Curse of the Sword - preview

Podczas wizyty w muzeum Lara wplątuje się w kolejną intrygę. W budynku znajduje się tajemniczy miecz, który może przywrócić do życia Madame Paveau - przywódczynię ciemnego kultu. Główny kapłan tegoż wyznania kradnie wraz z kilkoma pomocnikami ów cenny eksponat spod nosa Lary. Podczas całej akcji Lara zostaje draśnięta tajemną bronią i staje się celem ataków ciemnego kultu. Teraz tylko w jej ciele może odrodzić się Madame Paveau i wyznawcy potrzebują Lary do specjalnych rytuałów. Lara musi powstrzymać kultystów i uratować świat. [jak zwykle zresztą :) ] W nowej odsłonie TR na Gameboya Color Lara odwiedzi Nowy Jork, a w nim muzeum, dachy, metro i doki. Stamtąd przeniesie się na wrak łodzi podwodnej [skąd my to znamy ] żeby wreszcie udać się na bagna Nowego Orleanu. W grze znajduje się siedem głównych leveli podzielonych na różne łączące je tereny (jak w Last Revelation). Ulepszono pułapki czyhające na Larę i zagadki do pokonania. Teraz Larę będą mogły uszkodzić nie tylko kolce, ale również dymy z kominów, kable i płoty pod napięciem, chemikalia, spadające kamienie i inne atrakcje. Technicznie gra przedstawia się tak jak swoja poprzedniczka. Lara jest wysoka na 48 pixeli (co czyni ją najwyższą postacią na gameboyu), wszystko w grafice 2d z 2000 klatek animacji Lary. Przerywniki przedstawiane są dalej jako pojedyncze, renderowane obrazy więc tu się nic nie zmieniło. Zapisywanie gry, tak jak w pierszej części, możliwe jest dzięki specjalnym kryształom (jak w TRI i III na PSX), Zmieniły się nieco bronie. Mianowicie zamiast ciężkiej amunicji do pistoletów otrzymaliśmy shotguna. Dalej dostępne są jednak amunicja szybkostrzelna i dynamit. Asortyment wrogów rozszerzył się o szczury, pająki i przeciwników ludzkich, jak przeróżni strażnicy oraz członkowie kultu.

 stat4u