Tworzenie modyfikacji

W tym dziale dowiesz się jak zrobić dowolną modyfikację tekstur do level'u z dowolnego Tomb Raider'a.

Zacznijmy od analizy etapu Tomb Raider'a. No więc każdy level składa się z dwóch podstawowych części. Pierwsza to schemat level'u. Są tu zapisana wszystkie informacje o terenie gry, tzn. gdzie znajduje się wzniesienie, gdzie dom, skąd ma startować Lara oraz wiele innych. Oraz druga część to wszystkie tekstury, którymi są pokryte ściany oraz inne elementy planszy.

Aby jakkolwiek zmodyfikować wygląd graficzny levelu należało by oddzielić schemat terenu od tekstur. Teoretycznie jest to niemożliwe, możemy jednak wyciągnąć schemat tekstur z etapu do postaci pliku .bmp, zmodyfikować go wg. własnego uznania, a następnie z powrotem wpisać te tekstury w etap, zachować go. Później już tylko pozostaje nam zagranie na naszej modyfikacji.

Zaczynając od podstaw. Opiszę tu teraz jak krok po kroku zrobić przeróbkę swojego ulubionego (lub nie ;)) levelu.

Aby zacząć cokolwiek robić, musisz się zaopatrzyć w niewielki programik o nazwie Jack, za jego pomocą można bowiem wyciągać i wpisywać tekstury w etap. Przejdźmy teraz do samej modyfikacji.

1. Zrób kopie etapu w którym chcesz zmienić tekstury. Jest to konieczne bowiem program Jack ma jeszcze parę błędów i jednym z nich jest ten że nie można zapisać zmodyfikowanego etapu do tego samego pliku, dlatego potrzebna nam jest tak kopia.

2. Odpal program. Wybierz "File | Open". Odszukaj kopię swojego etapu.

3. Po załadowaniu się etapu do programu klikamy "16-bit textures | Save as 24-bit". Wybieramy lokację na dysku i zapisujemy schemat tekstur.

4. Teraz otwieramy zachowany plik .bmp w dowolnym programie graficznym. Za jego pomocą możemy wg. własnego uznania modyfikować dowolne tektury. Po dokonanych zmianach zapisujemy plik.

5. Wracamy do programu Jack. Klikamy "16-bit textures | Import 24-bit". Odszukujemy zmodyfikowany schemat tekstur i potwierdzamy.

6. Mamy już podmienione tekstury. Teraz pora na zapisanie naszego etapu. W tym celu wybieramy "File | Save as" i zapisujemy nasze dzieło na oryginalnym etapie, nie na kopii !

I oto twoja modyfikacja jest już gotowa. Teraz podmieniamy etap z level'em dema Tomb Raider'a z którego etap edytowaliśmy, i już możemy podróżować po całkiem nowym, ale wciąż tym samym level'u.

Jeżeli udało ci się zrobić naprawdę dobrą modyfikację, to wyślij ją do nas. Zostanie ona umieszczona w naszym archiwum !


Wstecz | Home | Dalej

 stat4u