Jak upolować wroga? - TR2

W tekście tym dużo razy pojawia się słowo "ROLL". ROLL jest to rodzaj uniku. Polega on na tym, że kiedy stoisz bardzo blisko wroga robisz coś w rodzaju fikołka (klawiszem END lub trzymając razem klawisze: GÓRA i DÓŁ). W skutek czego znajdujesz się bardzo szybko za wrogiem z wycelowaną w niego bronią. Ten "trick" pokazany jest na "DEMO MODE" w TR2 (to pierwsze - w Wenecji).

Tygrys
miły kotek, który nie jest bardzo groźny (coś w rodzaju wilka w TR1). Podczas walki skacz w boki (w tą i z powrotem). Ewentualnie jeśli się zbliży używaj ROLL. Nie jest zbyt szybki (jak już wcześniej wspomniałem coś w rodzaju wilka). Zalecana broń: nic więcej jak tylko zwykłe pistolce.

Pająk (mały)
mały pajączek... dość szybki i słabo widoczny! Łatwo może cię podejść, więc uważaj. Swą obecność sygnalizuje szelestem. Podczas walki skacz (ROLL nic nie da, gdyż jest za mały). Zalecana broń na tego małego potworka: zwykłe pistolce (pada bardzo szybko).

Pająk (duży)
ten przeciwnik jest już groźny! Jest ogromny i szybki... z łatwością potrafi cię podejść tak, że dowiadujesz się o jego obecność po stratach jakie ci zadaje. Pojawia się w ciemnej jaskini. Podczas walki skacz (ale ostrożnie, żebyś nie wpadł w jakąś pułapkę... jest tam naprawdę ciemno!). Likwiduj go z pistoletów automatycznych lub UZI.

Kruk
łatwe do zestrzelenia ptaszysko. Nie jest zbyt szybkie i napewno nie stanowi dużego problemu. Podczas walki skacz (ROLL się nie przyda, gdyż jak wiadomo kruk lata). Do jego zestrzelenia użyj zwykłych pistoletów.

Szczur
tak łatwy do rozwalenia, że na jego widok pomyślisz: "ha! ha! co to za chomik?!". Jest bardzo mały i wolny. Podczas walki nie musisz nawet skakać (ale nie stój też w miejscu, gdy cię gryzie - odskocz!). Pada bardzo szybko (coś takiego jak nietoperz w TR1). Rozwalaj go z pistolcy.

Jastrząb
szybszy, wytrzymalszy i robiący więcej szkód niż kruk. Podczas walki dużo skacz. Nie pozwól, żeby dopadły cię jego szpony. Ale mimo wszystko nie jest trudny do rozwalenia. Użyj na niego zwykłych pistolcy, ewentualnie pistoletów automatycznych.

Pies
miła psinka... jest szybki i mocno gryzie (zadaje duże starty). Pocieszeniem jest to, że szybko pada! Podczas walki dużo skacz i używaj ROLL. Najlepiej rozwalaj go z dystansu - wtedy użyj pistolcy. W przeciwnym wypadku "ładuj" z pistoletów automatycznych (jeśli je posiadasz).

Gangster z pistoletami
posiada broń! (coś w rodzaju pistoletów automatycznych). Nawet szybki i dość wytrzymały. W czasie walki dużo skacz i koniecznie używaj ROLL. Zalecana broń: coś lepszego niż pistolce (nalepiej strzelba lub pistolety automatyczne).

Colt
potężny facet z dwoma ogromnymi pistolcami. Jest bardzo wytrzymały i potrafi zrobić ogromne spustoszenie w pasku energii. Pocieszeniem jest to, że jest wolny. W czasie walki dużo skacz i używaj ROLL. Jest to już groźny przeciwnik. Zalecana broń: UZI!

Scuba
płetwonurek posiadający wyrzutnię harpunów. Dość groźny przeciwnik (zwłaszcza jeśli nie jest sam). Oczywiście pojawia się pod wodą, "posyłając" w Lare serie harpunów. W wodzie nie można skakać, więc najlepiej jest wywabić go z kryjówki i ustrzelić z lądu (z pistolcy oczywiście). Jeśli nie masz takiej możliwości to najwyższy czas na użycie wyrzutni harpunów.

Barracuda
małe podwodne stworzenie (coś w rodzaju węgorza). Porusza się dość szybko, ale i szybko pada i nie zadaje dużych strat. Rozwalaj go z wyrzutni harpunów (jeśli możesz to z lądu za pomocą zwykłych pistolcy).

Rekin
groźny przeciwnik... jest wytrzymały i zadaje duże straty (jedno jego ugryzienie odbiera sporo energii!). Jego wadą jest to, że jest wolny - łatwo przed nim uciec. Jedynym sposobem na jego rozwalenie jest wyrzutnia harpunów.

Gangster z UZI
a oto kolejny człowiek... tym razem bardzo niebezpieczny. Jest wytrzymały, dość szybki i posiada UZI! Zadaje duże straty i przeważnie nie jest sam! W czasie walki dużo skacz (non-stop) i używaj ROLL. Zalecana broń: UZI lub wyrzutnia granatów... jeśli atakujesz z dystansu zalecam użycie M-16.

Mnich
kolejny niebezpieczny człowiek. Co prawda nie posiada żadnych pistolcy, ale za to uzbrojony jest w kij zakończony ostrzem. Jest szybki i gdy cię już dopadnie zadaje duże straty. Dość wytrzymały. W czasie walki dużo skacz (ROLL też nie zawadzi). Zalecana broń: UZI.

Leopard
ładny ale niebezpieczny kociak. Nie jest zbyt wytrzymały, ale zadaje już znaczne straty. Jest szybki... cały czas skacz. Jeśli chodzi o ROLL to też jest skuteczne na tego "kiciusia". Najlepiej użyć na niego UZI (a zwłaszcza, gdy jest z kumplami).

Yeti
wielki brzydal, który atakując okrutnie ryczy! Zadaje duże straty, a przy tym jest dość wytrzymały. Na szczęście szybko się nie porusza, więc zanim cię dopadnie możesz go "poczęstować" z wyrzutni granatów. Najlepiej rozwalać go z dystansu. W przeciwnym wypadku dużo skacz i używaj ROLL. Zalecana broń: jeśli strzelasz z dystansu to M-16, jeśli z bliska UZI. Często pojawia się w ciemnych korytarzach, wtedy najlepiej użyć wyrzutni granatów.

Nefrytowy wojownik
bardzo niebezpieczny wojownik! Jest szybki, bardzo wytrzymały, a do tego zadaje bardzo duże straty. Początkowo ma postać niebieskiego posągu. Nie posiada broni palnej ale za to ma dwa kije zakończone ostrzami. W czasie walki skacz non-stop i używaj ROLL na max'a. Zalecana broń: UZI lub wyrzutnia granatów. Nie zalecam M-16, gdyż jest za wolne do walki z bliskiej odległości, poza tym nie spisuje się najlepiej podczas skakania i ROLL.

Tom Ksel
 stat4u