WITAJ CZYTELNIKU !

Bior�c pod uwag�, �e cz�owiek zawsze szuka dziury w ca�ym, postanowili�my umo�liwi� WAM dost�p do miejsc nie dost�pnych dla zwyk�ego gracza. W ka�dej grze s� zawsze jakie� kruczki, kt�re dodaj� atrakcyjno�ci w zdobywaniu miejsc nie dost�pnych dla standardowego zjadacza chleba ;o) . Programi�ci zawsze co� przeocz�! A od czego my jeste�my? W demie Tomb Raider3GOLD niekt�rzy pewnie si� zastanawiali - Lara wyl�dowa�a helikopterem, kt�ry zdoby�a za�atwiaj�c pilota w TR3. A w demie przylatuje helikopter i nie widzimy bohaterki bezpo�rednio wysiadaj�cej z pojazdu? Ten ''BUG'' umo�liwi WAM dostanie si� w par� ciekawych miejsc ??? No to do roboty !

=*=

 

Zaczynamy - wiadomo od wdrapania si� po pn�czach do g�ry...

=*=

 

Teraz UWAGA! - pr�d jest bardzo silny i nie pozwala Larze wychyli� g�owy nad powierzchni� wody. Trza b�dzie wyl�dowa� zaraz za zboczem skalnym po prawej...

=*=

 

Jak wida�, ci�ko jest zaczerpn�� powietrza. Jeszcze kawa�ek za wy�om skalny i zaraz b�dziemy przy prawym filarze mostu. Bior�c pod uwag�, �e w tym miejscu kamera automatycznie odje�d�a i prze��cza si� na perspektyw� horyzontaln�, ci�ko jest z takiej odleg�o�ci operowa� nasz� bohaterk� co by si� nie utopi�a. W tym celu nale�y pilnowa� klawisza (Ins/0) na klawiaturze numerycznej. U�atwi to nam w du�ym stopniu trafienie do celu. A jest naprawd� niewiele miejsca gdzie uda nam si� wychyli� g�ow� nad powierzchni�..

=*=

 

To jest dok�adnie ten punkt w kt�rym uda nam si� zaczerpn�� powietrza...

=*=

 

Uffff - cz�� roboty mamy za sob�. Zdarza si� czasem, �e Lara blokuje si� w tym miejscu i nie mo�e wyj�� na brzeg. W takim przypadku nale�y zanurkowa� i powt�rnie si� wynurzy� - powinno pom�c!

=*=

 

Tu dopiero zaczyna si� zabawa. S� dwa miejsca gdzie skok nie b�dzie taki �atwy ;o) b�dziemy mogli sprawdzi� nasze umiej�tno�ci w precyzyjnym kierowaniu Lar�. B�dziemy musieli wyl�dowa� na tej tr�jk�tnej p�ce skalnej i to na prawym jej skraju! Dlatego nale�y ustawi� si� do�� precyzyjnie...

=*=

 

Robimy skok do ty�u lub trzy kroki i zapisujemy gr�, poniewa� przy skoku na ukos, gdy nie uda nam si� precyzyjnie trafi� na wyst�p skalny, Lara za ka�dym razem l�duje w wodzie i od nowa musi walczy� z pr�dem rzeki. No to rozbieg...

=*=

 

Hop! - UDA�O SI� !!! Teraz nale�y skoczy� lekko po skosie w lewo i przygotowa� si� - czeka nas jeden z najtrudniejszych skok�w w tym "bugu"...

=*=

 

Miejsce, w kt�rym teraz si� ustawiamy jest do�� niewygodne, poniewa� w tym miejscu ska�y schodz� si� w ostry tr�jk�t - a trzeba ustawi� si� jak najbli�ej. Lara w tym miejscu samoczynnie skr�ca w prawo lub w lewo. Teraz musimy ustawi� si� co do milimetra (przypomina mi si� tu, ustawianie Lary na kompas w TR4), Pewnie pami�tacie? - trzeba si� by�o troch� nakombinowa� ;o) No to do rzeczy! W przeciwie�stwie do poprzedniego skoku z rozbiegu - tu b�dziemy skaka� z miejsca (sugerowa� bym zapisanie gry) poniewa� po nie trafieniu do celu - l�dujemy na samym dole i zaczynamy od pocz�tku skakanie. W innym przypadku Lara odbija si� od ska�y, robi fiko�ka do ty�u i l�duje w wodzie. B�dziemy musieli trafi� na ten ja�niejszy tr�jk�t, a nie jest to �atwe ;o( O ile nam si� to uda, wyl�dujemy dos�ownie na samym splocie p�aszczyzn. A i tak trzeba uwa�a� po udanym skoku! Wystarczy �e drgnie nam r�ka na kursorze - ca�a robota na nic ;o)

=*=

 

Teraz dopiero mo�emy si� przyjrze� jak g�upio rozmieszczone s� te p�aszczyzny! Powiedzmy, �e najtrudniejsze mamy ju� za sob� - chod� nie wszystko? Mo�e by tak zapisa� gr�? ;o) Teraz udajemy si� w prawo...

=*=

 

Przy tym skoku te� nale�y uwa�a� - cho� nie nale�y do najtrudniejszych, p�aszczyzna, na kt�rej mamy wyl�dowa� nie jest za ciekawie usytuowana i nie grzeszy wielko�ci�...

=*=

 

Nast�pny skok po skosie. Czy�by do celu ju� nie daleko?

=*=

 

Ooooo! wida� ju� t� piekieln� maszyn� - Trzeba by si� przyjrze� z bliska. No nie ;o)

=*=

 

W brew przypuszczeniom, wcale nie tak �atwo dosta� si� w to miejsce. Gdy ju� jeste�my na widniej�cym w oddali murku, okazuje si� �e animacja helikoptera zajmuje ca�� jego d�ugo�� nie pozwalaj�c Larze przeskoczy� na drug� stron� maszyny. Zaleca� bym zapisanie gry poniewa� nasza bohaterka potrafi g�upio zablokowa� si� w najmniej oczekiwanym momencie i tylko powt�rne uruchomienie levelu wybawi� j� mo�e z tego problemu. Pr�b� dostania si� w te miejsce mo�na podj�� przy samej �cianie od przodu helikoptera. Zsuwamy si� na t� zielon� p�aszczyzn�, a nast�pnie stoj�c przodem do �ciany wykonujemy salto bokiem - i po k�opocie !

=*=

 

Gdy nacieszymy ju� oko fruwaj�cym pojazdem, po udanym powrocie na mur zaczynamy si� zastanawia� - a mo�e by tak sprawdzi� co dalej?

=*=

 

Ostro�nie ruszamy przy samej �cianie. Przed nami jeszcze jedno ciekawe miejsce?

=*=

 

Hmm? - patrz�c na ja�niejszy tr�jk�cik przy ko�cu szczerbatej �cianki zastanawiamy si� - damy rade? czy nie? Przyznam si� �e ten skok te� nie nale�y do �atwych ;o( bior�c pod uwag� w�sko�� p�ki i odleg�o��. Precyzyjno�� ustawienia Lary do skoku te� b�dzie tu odgrywa� wa�n� rol�! Trzeba b�dzie ustawi� si� do rozbiegu - i tu te� b�dzie problem. Po nieudanym skoku przewa�nie odbijamy si� od �cianki, lub przelatujemy przez wyst�p - oba przypadki ko�cz� si� w nurtach rw�cej rzeki ;o)

=*=

 

Na za��czonym obrazku wida� punkt w kt�rym Lara powinna wyl�dowa�. Zastanawiam si� czy da�o by si� wr�ci� do helikoptera? Ale to ju� pozostawiam waszej pomys�owo�ci ;o)

=*=

 

Z tego miejsca skok z rozbiegu powinien si� raczej uda� za pierwszym razem...

=*=

 

Oooo? - Jaki biedny ten programista ;o) mo�e by mu pom�c? Ale chyba sam na siebie wyda� wyrok, nie programuj�c otwieraj�cych si� drzwi do tego pomieszczenia HI !

=*=

 

Po dodaniu otuchy biednemu ch�optasiowi, i zapytaniu czy dalsze przygody b�dzie pisa� w tym pomieszczeniu, uda�am si� w dalsz� drog�...

=*=

 

Chyba sobie skocz� bez rozbiegu na t� zielon� p�k�. Znajduje si� ona dok�adnie na wprost drewnianego pomostu od kt�rego zaczyna�am przygod� bezpo�rednio po wyj�ciu z wody. Ale co dalej? Mo�e by si� tak wybra� i przyjrze� z bliska legendarnej postaci potwora ze s�ynnego Loch Ness, kt�rego przyuwa�y�am z tamtego mostu - przemyka� si� skubaniec ukradkiem ;o) Ale jak si� tam dosta� ?

=*=


Wykonano dla Tomb Raider PL. Design by> Chris45

 

 stat4u