Lara Croft bez pardonu wkroczyła na scenę gier komputerowych
pod koniec 1996 roku.Od tamtej pory stała się ona
pierwszą panną komputerowej rozrywki.Rok później
ukazał się sequel wzbudzający kontrowersyjne opinie wśród graczy.
Niemniej program odniósł spodziewany sukces co w najlepszym
stopniu ukazuje liczba sprzedanych egzemplarzy.
Idąc za ciosem developerzy z firmy Core Design postanowili
wydać trzecią już część przygód pięknej pani archeolog.
Gra nosić będzie tytuł Tomb Raider III : The Adventures of Lara Croft
i pojawi się na półkach sklepowych pod koniec tego roku.
Trudno powiedzieć jak będzie wyglądać finalna wersja gry, wiadomo
jednak jedno, gracze chcą czegoś nowego.Core starając się
sprostać tym wymaganiam stara się zrobić wszystko, aby gra
wnosiła znaczne ulepszenia i innowacje.Na te potrzeby
przeprogramowano 80% całego enginu gry.
Na temat fabuły wiemy mało.Lara tym razem będzie zwiedzać świat
w poszukiwaniu czterech kawałków tajemniczego meteorytu, który
rozbił się o naszą planetę miliony lat temu.
Za jego tajemnicą kryje się wiedza o poteżnych mocach, jakich...tego
jeszcze nie wiadomo.Aby szczęśliwie zakończyć swoją przygodę,
panna Croft odwiedzi mglisty Londyn, egzotyczne Indie,
upalne wyspy zagubione na Pacyfiku a nawet
owianą tajemnicą bazę na pustyni Nevada.Podobno gracz
będzie mógł w pewnym stopniu kontrolować przebieg gry, dzięki
nieliniowości akcji (w zależności od poczynań, przygoda będzie rozgrywać
się na innych etapach).
Gra posiadać będzie znacznie ulepszoną grafikę w stosunku do
Tomb Raider II.Dotyczy to zarówno jej jakości (
lepsze tekstury, nowa-lepsza Lara), jak i dbałości
o detale (liczne ptaki, nietoperze czy ławice ryb, nie mające
jednak wpływu na sam przebieg rozgrywki).Nie zabraknie
efektów meteorologicznych jak deszcz czy śnieg, na którym
Lara będzie zostawiać swoje ślady.Zupełnie nowy wymiar zyskają
też efekty świetlne.Będą oczywiście lepiej wykonane (różnokolorowe
źródła oświetlenia powinny wyglądać ładnie w połączeniu z
przeźroczystymi powierzchniami), ale przydadzą się także do innych
celów, niż tylko oświetlanie sobie drogi.Można się
spodziewać kładek widocznych tylko przy flarze oraz
jaskiniowych zwierząt, bojących się iluminacji.
Mówiąc o przeciwnikach, ich sztuszna inteligencja jest
kolejnym krokiem naprzód.Można wymienić tutaj choćby stada
tygrysów z przewodnikiem.Wystarczy upolować tego najważniejszego,
aby cała gromada uciekła w panice.Złośliwe małpy będą
okradać cię z ekwipunku, a podstępne węże ukryte w gęstych trawach,
czekać będą na nieostrożnego podróżnika.
Wiadomo, że Lara zyska kilka nowych możliwości ruchowych.
Dostaniemy do dyspozycji klawisz sprintu oraz nowe
sposoby pokonywania przeszkód (czołganie, akrobacje na drzewach a'la
Tarzan czy siłowe traktowanie słabych drzwi).
Do podręcznego arsenału dołączą nowe pistolety, granaty ręczne i
znana bazooka.Graczy spragnionych wrażeń motoryzacyjnych,
z pewnością ucieszą nowe pojazdy (łódź podwodna, canoe i liczne
modele samochodów oraz, być może, słynny motor panny Croft).
Wreszcie dodać należy, że nie będziemy musieli się martwić
o zdrowie naszej bohaterki, gdyż pomysły paradowania w szortach
po śniegu znikną bezpowrotnie.
Według zapewnień programistów, gra nie będzie wymagać potężnej
konfiguracji sprzętowej, jednak akcelerator 3D może być
niezbędnym czynnikiem.Mając coś takiego w swoim slocie PCI/AGP,
nie trzeba się będzie zbyt martwić o pozostałe elementy
(jednak 32 MB RAM i P166MMX będą mile widziane).
Na razie to wszystko, co ujawnili światu programiści z Core Design.
Z naszej strony mamy tylko nadzieję, że pod koniec roku otrzymamy
produkt nie gorszy pod żadnym względem od dwóch poprzednich części,
mało tego, chcemy aby program był lepszy i mógł kandydować do miana
gry roku.Tego i dużo zabawy z Larą (bez skojarzeń :) życzę wam i sobie.
SPECJALNIE DLA INTERNETOWEGO MAGAZYNU "STREFA"
Adam Grabowski (http://www.traider.org.pl)
|