- Nowe misje do Tomb Raider 2



Walkthrough by Tom Ksel & Adam Grabowski


Grę zaczynasz w wodzie... na wprost jest wyjście na ląd - udaj się tam. Teraz idź prosto, aż zobaczysz korytarz po lewej. Teraz po prawej jest wejście do następnego pomieszczenia... wejdź do niego i po lodowej ścianie wdrap się na górę. Udaj się do drzwi z których wyszło dwóch bandziorów. Teraz znowu do góry po lodowej ścianie... czas na mały zjazd. Jak już wylądujesz na ziemi rozwal szybę po prawej i wchodź do środka. Rozwal kolejną szybę (koło wejścia na klucz) i idź dalej (w lewo). Gdy dojdziesz do dźwigni przełącz ją i udaj się w prawo po klucz. Teraz wróć do szyby którą ostatnio rozwaliłeś i użyj klucza, aby otworzyć drzwi. Wejdź do środka i idź dalej, aż dojdziesz do przepaści (w dole będzie koleś). Zeskocz ostrożnie na dół i idź w lewo - przełącz dźwignię, weź skuter i jedź lodowym mostem, aż dojedziesz do miejsca, w którym znajdują się trzy niewielkie filary. Jest tam wejście do dużego korytarza - udaj się tam (użyj skutera kolesia, którego właśnie rozwaliłeś). Jedź nim, aż znajdziesz się nad przepaścią... teraz ostrożnie wjedź w szyby na wprost (oczywiście wybijające je). Teraz idź w lewo (skuter musisz niestety zostawić). Znajdującą się w następnym pomieszczeniu dźwignią otwórz drzwi... wejdź do środka i przełącz kolejną wajchę. Teraz wracaj do skutera. Tym razem udaj się w prawo... poszukaj dźwigni i udaj się do drzwi, które się otworzyły. Jedź korytarzem, aż spotkasz dwóch bandziorów... jeden z nich zostawi ci klucz... użyj go aby otworzyć drzwi znajdujące się nieopodal. Wejdź do środka i idź przed siebie, aż dojdziesz do dźwigni... przełącz ją i wracaj do drzwi, które się właśnie otworzyły... wejdź do środka i udaj się do czegoś w rodzaju wierzy... wejdź do niej i przełącz dźwignię. Wskocz do szybu i przepłyń podwodnym korytarzem do końca tego levelu.


Wskocz do wody i przepłyń do następnego pomieszczenia. Schodami po lewej udaj się na górę. Teraz przeskocz do przełącznika na wprost ciebie... przełącz go i idź do drzwi, które się otworzyły. Idź dalej, aż dojdziesz do pokoju z dwoma bandziorami... przełącz znajdującą się tam wajchę i wracaj do otwartych drzwi. Wdrap się na dach znajdującego się tu budynku. Przejdź po dachu na następną budowlę i przełącz znajdującą się tam dźwignię - wejdź w otwarte drzwi. Weź płytkę i wróć się kawałek, aby otworzyć nią kolejne drzwi. Wejdź do środka i weź kartę magnetyczną. Teraz wróć się i zeskocz z dachu budynku... użyj karty magnetycznej, aby otworzyć znajdujące się tam drzwi. Wejdź do środka i weź kolejną kartę. Wejdź do następnego pokoju, przełącz wajchę i wróć do poprzedniego pomieszczenia - będzie tam koleś, który zostawi ci jeszcze jedną kartę (ale tego jest). Użyj jej, aby otworzyć następne drzwi (musisz także jeszcze raz przełączyć wajchę obok). Idź dalej... gdy dojdziesz do skał przedostań się do pomieszczenia na wprost (do tego, w którym zlatują beczki). Za beczkami jest wejście na kartę magnetyczną... użyj tam swojej ostatniej karty. Teraz wskocz do wody i przepłyń do następnego pomieszczenia. Teraz wejdź w jedne z dwóch par drzwi (w te mniejsze) i idź dalej. Gdy dojdziesz już do przepaści ostrożnie przeskocz na most, na którym leży szkielet. Na ścianie skalnej obok ciebie znajduje się zniszczona drabina... zejdź po niej na dół. Teraz zjedź podziemnym tunelem na sam dół i poszukaj korytarza w jednym z rogów tego pomieszczenia... wejdź do niego. Tutaj kończy się ten etap.


Zaraz po starcie skocz na półkę przed tobą by zebrać flary. Teraz spokojnie zjedź niżej, podnieś drobnostki leżące obok szkieletów i biegnij przed siebie (dobrze jest zapalić flarę).Przebiegnij przez zapadającą się podłogę i zatrzymaj się zaraz po spadku. W twoją stronę ruszą dwie ściany nadziane kolcami (jedna z przodu druga po prawej).Najlepiej będzie skręcić w lewo, poczekać aż ściana z przodu przesunie się wystarczjąco i wbiec do powstałej wnęki.Przeczekaj aż ściany się zatrzymają, pozbieraj co się da, wytłucz szczury i biegnij w prawo.Gdy zobaczysz ruchomy blok w ścianie po lewej, pchnij go dwa razy i ruszaj nowym korytarzem.Trafisz do sporej jaskini, a przed tobą widnieć będzie upragniona złota maska.Gdy tylko ją podniesiesz, ożyją strażnicy po bokach, nie stanowią jednak większego problemu. Gdy ich zabijesz skieruj się w stronę wejścia do jaskini i odszukaj inne przejście (nieco niżej).Przejdź przez bramę i wskocz do otworu.Znajdziesz się w podwodnym tunelu, który zaprowadzi cie do nowego pomieszczenia.Na miejscu pozbieraj co się da i wykończ spory patrol szczurów.Następnie wyciągnij ze ściany jeden z bloków i mknij dalej.Na końcu korytarza wskocz na drabinę i wspinaj się na samą górę.Tam dwukrotnie pchnij skalny blok. Obiegnij dookoła środek komnaty i ostrożnie wejdź do tunelu ze szkieletem (uwaga na kulę).Gdy pułapka zostanie bezpieczie ominięta, idź dalej.Po skręceniu w prawo ostrożnie przeskocz nad trzema dołami z kolcami.Wreszcie dotrzesz do dźwigni, która otworzy wrota nieopodal ołtarza ze złotą maską.Idź tam i brnij do kolejnych sporych wrót.Przygotuj sobie lepszą broń, przestaw dźwignię i wykończ trzech wrednych facetów.Znajdziesz się w pomieszczeniu umalowanym na jaskrawe barwy.Na jego końcu po lewej znajdziesz przejście do sporej jaskini (musisz wskoczyć na jeden z bloków, przejścia nie widać zbyt dobrze bez flary).Teraz zeskocz na dół i ostrożnie skacz naprzód po platformach. Z centralnej z nich dostań się poziom wyżej, a potem jeszcze wyżej. Obiegnij jaskinie korzystając z mostu nad lawą i na końcu szlaku wdrap się na górę maskymalnie ile się da.Kolejna seria skoków i powinieneś się znaleść się na słupie z amunicją do M-16.Zabij kruka i skacz dalej.Po drodze uważaj na dół z kolcami i staraj się trzymać prawej strony jaskini, a dojdziesz do wąskiego korytarza z toczącym się kołem.Ostrożnie omiń przeszkodę i idź dalej zatrzymując się na brzegu rzeki lawy. Pora udać się w prawo i rozpocząć skakanie po półkach skalnych umieszczonych ponad lawą. Gdy zobaczysz wodę, wskocz do niej i płyń dalej tunelem.Na powierzchni zawróć, skręć w prawo i skocz do nowego zbiornika wodnego pozwalając, by prąd zniósł cię w lewo. Wypłyń przez otwór na górze i skocz na drabinę.Teraz przesuń się w prawo, a znajdziesz się w komancie z pochylniami.Nie bącząc na drzwi etc. biegnij naprzód i wejdź do dużej lokacji wypełnionej lawą i starożytnymi budowlami.Teraz podążaj w lewo, przed końcem skręć w prawo i przeszkocz nad lawą. Musisz przebiec na drugi koniec lokacji i odszukać dźwignię, która znajduje się w jednym z małych pomieszczeń.Gdy to będzie zrobione, wracaj do miejsca, w którym pojawiłeś się w tej jaskini i idąc dalej wskocz poziom wyżej.Po prawej za otwartą bramą znajdziesz dźwignię, która zatopi poprzednią lokację.Wracaj więc, zanurkuj i podnieś żółty przedmiot, który wcześniej leżał na lawie.Wypłyń przed dużą, zamkniętą bramą i użyj zdobytego przedmiotu.Dotrzesz do wysokiej jaskini.Ruszaj w prawo i przeskocz na słabo widoczną półkę w prawym rogu lokacji.Teraz tylko wspinaj się coraz wyżej - na sam szczyt. Tam ostrożnie zejdź po drabinie i na ruchomej podłodze ustaw się tak, by bezpiecznie wpaść do dziury pod tobą. Gdy zjedziesz po długiej pochylni, wystarczy już tylko biec przed siebie, a etap zostanie pomyślnie ukończony.


Ruchomym blokiem zastaw wejście, po czym przesuń dźwignię otwierającą bramę.Wytłucz trzy małpoludy, a następnie jeszcze raz pchnij blok (na żółte pole) i korzystając z drabiny zejdź do małego szybu. Na dole przeskocz nad lawą (2 razy) i wejdź do tunelu, na którego końcu wdrap się poziom wyżej.Teraz kawałek do przodu i wskakuj do dziury w podłodze.Czeka nas trochę zabawy z dźwigniami. W każdym wydzielonym pomieszczeniu znajduje się przełącznik otwierający któreś drzwi.Najlepiej będzie, jeśli dokładnie zobaczysz, która dźwignia otwiera dane drzwi.W ten sposób dosyć szybko wybrniesz z tego miejsca.Po przejściu przez otwarte drewniane drzwi udaj się w prawo (na lewo jest sekret). Wdrap się wyżej, podnieś apteczkę i wykończ dwa atakujące małpiszony. Teraz ruszaj naprzód, a następnie wskocz do niszy po prawej. Biegnij naprzód aż trafisz w pobliże areny.Przestaw dźwignię, która znajduje się po prawej stronie od drzwi. Uwolni ona złego faceta i umieści na środku areny.Zaraz obok znajdziesz dwie kolejne dźwignie - przestaw tą po lewej.Teraz obejrzyj sobie przedstawienie, po czym przesuń prawą dźwignią, wkrocz na arenę i wykończ wszystko co się rusza.Podnieś apteczkę na środku. To posunięcie uwolni małpoluda, który ruszu do Lary.Wyjmij broń i spokojnie poczekaj, po czym zastrzel drania.Teraz ruszaj do pomieszczenia, w którym siedział wcześniej małpiszon i zjedź po pochylni.Znajdziesz się w nowej lokacji i usłyszysz ryki kolejnych małpoludów.O ile nie przyjdzie ci do głowy wspinać się na samą górę, możesz to olać.Skocz do przodu i spójrz na dół.Będzie tam most, który czym prędzej zaszczyć swoją obecnością.Teraz ruszaj w prawo i wdrap się poziom wyżej.Dobrze... teraz musisz wskocz na pochylnię tuż przed tobą (żółtego koloru), a gdy tylko zsuniesz się na kolejną (zieloną) natychmiast skocz przed siebie, by nie spaść, tylko wylądować na kolejnej żółtej pochylni.Teraz jedź do samego końca, a znajdziesz się na półce z amunicją do shotguna.Skocz nad lawą na kolejną półkę i ruszaj przed siebie (uwaga na zapadnie).Wejdź do ciemnej niszy, z której zaatakują dwa małpoludy.Następnie skocz w prawo, idź do przodu i znowu hop w prawo.Teraz ruszaj w lewo i wdrap się kilka poziomów wyżej.Biegnij do przodu, skręć w lewo i ruszaj przed siebie.Dojdziesz do sporej ściany z drabinami.Właź na górę i użyj złotej maski w logicznie przeznaczonym do tego miejscu.Nadchodzi finałowa walka z jakimś cudakiem.Nasz king-kong ma taki power w łapach, że jednym machnięciem zabiera jakieś 90% energii.M-16 w dłoń, apteczki pod reką i do boju!

Nightmare in Vegas (poziom bonusowy)
Zaczynamy z pistoletami w jednym z hotelowych pokoi. Na początek naciśnij guzik w łazience. Będziesz mógł opuścić pomieszczenie i wejść do głównego pokoju. W szafie po lewej leży kilka rzeczy, a na oknie shotgun. Z balkonu możesz popatrzeć na pomieszczenie z kilkoma zbirami w środku. Jeżeli naciśniesz guzik koło telewizora zobaczysz kogo musisz uratować :) Wyjdź na korytarz i rozwal okno. Staniesz na małej półce. Użyj systemu drabinek aby dostać się na balkon swoich sąsiadów. Rozwal okno i zabij gostków. W łazience znajdziesz klucz. Przez drzwi wyjdź na korytarz i użyj znalezionego klucza. Jesteś teraz w holu. W pomieszczeniu obok z dużą klatką i potworem możesz poszukać ekwipunku, natomiast następną rzeczą jaką powinieneś zrobić jest skok na rzeźbę w centrum holu. Złap się jej tak jak drabinki tuż poniżej dużej apteczki. Weź ją i zacznij schodzić na dół. Kiedy już będziesz na ziemi, od strony basenu zaatakuje Cię komitet powitalny. Na dnie basenu znajdziesz kolejny klucz. Kiedy wyjdziesz, zabij kolejnego przeciwnika. Użyj klucza aby otworzyć drzwi koło złotej rzeźby. W środku znajdziesz trochę cennych rzeczy. Teraz udaj się do czarno białego pomieszenia, znajdującego się obok klatek tyranozaurów. Odszukaj i użyj dwóch przycisków naprzeciwko siebie, które odsłonią kurtynę. Możesz pochodzić trochę po skrzynkach i wskoczyć na półkę pod sufitem, gdzie znajdują się naboje do strzelby, albo od razu odszukać między skrzyniami dwie, które można przesuwać. Pociągnij obie dwa razy w kierunku frontu sceny. Otworzy to zapadnię. W środku, po przepchnięciu paru skrzyń znajdziesz amunicję, a jeżeli dobrze poszukasz to także secret. Wróć do holu. Użyj windy i wjedź na górę po czym przeskocz na złotą półkę trochę z prawej. Przejdź powoli przez szkło. Przeskocz na następną półkę po chip. Użyj go w drzwiach przy basenie. Na ulicy wykończ T-Rexa po czym przeszukaj teren. Znajdziesz tzw. Elevator Junction. Teraz wykończ drugiego dinozaura. Możesz pójść teraz na jego wybieg i wziąć drugi secret. Wróć do holu. Użyj rzeźby aby wrócić na wyższe piętro. Napraw windę za pomocą znalezionej części, po czym skorzystaj z już działającego urządzenia. Teraz wystarczy zabić potwora szwendającego się po dachu, co zakończy level, chyba, że masz wielką potrzebę zebrania wszystkich secretów. W takim razie musisz zbiec na dół do klatki potwora i zebrać ostatni sekret. Teraz możesz wykończyć przerośnięte ptaszysko.

 stat4u