Okazuje si�, �e og�lnie to nic - ale? Czemu ma s�u�y� ten blok, kt�ry daje si� przesuwa� w obie strony, lecz nic pozatym? Nasuwa si� kolejna dygresja, mo�e to tylko kolejna podpucha, by si� nad nami pozn�ca�. Zobaczycie �e nie!!! Wszystko w tym domu ma swoje znaczenie, przekonacie si� pod koniec tej w�dr�wki!!! Jedn� z �atwiejszych rzeczy jest znalezienie pistolet�w, kt�re s� pod podestem, pod kt�ry trzeba si� wczo�ga� po przebyciu trasy treningowej. Wydaje si� ona nieco d�u�sza..... Wy�azimy z pod podestu i nagle okazuje si�, �e nasz stary s�u��cy przemieni� si� w Rambo-Ciecia, przebrany w moro i w che�mie na g�owie, pl�cz�c si� pod nogami jak zwykle. Mo�na oczywi�cie si� na nim troch� wy�y�, jak ju� nas wkurzy po��dnie.... Wyci�gamy pistolety i walimy do niego bez pardonu, lecz cwaniak jeden - zas�ania si� tac�. Dobra - to by by�o na tyle je�eli chodzi o �atwizn�. Powr��my teraz do ciekawszych przyg�d i tajemnic..........

=*=

 

W�dr�wk� zaczynamy od zwiedzenia naszej starej, znajomej zbrojowni....

=*=

 

Tym razem otwieramy j� nie kluczem lecz przyciskiem.

=*=

 

Znajdujemy tam pojemnik z "flarami", mog� si� nam potem przyda�....

=*=

 

Ochoczo ruszamy przed siebie. Czeka nas dzisiaj troch� przyg�d.

=*=

 

Mijamy zej�cie schodami na d� i udajemy si� prosto do drzwi na strych....

=*=

 

Po raz kolejny musimy u�y� przycisku.

=*=

 

Drzwi musz� by� otwarte, przekonacie si� potem dlaczego

=*=

 

Teraz nas czeka troch� roboty na dole, wi�c naprz�d !!!

=*=

 

Za t� bibloteczk� kryje si� pierwsza tajemnica w postaci d�wigni, kt�r� otwiera zasuwane drzwi po przeciwnej stronie holu - (trza nam b�dzie tutaj troch� refleksu)......

=*=

 

By si� do niej dosta� trza si� uda� przez sal� treningow� na teren basenu....

=*=

 

Tutaj te� si� troch� zmieni�o. Czy�by kto� zainstalowa� stare sprz�ty gimnastyczne z Tomb Raider1 ???

=*=

 

Walimy prosto na ty�y starej skoczni, tam jest to, co nas interesuje.....

=*=

 

Jest!!! Okazuje si�, �e kto� zainstalowa� tam przycisk......

=*=

 

Teraz droga do d�wigni za bibloteczk� stoi otworem...

=*=

 

Bez koniecznego po�piechu wracamy z powrotem do g��wnego holu....

=*=

 

Che... Che... Che... Przyszykujmy si� teraz na troch� gimnastyki. Tu radzi�bym wykona� jedn� bardzo istotn� czynno��. Zanim we�miemy si� za prze��czanie d�wigni, poleca�bym bym naszego wiernego s�u��cego, kt�ry na krok nas nie odst�puje, zamkn�� n.p. na dziedzi�cu lub w ch�odni. Skutecznie bowiem b�dzie nam si� on pl�ta� pod nogami, utrudniaj�c pozytywne wykonanie tej operacji, kt�ra nas teraz czeka...

=*=

 

Mo�emy teraz sprawdzi�, co nasza bochaterka potrafi. D�wignia w d�......

=*=

 

Po jej prze��czeniu netychmiast nale�y si� odwr�ci�.

=*=

 

Teraz refleks jest naszym sprzymie�e�cem. Sprintem, ile nam si� w nogach starczy grzejemy do przodu, za pomoc� kursora "Up" i klawisza " / ". Czeka nas jeszcze jedna efektowna kombinacja....

=*=

 

Na wysoko�ci wlotu kr�tkiego korytarza, nie puszczaj�c kursora i klawisza " / ", wciskamy "Alt", Lara wykonuje efektowny skok z saltem do przodu, przelatuj�c t� pod przymykaj�cymi si� drzwiami.

=*=

 

Nagle znajdujemy si� w komnacie pe�nej tajemnichych przedmiot�w. Niekt�re z nich �udz�co przypominaj� trofea zdobyte w poprzednich wyprawach. Mo�na sobie pozwiedza� i poogl�da�....

=*=

 

Gdy ju� nasycili�my si� widokiem pokoju pe�nego skarb�w i rozmaito�ci, naciskaj�c dwukrotnie przycisk, mo�emy powr�ci� do g��wnego pomieszczenia.

=*=

 

Teraz mo�emy uda� si� na zwiedzanie kolejnych tajemniczych lokacji.

=*=

 

Idziemy schodami prosto na g�r� - ale si� cz�owiek musi nalata�, no nie?

=*=

 

Odrazu bierzemy namiar na pokuj z telewizorem......

=*=

 

A z tamt�d prosto na g�r� do bibloteki....

=*=

 

Tu zaczyna si� nast�pna cz�� naszej tajemnicy.

=*=

 

Zwracamy uwag� na ogie� w kominku.

=*=

 

Nasz� uwag� powinna zwr�ci� teraz ksi��ka wystaj�ca z rega�u.

=*=

 

Jak mawia stare przys�owie - to co wystaje trzeba wepchn�c, by by� porz�dek...

=*=

 

Oooo??? Ogie� w kominku nagl� zgas�??? Czy�by to zas�uga tej ksi��ki???

=*=

 

Trza to koniecznie sprawdzi�! Tu narasta w nas podr�nicza ciekawo��. Co dalej???

=*=

 

Okazuje si�, i� lewa �ciana kominka nadaje si� do wspinaczki.

=*=

 

Pe�ni ciekawo�ci i podniecenia ruszamy dalej.....

=*=

 

Czy�by jaki� nowy korytarz???

=*=

 

Oooo??? Jest jaka� d�wignia i dwa bloki do przepchni�cia. Jeden z nich wydaje si� jaki� znajomy

=*=

 

Czy�by blok na strychu przesta� nagle by� tajemnic� - zaczyna powoli wyja�nia� si� zagadka. Tu mamy dwie ewentualno�ci do wyboru Mo�na je przetrenowa�. Albo wpychamy blok na g�rze do przodu, lecz potem biegn�c b�dziemy musieli omin�� go lekkim �ukiem co powoduje sekundow� strat� czasu, kt�ry b�dzie nam bardzo potrzebny!!! Lub - blok na dole przesuwamy na wysoko�� korytarza, nast�pnie g�rny blok wyci�gamy i przepychamy go w lewy r�g rampy. Teraz jest droga wolna i nie stoi nam nic na przeszkodzie aby dosta� si� do kolejnej zagadki. No to do przodu Tomb Raiderowcy Che... Che... Che...

=*=

 

Po uporaniu si� z blokami wracamy do d�wigni i tu zaczyna si� najciekawsza cz�� zagadki. Tak jak na dole w g��wnym holu przetrenowali�my szybki zwrot, tak i tu trzeba go wykorzysta�, a potem szybko do przodu...

=*=

 

Grzejemy na d� znan� nam tras� ze strychu - (na prostych odcinkach mo�na u�ywa� " / "), czasu mamy niewiele dlatego trzeba si� spr�a� i to ostro.....

=*=

 

Wiecie teraz po co by�y nam potrzebne wcze�niej otwarte drzwi na strych. Teraz ostry wira� na zakr�cie przez drzwi - (lepiej bez zatrzymywania sie!!!). Czasu zosta�o nam naprawd� niewiele....

=*=

 

Po dobrze obliczonym skoku powinni�my wyl�dowa� za pierwsz� barjerk�, ale to jeszcze nie koniec...

=*=

 

Dobrze by by�o wyl�dowa� po �rodku schod�w, bo czeka nas jeszcze jeden wa�ny skok! Jest to chyba jeden z najtrudniejszych odcink�w tej trasy.

=*=

 

Teraz saltem bocznym przez nast�pn� barierk�....

=*=

 

UWAGA!!! Zosta�o nam ju� tylko kilka skund do zamkni�cia drzwi. L�dujemy na pod�odze g��wnego holu i natychmiast "End" by zrobi� znanego ju� nam wcze�niej fiko�ka z obrotem......

=*=

 

Sprint z klawiszem " / " i ufffffff.... Jeste�my tu� za zamykaj�cymi si� drzwiami do piwnicy... Teraz mo�emy sobie pogratulowa� zr�czno�ci i sprytu. Odwalili�my kawa� dobrej roboty!!!

=*=

 

Z satysfakcj� spogl�damy za siebie, b�d�c dumni z pokonania trasy...

=*=

 

Ruszamy prosto przed siebie korytarzem, zastanawiaj�c si� po drodze, co te� tym razem kryj� piwniczne lochy. Troch� si� tutaj zmieni�o od ostatniej naszej wizyty, no nie???

=*=

 

WOW... Ale cuda... Czuj� si� co najmniej jak w Oceanarium na Wyspach Pacyfiku !

=*=

 

Do tego klucza w basenie trzeba si� b�dzie dosta�. Znajduje si� on po przeciwnej stronie ni� wej�cie do basenu.

=*=

 

Tu w�a�nie znajduje si� korytarz prowadz�cy do wej�cia do basenu...

=*=

 

By si� do niego dosta� trzeba troch� poprzesuwa� klocek......

=*=

 

Jeszcze tylko w drug� strone....

=*=

 

Uffff... Teraz b�dzie mo�na wle�� na g�r�...

=*=

 

No to hop - i ju�...

=*=

 

Na ko�cu korytarza jest wej�cie do basenu...

=*=

 

Te rybki akurat s� nie gro�ne i nie gryz�.

=*=

 

No to hop - i jeste�my w wodzie.

=*=

 

Klucz znajduje si� z drugiej strony szklanej gabloty.....

=*=

 

Jest nareszcie ten klucz. Trzeba si� spieszy� z powrotem, bo niewiele zosta�o nam ju� powietrza...

=*=

 

Uffff.... Nareszcie z powrotem.

=*=

 

Teraz to ju� gradka. Wszystko co najtrudniejsze mamy ju� za sob�...

=*=

 

Jeste�my ju� w posiadaniu klucza, wi�c pe�ni dumy z siebie walimy z powrotem na g�r�...

=*=

 

Teraz do g��wnego wyj�cia na dziedziniec. Wypuszczony z aresztu s�u��cy nie b�dzie ju� nam przeszkadza�...

=*=

 

Walimy prosto do furtki, za kt�r� jest upragniony skuter. Ale to b�dzie frajda!!!

=*=

 

Jeste�my ju� w upragnionym miejscu. Teraz tylko si�gn�� "Racetrack Key"...

=*=

 

Droga wolna - wi�c naprz�d do nast�pnej przygody...

=*=

 

Nareszcie JEST!!! Ale tu przebudowali od ostatniej naszej wizyty w labiryncie???

=*=

 

No to "Ctrl" or4az kursor "Up" i siedzimy w siode�ku...

=*=

 

Ale ta maszyna pracuje, a� mi�o pos�ucha�. Prawda �e pi�kna??? Gaz do dechy i.....

=*=

 

Pooosz�yyy.... Konie po betonieeee.... Jak widzimy - wl�czy� si� zegar, czy�by nowa trasa treningowa na czas??? Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile przyg�d czeka nas za zakr�tem??? Tutaj programi�ci naprawd� si� postarali szykuj�c tras� motocrossow�. Ze starego labiryntu zosta�y tylko wspomnienia i kawa�ek p�otu, a ca�a trasa wygl�da co najmniej jak dodatkowy level. Przebudowa piwnicy pod domem Lary to pestka w por�wnaniu do trasy... Tras� r�wnie� mo�emy przeby� piechot�, myszkuj�c po rozpadlinach i zakamarkach, bo tak na prawd� to nie wsz�dzie da si� wjecha� skuterem... Tak si� zastanawiam... Czy czasem i tu nie kryj� si� jakie� ukryte niespodzianki i miejsca? Po dostaniu si� tu czeka nas naprawd� wiele emocji - ale to zostawiam ju� wam na deser che... che... che... B�dziemy bogatsi o nowe do�wiadczenia, bo o to tu chodzi... Aaaaa - jeszcze jedno!!! Dla tych co jeszcze nie uporali si� z problemem zsiadania ze skutera, (s� to najcz�strze pytania na grupach dyskusyjnych). Zsiadamy ze skutera za pomoc� klawisza: "End" + kursor "Left" - PAMI�TAJMY !

Mi�ych przyg�d �yczy Lara Croft...

THE END


Designed by - Chris45

 stat4u